زمینه ایجاد بانك اطلاعاتي پهپادهاي غيرنظامي فراهم شد

زمینه ایجاد بانك اطلاعاتي پهپادهاي غيرنظامي فراهم شد


زمان مطالعه : 1 دقیقه
کد خبر : 44170
یکی از اهداف ستاد توسعه فناوری های فضایی و حمل و نقل پیشرفته معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، ایجاد بانک اطلاعاتی پهپادهای غیرنظامی است تا به کمک این بانک، ايمني كليه پروازها در فضاي كشور فراهم شود.

به گزارش مرکز ارتباطات و اطلاع رسانی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، ستاد توسعه فناوری های فضایی و حمل و نقل پیشرفته معاونت علمی و فناوری با تهیه دستورالعمل عملياتي وسايل پرنده بدون سرنشين كنترل از راه دور به دنبال تحقق اهدافی چون «نظارت بر فعاليت پروازي پهپادها با كاربرد غيرنظامي» و «توسعه زيرساخت هاي مناسب برای استفاده از مزاياي بكارگيري پهپادهاي غيرنظامي» است.

همچنین «ارتقاء ايمني كليه پروازها در فضاي كشور»، «ساماندهي عمليات پرواز پهپادهاي غيرنظامي به منظور پيشگيري از بروز سوانح احتمالي و ايجاد مخاطرات امنيتي» و «ايجاد بانك اطلاعاتي پهپادهاي غيرنظامي در كشور» از دیگر اهداف این طرح است.

دامنه كاربرد اين شيوه نامه در خصوص فعاليت پهپادها برای پهپادهای عمومي، آموزشي، تفريحي و سرگرمي و خدماتي اجرایی می شود.

این پهپادها در حوزه های مختلفی چون «پايش عبور و مرور زميني و دريايي»، «مقابله با آتش سوزي»، «تجسس، نجات و امدادرساني»، «پايش شرايط جوي و آب و هوا»، «پايش اقدامات مرتبط با بلاياي طبيعي  زلزله، سيل، آتش سوزي، طوفان و غیره»، «حفاظت از محيط زيست» و «خدمات كشاورزي» کاربرد دارند.

«زمين شناسي و اكتشاف معدن»، « فيلمبرداري، عكسبرداري و نقشه برداري»، «پايش خطوط آب و برق و گاز»، فعالیت های علمي و تحقيقاتي»، « حمل بار و پست» و « ديگر خدمات تفريحي،گردشگري، ورزشي مورد تاييد سازمان تحقيقاتي» از دیگر کاربردهای این پهپادهای غیرنظامی است.

پایان پیام/23

تصاویر

نظرات شما
تهران، میدان ونک، خیابان ملاصدرا، خیابان شیخ بهایی شمالی،
خیابان لادن، پلاک 20 (کد پستی : 1991745681)
تلفن : 83530
ایمیل : pr@isti.ir
بیشتر بخوانیم