زنجیره سلامت دیجیتال کامل می‌شود

زنجیره سلامت دیجیتال کامل می‌شود


زمان مطالعه : 1 دقیقه
کد خبر : 68398
ارائه خدمات بهداشتی و درمانی سریع‌تر و شفاف‌تر به بیماران با ایجاد زیرساخت‌های توسعه سلامت دیجیتال تسهیل می‌شود و برای توسعه سلامت الکترونیک در کشور تحقق این هدف ضروری است. رسیدن به آن به حضور همه بازیگران این حوزه و تلاشی مضاعف نیاز دارد. چرا که در ایران هنوز زنجیره انسانی و سازمانی این کار تکمیل نشده است.

 

 

 

اما ستاد توسعه فناوری‌های اقتصاد دیجیتال و هوشمندسازی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در تلاش است تا با کمک همه بازیگران حوزه سلامت و فناوری‌های دیجیتال در کشور، یک زنجیره کاملی از این زیست‌بوم ایجاد کند و هم‌افزایی‌ها را بیشتر کند.

قرار بر این است که این کار با همکاری ستاد توسعه فناوری‌های اقتصاد دیجیتال و هوشمندسازی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و سازمان غذا و داروی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی محقق شود.

توسعه سلامت الکترونیک یکی از نیازهای اساسی زندگی امروز است و باید برای همه‌گیر کردن این فناوری در کشور از تمام بازیگران این عرصه استفاده شود. معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری هم برای این کار دست یاری به سوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی دراز کرده تا چالش‌های مختلف تنظیم‌گری، اخذ مجوزها، رفع مشکلات موجود بر سر راه فعالیت شرکت‌های دانش‌بنیان و غیره را با کمک این دستگاه مرتفع کند.

برای توسعه این حوزه کاربردی در کشور شرکت‌های دانش‌بنیان و شتاب‌دهنده‌ها هم هستند. طبق  آمارهای موجود در حال حاضر بیشتر از ۱۵۰ استارتاپ فعال در زمینه سلامت دیجیتال در کشور فعال هستند.

ظرفیت و توان این شرکت‌ها با حمایت معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری به میدان می‌آید تا مردم از منافع توسعه سلامت دیجیتال در کشور بهره‌مند شوند و خدماتی شفاف، کامل و موثر درمانی را با سرعت بالا و دقتی بیشتر دریافت کنند.

گزارش از مرکز ارتباطات و اطلاع رسانی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری

پایان پیام/23

اخبار مرتبط:

حمایت وزارت بهداشت از استارتاپ های حوزه سلامت دیجیتال

وضعیت سلامت دیجیتال در ایران

توسعه سلامت دیجیتال در کشور، اولویت معاونت علمی ریاست جمهوری است

 

 

نظرات شما
تهران، میدان ونک، خیابان ملاصدرا، خیابان شیخ بهایی شمالی،
خیابان لادن، پلاک 20 (کد پستی : 1991745681)
تلفن : 83530
ایمیل : pr@isti.ir
بیشتر بخوانیم