ربات‌های ایران‌ساخت پا به تولیدات صنعتی گذاشتند

ربات‌های ایران‌ساخت پا به تولیدات صنعتی گذاشتند


زمان مطالعه : 1 دقیقه
کد خبر : 47616
ربات یک ماشین مکانیکی هوشمند مکانیکی است که قادر است در شرایط خاصی که در آن قرار می گیرد، کار تعریف شده‌ای را انجام دهد. می توان گفت ربات‌ها برای کارهای مختلفی ساخته شوند، مانند کارهایی که انجام آن برای انسان غیرممکن یا دشوار باشد.

 

در صنایع گوناگون، از روبات‌ها برای برش، جابه‌جایی، جایگذاری سریع قطعات، و کارهای دیگر استفاده می شود. برخی روبات ها، علاوه  بر حرکات عمودی، دارای قطعات چند مفصلی هستند که به آنها این امکان را می دهد تا حرکات دست انسان را شبیه سازی کند.

 

نرجس خاتون یزدان‌ بخش مدیرعامل شرکت دانش‌بنیان «هم‌گر توس» درباره فعالت این شرکت گفت: در ابتدا وظیفه اصلی این شرکت ساخت قالب ها و ابزارهای مورد نیاز یک شرکت تولیدی لاستیک بود که به موازات توسعه این شرکت صنعتی، ماموریت این شرکت ارتقاء یافت و به سازنده و تامین کننده اصلی قالب، دستگاه و ابزار برای این گروه و همچنین مشاور فنی اصلی تبدیل شد.

یزدان بخش ادامه داد: اکنون این شرکت به عنوان سازنده ماشین آلات، انواع قالب و ابزارهای صنعتی برای صنایع مختلف به ویژه صنعت لاستیک و پلاستیک مطرح است.

وی گفت: در حال حاضر این شرکت داراي ماشين آلات پيشرفته CNC  است که شامل ماشين‌های فر، اسپارک، وايرکات و دریل‌های اسپید، ماشين آلات سنگ‌‌زني دریل رادیال و ديگر ماشين افزارهای مورد نياز اين صنعت است.

به گفته مدیرعامل شرکت دانش‌بنیان  « همگرتوس »: مهم‌ترین فعالیت‌های شرکت شامل ساخت ماشین‌آلات، ساخت قالب، ابزار و قطعه، تحقیق و توسعه، نوآوری و مهندسی معکوس است.

یزدان بخش درباره کیفیت تولیدات شرکتش با نمونه مشابه خارجی آن گفت: محصولات این شرکت از نظر کیفیت و کارایی با نمونه‌های مشابه خارجی برابری می کند و قیمت آن‌ها نیز پایین‌تر از قیمت نمونه‌های خارجی است.

 

گزارش از مرکز ارتباطات و اطلاع رسانی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری

 

پایان پیام/

 

 


 

اخبار مرتبط

× ربات انسان نمای سورنا 3 بلند قامت ترین ربات انسان نما در عرصه جهانی

× طراحی ربات امدادرسان تونل‌های بین شهری توسط مخترع ایرانی

× ربات انسان‌نمای سورنا 4 نماد پیشرفت ایران در حوزه رباتیک

× ربات‌های پرنده حمل کالا به رقابت پرداختند

× ربات زیردریایی کنترلی بومی‌سازی شد


 

 

تصاویر

نظرات شما
تهران، میدان ونک، خیابان ملاصدرا، خیابان شیخ بهایی شمالی،
خیابان لادن، پلاک 20 (کد پستی : 1991745681)
تلفن : 83530
ایمیل : pr@isti.ir
بیشتر بخوانیم