رونق تولید داخلی زمینه‌ساز تحقق اقتصاد مقاومتی است
نماینده ولی فقیه در استان هرمزگان و امام جمعه بندرعباس:

رونق تولید داخلی زمینه‌ساز تحقق اقتصاد مقاومتی است


زمان مطالعه : 3 دقیقه
کد خبر : 20514
امام جمعه بندر عباس گفت: جامعه باید جهت توجه خود را به سمت تولیدات داخلی بگرداند چراکه رونق کسب و کار تولیدکنندگان داخلی به خصوص تولیدکنندگان و فعالان صنایع دانش‌بنیان، زمینه‌ساز تحقق اقتصاد مقاومتی است.

 امام جمعه بندر عباس گفت: جامعه باید جهت توجه خود را به سمت تولیدات داخلی بگرداند چراکه رونق کسب و کار تولیدکنندگان داخلی به خصوص تولیدکنندگان و فعالان صنایع دانش‌بنیان، زمینه‌ساز تحقق اقتصاد مقاومتی است.
به گزارش ستاد خبری جشنواره ایران‌ساخت، آیت الله غلامعلی نعیم‌آبادی نماینده ولی فقیه در استان هرمزگان و امام جمعه بندرعباس با اشاره به ضرورت حمایت از تولیدکنندگان داخلی به منظور رونق اقتصاد کشور و تحقق اقتصاد مقاومتی اظهار کرد:  جامعه باید جهت توجه خود را به سمت تولیدات داخلی بگرداند چراکه رونق کسب و کار تولیدکنندگان داخلی به خصوص تولیدکنندگان و فعالان صنایع دانش‌بنیان، زمینه‌سازتحقق اقتصاد مقاومتی است.
نماینده ولی فقیه در استان هرمزگان با اشاره به نقش مردم و دولت در توسعه و گسترش کالای داخلی گفت:: تولیدات صنعتگران و فناوران کشورمان با حمایت مردم از این تولیدات محقق می‌شود و باید فضای مناسب برای تبلیغ، اطلاع رسانی و مشوق های لازم برای ترغیب مردم به خرید این کالاها حمایت می‌شود که دولت می‌تواند در ایجاد زمینه‌ها و زیرساخت‌های حمایتی لازم اثرگذار عمل کند و جشنواره «ایران ساخت» به دنبال این هدف است.
آیت الله نعیم آبادی، اقتدار ملی و ایستادگی ملت از انقلاب اسلامی تا کنون را مؤید توانمندی برای ایستادگی و قطع وابستگی دانست و افزود: خوشبختانه ملت ایران طی سی و هفت سال پس از پیروزی انقلاب اسلامی و پس از تحریم‌های ظالمانه غرب نشان داده‌اند که می‌توانند روی پای خود بایستند و بدون نیاز و وابستگی، علی‌رغم همه مشکلات کشور را اداره کنند، این موضوع باید در اقتصاد کشور نیز با ایجاد چتر حمایتی لازم برای تولیدکننده و مصرف کننده محقق شود.
نماینده ولی فقیه در استان هرمزگان با بیان این‌که مردم مخاطبان اصلی و تعیین کنندگان سرنوشت تولید داخلی هستند افزود: باید مردم به میدان بیایند و به تبلیغات رسانه‌ای و پر زرق و برقی که معمولا برای کالاهای غیر ایرانی صورت می‌گیرد، توجه نکنند و سرنوشت اششتغال و تولید داخلی را در نظر بگیرند.
وی بر ضرورت شناخت توانمندی کالای داخلی تاکید کرد و گفت: باید کالاهای دانش بنیان داخلی را با کیفیت مطلوب تولید و به جهان بشناسانیم زیرا توانمندی تولیدکننده ایرانی به قدری بالاست که در صورت حمایت و داشتن بستر لازم می‌تواند کالاهایی هم کیفیت بهترین نمونه های خارجی تولید و نه تنها به بازار داخلی بلکه در عرصه بین المللی ارائه کند.
امام جمعه بندرعباس تلاش برای فرهنگ‌سازی حمایت از تولید داخلی را ارزنده توصیف و ابراز کرد: متاسفانه قدرت رسانه و شبکه تبلیغاتی تولیدات غربی که به وفور در رسانه‌های ما نیز مشاهده می‌شود تولیدات داخلی را که بعضاً کیفیت‌های بالایی نسبت به نمونه‌های خارجی دارند تحت الشعاع قرار داده است اما امیدوارم جشنواره «ایران ساخت» با فرهنگ‌سازی و توجه بخشی به این مهم بتواند بار دیگر توجه را به سمت تولیدات داخلی جلب کند.
براساس این گزارش، جشنواره ملی فرهنگی هنری «ایران ساخت» با اهداف «جریان سازی و تولید محتوا برای فضای مجازی مرتبط با چرخه تجاری سازی، کارآفرینی و اقتصاد دانش بنیان»، «حمایت از خدمات و تولیدات دانش بنیان ساخت ایران»، «ساماندهی واردات بی‌رویه و ارج نهادن به کالاها و محصولات ایرانی با کیفیت» و همچنین «کمک به برجسته سازی (نشان تجاری) کالاهای مرغوب ایرانی»، در بخش ادبیات، هنرهای تجسمی، رسانه های دیداری و شنیداری، رسانه های دیجیتال و ایده بازار به همت ستاد توسعه فرهنگ علم، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان معاونت علمی و فناوری، دبیر کلی پرویز کرمی و با شعار «فناوری ایرانی، کسب و کار ایرانی» از 15 تا 18 دی‌ماه سال جاری شاهد نمایش آثار برگزیده در خانه هنرمندان ایران خواهد بود.
علاقه‌مندان برای کسب اطلاعات بیشتر درباره جشنواره ملی فرهنگی هنری «ایران ساخت» به وب‌سایت www.iransaakht.ir  مراجعه کنند.
پایان پیام/24

تصاویر

نظرات شما
تهران، میدان ونک، خیابان ملاصدرا، خیابان شیخ بهایی شمالی،
خیابان لادن، پلاک 20 (کد پستی : 1991745681)
تلفن : 83530
ایمیل : pr@isti.ir
بیشتر بخوانیم