رفع محدودیت منابع آزمایشگاهی  تحقیق و پژوهش  توسط شبکه آزمایشگاهی فناوری‌های راهبردی معاونت علمی
یک فعال آزمایشگاهی بیان کرد؛

رفع محدودیت منابع آزمایشگاهی تحقیق و پژوهش توسط شبکه آزمایشگاهی فناوری‌های راهبردی معاونت علمی


زمان مطالعه : 2 دقیقه
کد خبر : 14504
مدیر آزمایشگاه جامع تحقیقات شرق کشور گفت: با توجه به محدودیت منابع کشور در تامین تجهیزات آزمایشگاهی، شبکه آزمایشگاهی فناوری های راهبردی معاونت علمی با به اشتراک گذاردن تجهیزات گران قیمت می‌تواند نیاز پژوهش و صنعت به این خدمات را تامین کند.

مدیر آزمایشگاه جامع تحقیقات شرق کشور گفت: با توجه به محدودیت منابع کشور در تامین تجهیزات آزمایشگاهی، شبکه آزمایشگاهی فناوری های راهبردی معاونت علمی با به اشتراک گذاردن تجهیزات گران قیمت می‌تواند نیاز پژوهش و صنعت به این خدمات را تامین کند.


به گزارش مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، یک فعال حوزه آزمایشگاهی تحقیقاتی کشور، با اشاره به توانمندی شبکه آزمایشگاهی فناوری‌های راهبردی معاونت علمی در ارائه خدمات مطلوب به سراسر کشور، بیان کرد: با توجه به محدودیت منابع و عدم امکان تامین تجهیزات گران قیمت توسط همه مراکز، این نیاز مبرم می‌بایست از طریق اشتراک گذاری تجهیزات و خدمات موجود تامین شود.

رضا کاظمی اسکویی افزود: تجهیزات و مواد آزمایشگاهی از لحاظ نگهداری، نیازمند صرف هزینه‌های بالا، حتی نسبت به مبلغ خریداری شده هستند و همگرایی در میان دست اندراران این حوزه، می‌تواند به تحقق رفع نیاز آزمایشگاهی کشور بیانجامد.

این فعال آزمایشگاهی دانشگاه علوم پزشکی مشهد، با اشاره به این که عمده نیاز پژوهش‌گاه‌ها و صنایع، تجهیزات تخصص و گران قیمت را شامل می‌شود، اظهار کرد: امکان فراهم آوردن بسیاری از خدمات و تجهیزات معمول و سطح متوسط، توسط شرکت‌ها و مراکز علمی امکان‌پذیر است، اما عمده نیاز و کمبود صنعت و پژوهش، تجهیزات و تخصصی گران قیمت است که مراکزی همچون شبکه آزمایشگاهی فناوری‌های راهبردی معاونت علمی، می‌توانند ایده رفع نیاز این مراکز را جامه عمل بپوشانند

کاظمی، اولویت‌بندی وماموریت‌بخشی به آزمایشگاه‌ها را ضروری دانست و گفت: مشکل اساسی اغلب آزمایشگاه‌های کشور، این است که به اولویت‌های اساسی تمرکز ندارند. بیش‌تر این مراکز، تجهیزاتی دارند که جزو حداقل‌هاست و به دلیل عدم وجود ماموریت و اولویت مشخص، ظرفیت و سرمایه خود را هدر می‌دهند.

این فعال آزمایشگاهی، با اشاره به هماهنگی و هم‌افزایی شبکه آزمایشگاهی و مراکز عضو به منظور تامین پشتیبانی فناوری و خدمات برای آزمایشگاه‌ها گفت: نیاز به خدمات فنی حتی بدون توجود تحریم یمی از چالش‌های اساسی حوزه آزمایشگاهی و تحقیقاتی کشورمان بوده است که شبکه آزمایشگاهی فناوری‌های راهبردی معاونت علمی از طریق هماهنگی و هم‌افزایی با مراکز علمی و شرکت‌های این حوزه می‌تواند در حوزه پشتیبانی فنی نیز آزمایشگاهی کشور را یاری کند.

کاظمی گفت: ارائه خدمات به شرکت‌های دانش بنیان از طریق توانمندی‌های آزمایشگاهی به اشتراک گذاری شده در شبکه آزمایشگاهی فناوری‌های راهبردی معاونت علمی، یکی از بهترین خدماتی است که می‌تواند به توسعه شرکت‌های دانش بنیان کمک کند.

عضو هیات علمی دانشگاه فردوسی مشهد، تجهیزات آنالیزی، تجهیزات میروسکوپی و آزمایشگاه NMR را بخش‌های اساسی آزمایشگاه جامع تحقیقات شرق کشور برشمرد و گفت: تمامی بخش‌های آزمایشگاهی، ساعات کاری  و میزان قابل توجهی از خدمات آزمایشگاهی را به داخل و خارج کشور ارائه می‌کنند.

 /پایان پیام/24     

 

 

تصاویر

نظرات شما
تهران، میدان ونک، خیابان ملاصدرا، خیابان شیخ بهایی شمالی،
خیابان لادن، پلاک 20 (کد پستی : 1991745681)
تلفن : 83530
ایمیل : pr@isti.ir
بیشتر بخوانیم