راه‌کارهای نوین دانش‌بنیانی به صنعت هوایی رسوخ کرد

راه‌کارهای نوین دانش‌بنیانی به صنعت هوایی رسوخ کرد


زمان مطالعه : 2 دقیقه
کد خبر : 69789
صنعت هوایی و گردشگری از جمله صنایعی است که ادامه حیاتش به استفاده از فناوری‌های نوین ارتباطات و اطلاعات وابسته است. صنعتی که چند سالی است در دنیا با روش‌های جدید مدیریتی توسعه یافته است. شرکتی دانش‌بنیان هم با هدف ارائه راه‌کارهاي نوين در صنعت هوايي و گردشگری به این حوزه ورود کرده است.

شناخت مشکلات و کاستی‌های موجود در صنعت هوايی و گردشگری یکی از شرکت‌های دانش‌بنیان را بر آن داشت تا با کمک تخصص جوانان ایرانی اقدام به تحليل و توليد نرم‌افزارهای جديد و مبتنی بر فناوری‌های اطلاعات و ارتباطات کند تا با این کار فعالیت خطوط هوايی و دفاتر خدمات مسافرتی در بخش‌های مختلف تسهیل شود.

بنا به گفته علی تیماج‌چی مدیر عامل شرکت دانش‌بنیان فرانگر پارس سیستم پویا، فعالیت‌های این شرکت در زمينه طراحی و توليد نرم‌افزارهاي تخصصي از لحاظ کيفيت، حجم فروش، پشتيبانی محصولات و رضايت مشتريان است. ما تلاش کرده‌ایم با این اقدامات گامی نو برای پيشبرد اهداف صنعت هواپيمايي و گردشگری کشور برداریم.

آن‌طور که این فعال دانش‌بنیان می‌گوید: این شرکت به دنبال یافتن راه‌های ساده و فناورانه برای رفع مشکلات و چالش‌های صنعت گردشگری و هوانوردی است. مثلا گزارش فروش ایرلاین‌های ایران ایر، ماهان، آسمان، قشم ایر، آتا و غیره به صورت رایگان توسط فرانگر ارائه می‌شود.

او بیان می‌کند: نرم‌افزار چاپ بلیت فارسی تمام ایرلاین‌ها برای همه کاربران به صورت رایگان قابل دسترس است. با نرم‌افزار همیار فرانگر روند رزرو بلیط در محیط‌های رزرواسیون و تمامی عملیات مربوط به استرداد بلیت در محیط‌های رزرواسیون به صورت کاملا خودکار انجام می‌شود.

تیماج‌چی در ادامه تاکید می‌کند: فرانگر جزء نخستین شرکت‌ها ایرانی است که سیستم خرید بلیت هواپیما را برای سایت‌های ایرانی به صورت کاملا آنلاین طراحی و پیاده‌سازی کرده است. ما در حوزه نرم‌افزاری سیستم‌های فرودگاهی مانند سیستم کنترل پذیرش مسافر DCS، سیستم نمایش اطلاعات پرواز FIDS و غیره نیز فعالیت‌های گسترده‌ای داریم.

به گفته او، استفاده از سیستم ایرانی برای ایرلاین‌های اخلی حدود 302 میلیون تومان تمام می‌شود. این در حالی است که بهره گرفتن از خدمات شرکت‌های خارجی 715 هزار دلار ارز از کشورخارج می‌کند. این یعنی استفاده از سیستم ایرانی برای شرکت‌های متقاضی یک دهم مشابه خارجی تمام می‌شود.

این فناور ادامه می‌دهد: سیستم ما این توانایی را دارد که در هر جایی که ایرلاین‌های ایرانی فعالیت می‌کنند خدمت ارائه کند. برنامه داریم که در آینده سیستم خود را در کشورهای گرجستان، ترکیه و عراق هم فعال کنیم.

گزارش از مرکز ارتباطات و اطلاع‌رسانی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری

پایان پیام/23

اخبار مرتبط:

معیارهای کالاها و خدمات دانش بنیان تصویب شد

دستگاههای اجرایی کالاها و خدمات خود را از شرکتهای دانش بنیان خریداری کنند

نظرات شما
تهران، میدان ونک، خیابان ملاصدرا، خیابان شیخ بهایی شمالی،
خیابان لادن، پلاک 20 (کد پستی : 1991745681)
تلفن : 83530
ایمیل : pr@isti.ir
بیشتر بخوانیم