دنیای اسباب‌بازی‌های شناختی گسترش می‌یابد

دنیای اسباب‌بازی‌های شناختی گسترش می‌یابد


زمان مطالعه : 2 دقیقه
کد خبر : 72196
نشست تخصصی بازی‌های شناختی در ششمین جشنواره ملی اسباب بازی با حمایت ستاد توسعه علوم و فناوری‌های شناختی معاونت علمی برگزار شد.

«اسباب بازی و علوم شناختی با رویکرد بازی های شناختی» عنوان این نشست بود که در آن شماری از اساتید و متخصصان حوزه علوم شناختی حضور داشتند و یافته های علمی و پژوهشی را در بخش بازی های شناختی ارائه دادند.

ششمین جشنواره ملی اسباب بازی در پنج بخش رقابتی نشست ها و کارگاه های علمی، ترویجی،  نمایشگاه تخصصی و بازار اسباب بازی از آذرماه امسال فعالیت خود را آغاز کرده است.

 این جشنواره امسال با توجه به شیوع ویروس کرونا و لزوم رعایت شیوه نامه های  بهداشتی به ‌صورت مجازی و درچند مرحله به ‌شکل گام به گام برگزار شد.

داوری آنلاین و تشکیل پرونده‌های مجازی ویژه برای بخش رقابتی، اجرای برون‌مرزی و مشارکت حداکثری علاقه‌مندان مباحث علمی با کمک زیرساخت مجازی، ترسیم درخت فناوری و دسترسی به آمار‌های دقیق از توانمندی‌های صنعت اسباب‌بازی از طریق فناوری اطلاعات بخش تخصصی از مهم‌‌ترین بستر‌هایی است که با کمک فضای مجازی در ششمین جشنواره ملی اسباب ‌بازی محقق خواهد شد. اسباب ‌بازی‌های معرفی‌شده به دبیرخانه قرار است در دو مرحله انتخاب و داوری شود. همچنین این اسباب ‌بازی‌ها و سرگرمی‌ها از نظر کیفیت تولید، طراحی، بسته ‌بندی، گرافیک و تصویرسازی و دارا بودن ویژگی‌های شناختی داوری خواهد شد و از اسباب‌ بازی‌های راه یافته به مرحله داوری نهایی نیز تقدیر خواهد شد.

کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان با همکاری انجمن تولیدکنندگان اسباب‌ بازی و شورای نظارت بر اسباب‌ بازی ششمین جشنواره ملی اسباب ‌بازی را برگزار می کنند.

در بخش علمی این جشنواره  نشست هایی  با موضوعات مختلف و متناسب با نیاز مخاطبان با حضور متخصصان علوم مرتبط با حوزه اسباب بازی در سطح ملی و بین المللی برگزار می شود وعلاقه مندان می توانند با مراجعه  به سایت جشنواره در این نشست ها شرکت کنند.

 

این نشست ها تحت عناوین و موضوعات اسباب بازی و علوم شناختی با رویکرد بازی های شناختی، رویکردهای روانشناختی بازی  و اسباب بازی برای گروه های مختلف، ابعاد فرهنگی، اجتماعی اسباب بازی و بازی، برندینگ و بازارسازی جهانی و منطقه ای در صنعت اسباب بازی، ضرورت سنجی پژوهش های علمی میان رشته ای در اسباب بازی و اقتصاد اسباب بازی ، فروش مجازی دردوران ویروس کرونا برگزار و شماری از صاحب نظران و متخصصان حوزه های مختلف دیدگاه ها و نقطه نظرات علمی و تخصصی خود را ارائه می‌دهند.

گزارش از مرکز ارتباطات و اطلاع رسانی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری

پایان پیام/

نظرات شما
تهران، میدان ونک، خیابان ملاصدرا، خیابان شیخ بهایی شمالی،
خیابان لادن، پلاک 20 (کد پستی : 1991745681)
تلفن : 83530
ایمیل : pr@isti.ir
فناوری‌ها و ابزارهای نوین حوزه علوم شناختی گسترش می‌یابد
فناوری‌ها و ابزارهای نوین حوزه علوم شناختی گسترش می‌یابد
98/04/01 - 10:29
نمایشگاه اسباب‌بازی‌های تاثیرگذارایرانی برگزارمی‌شود
نمایشگاه اسباب‌بازی‌های تاثیرگذارایرانی برگزارمی‌شود
98/03/19 - 10:10
ابزارهای جدید ارزیابی و مداخله در مغز توسعه می‌یابد
ابزارهای جدید ارزیابی و مداخله در مغز توسعه می‌یابد
96/08/16 - 10:48
بیشتر بخوانیم