دست‌یابی به دانش فنی و تولید دستگاه‌های تست استحکام گندله در داخل کشور
توسط یک شرکت فناور داخلی انجام شد ؛

دست‌یابی به دانش فنی و تولید دستگاه‌های تست استحکام گندله در داخل کشور


زمان مطالعه : 2 دقیقه
کد خبر : 16545
با تلاش فناوران کشور، دستگاه‌های تست استحکام گندله در کشور تولید شد و به مرحله بهره‌برداری رسید.

 با تلاش فناوران کشور، دستگاه‌های تست استحکام گندله در کشور تولید شد و به مرحله بهره‌برداری رسید.
به گزارش مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی معاونت علمی وفناوری ریاست جمهوری، حسین مظاهری، مدیرعامل شرکت پایا صنعت سما، با اشاره به طراحی و تولید دستگاه‌های تست استحکام گندله توسط این شرکت فناور افزود: دستگاه‌های تست استحکام گندله و تست‌های آزمایشگاه صنایع فولاد همواره هزینه‌های بسیار بالایی دارند و از این‌رو بومی‌سازی این دستگاه‌ها صرفه‌جویی ارزی قابل توجهی را برای کشور به همراه دارد.
این فعال فناور، با اشاره به بالغ بر یک دهه فعالیت این شرکت در ساخت تجهیزات آزمایشگاهی صنعت فولاد کشور گفت: این شرکت از سال 86 تاکنون در طراحی و ساخت تجهیزات آزمایشگاهی صنایع فولاد فعالیت دارد و توانسته است به دانش فنی و توانمندی تولید تجهیزات این حوزه دست پیدا کند.
وی افزود:  دستگاه‌های این شرکت تاییدیه‌های شرکت‌های فولاد مبارکه و ذوب آهن اصفهان دارد و کاملا بر مبنای استانداردهای آزمایشگاه گندله‌سازی و احیا طراحی شده است.
مظاهری با بیان اینکه با توجه به برنامه پنجم و ششم توسعه و چشم انداز 1404 مبنی بر تولید 55 میلیون تن فولاد در کشور، این شرکت تلاش‌های فراوانی برای بومی‌سازی آزمایشگاه گندله‌سازی و احیا مستقیم کرده است، افزود: یک آزمایشگاه متوسط گندله‌سازی برای راه‌اندازی نیازمند حداقل 4 میلیون دلار هزینه است که با برنامه‌ریزی و خرید بخشی از دانش فنی توسط این شرکت، هزینه به 30 درصد کاهش یافت.
این فعال فناور در خصوص گندله توضیح داد: لوله‌های تولید شده از نرمه سنگ آهن و سایر مواد افزودنی که نخست خام و سپس پخته شده و سخت می‌شود و برای احیا به روش سنتی تولید آهن در کوره بلند و یا روش‌های متعدد احیای مستقیم به کار می‌رود. این نرمه ها همراه آب و مواد افزودنی مثل: هیدواکسید کلسیم یا شیر آهک، آهک، بنتونیت، و انواع چسب‌های آلی و معدنی (نشاسته، سیمان...) مخلوط شده و توسط دستگاه گندله‌ساز چرخانده می‌شود تا گندله‌های مورد نظر ساخته شود.
مدیرعامل پایا صنعت سما، با اشاره به این‌که تهیه دانش فنی آزمایشگاه گندله‌سازی هزینه بسیار سنگینی را به همراه داشته است، گفت: حمایت معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری شرکت‌های فولاد مبارکه و ذوب آهن اصفهان، حمایت شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان، صندوق نوآوری و شکوفایی سهم قابل توجهی را در رسیدن به دانش فنی و تولید این تجهیز آزمایشگاهی ایفا کرده است.
/پایان پیام/24

تصاویر

نظرات شما
تهران، میدان ونک، خیابان ملاصدرا، خیابان شیخ بهایی شمالی،
خیابان لادن، پلاک 20 (کد پستی : 1991745681)
تلفن : 83530
ایمیل : pr@isti.ir
بیشتر بخوانیم