سامانه‌ بومی ایمنی و شتاب را به تراکنش‌های بانکی رساند

سامانه‌ بومی ایمنی و شتاب را به تراکنش‌های بانکی رساند


زمان مطالعه : 2 دقیقه
کد خبر : 71371
تراکنش‌های مالی آنلاین اکنون از مرز میلیاردها فراتر رفته‌اند؛ حفظ امنیت این تراکنش‌ها به دست یک شرکت داخلی ممکن شده است.

شرکت نبض‌افزار که در حوزه نرم‌افزارها و سخت‌افزارهای بانکی و مالی فعالیت می‌کند توانسته است فعالیت خود را در مسیر ساخت و بومی‌سازی نرم‌افزارهای گزارش‌گیری از وضعیت سوییچ و سامانه متمرکز بانک‌ها متمرکز کند.

محمدرضا جمالی با بیان این‌که فعالان فناور نبض‌افزار، افزایش دسترس‌پذیری و کاهش خطاها را در تراکنش‌های بانکی هدف خود قرار داده‌اند و یا بهینه ساختن رابط‌های این شبکه بزرگ بانکی از خودپردازها تا سامانه متمرکز و زیرساخت های ملی زمینه را برای تسهیل ارائه خدمات به مشتریان فراهم کرده است. مناسبی به ذینفعان در سطوح ارائه کند.

به گفته این فعال فناور، نرم افزار پایش و تحلیل خودپردازها یکی از محصولات فناور نرم‌افزاری تولید شده توسط فعالان فناور نبض‌افزار است و توانمندی مشاهده آنلاین خرابی خودپردازها را فراهم می‌کند.

جمالی، از ویژگی‌های این نرم‌افزار را دسترسی آسان و محیط کاربری تعاملی دانست و افزود: این نرم‌افزار، امکان ارائه سوابق فعالیتی استفاده از نرم‌افزار، امکان تحلیل در بازه های ماهانه، سالانه و چند ساله را فراهم می آورد.

مدیرعامل نبض‌افزار به یکی دیگر از محصولات تولیدشده توسط فعالان فناور این شرکت اشاره کرد و گفت: نرم افزار تحلیل پایانه فروش می‌تواند در جمع آوری اطلاعات نحوه توزیع پول در شبکه پایانه های فروش یک بانک، محدوده‌هایی که می‌توان خودپردازها را با بازدهی بالا نصب کرد و همچنین دریافتی اطلاعات درباره مناطقی که پایانه ها بازدهی اندکی دارد، کارایی قابل توجهی داشته باشد.

وی همچنین بیان کرد: از ویژگی‌های این نرم‌افزار قابلیت ارائه پرشتاب و ترکیبی اطلاعات، تحلیل و مشاهده این داده‌ها بر بستر نرم‌افزار است.  این نرم‌افزار می تواند به مدیران و کارشناسان فناوری اطلاعات را در ایجاد تعامل با مشتریان و ایجاد شناخت تازه از اثربخشی پایانه های فروش خود همراهی کند.

به گفته این فعال فناور، نرم افزار کاونده متمرکز اطلاعات مربوط به کلیه عملیات بانکی ثبت شده در سامانه متمرکز بانک را تحلیل می‌کند و می‌تواند تمامی تراکنش های بانکی را به دلخواه کاربر و بر مبنای فیلترهای گوناگون تحلیل و به نمایش بگذارد.

جمالی با بیان این‌که نبض افزار توانسته است با اندازه‌گیری شاخص‌های کیفی توانسته وضعیت کیفیت سرویس را در بسیاری از بانک‌ها و شرکت‌های پرداخت بهبود دهد گفت: این امر منجر به کاهش خطای شبکه و رسیدن آن از سطح ۵ تراکنش یک خطا به ۱۲۰ تراکنش یک خطا شده است.

گزارش از مرکز ارتباطات و اطلاع رسانی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری

پایان پیام/24

 

نظرات شما
تهران، میدان ونک، خیابان ملاصدرا، خیابان شیخ بهایی شمالی،
خیابان لادن، پلاک 20 (کد پستی : 1991745681)
تلفن : 83530
ایمیل : pr@isti.ir
تراکنش‌های ایمن و مطمئن داشته باشید
تراکنش‌های ایمن و مطمئن داشته باشید
99/09/04 - 10:34
تامین نیازهای نوین دیجیتالی در کشور امکانپذیر شد
تامین نیازهای نوین دیجیتالی در کشور امکانپذیر شد
97/11/29 - 10:00
دو تفاهم‌نامه همكاري ميان معاونت علمي ،بانك ملي و دانشگاه شريف امضاء شد
دو تفاهم‌نامه همكاري ميان معاونت علمي ،بانك ملي و دانشگاه شريف امضاء شد
96/08/22 - 11:53
بیشتر بخوانیم