سلامت هوشمند در دوران شیوع کرونا؛ از راه دور پایش شوید

سلامت هوشمند در دوران شیوع کرونا؛ از راه دور پایش شوید


زمان مطالعه : 1 دقیقه
کد خبر : 70616
گروهی از مهندسان دانشگاه صنعتی شریف دور هم جمع شده‌اند و این گردهمایی فناورانه منجر به توسعه زیست بوم سلامت هوشمند شده است. پایش سلامت هوشمند با استفاده از اینترنت اشیاء دستاورد مهم این تیم جوان است.

دریافت و پردازش سیگنال‌های حیاتی، ذخیره داده‌های مفید و ارائه آنها به پزشک یا مراکز درمانی هدفی است که محصولات آنها انجام می‌دهد.

مچ بند هوشمند یکی از محصولات تیم بایوسن است که در مجتمع خدمات فناوری دانشگاه صنعتی شریف قرار دارد. این مچ بند پایش سیگنال‌های حیاتی را انجام می‌دهد و به سنسورهایی مجهز است که به وسیله آن اکسیژن خون و ضربان قلب را سنجش می‌کند. اقدامی ارزشمند در شرایط شیوع کرونا. زیرا سطح اکسیژن خون در افراد مبتلا به کرونا کاهش می‌یابد.

برای تولید این محصول متخصصان از رشته های گوناگون مهارت خود را به کار برده‌اند. همچنین این مچ‌بند هوشمند مجهز به حسگر نوار قلب است. عملکرد الکتریکی قلب از این طریق ضبط می‌شود و با این پایش می‌توان به برخی بیماری‌های مهم قلب پی برد.

حسگر شتاب سنج نیز از دیگر حسگرهای این محصول است که به وسیله آن عملکرد فیزیکی بدن افراد مشخص می‌شود.

همچنین هولتر نوار قلب هوشمند، دیگر محصول این تیم فناور است که در تماس مستقیم با سطح بدن قرار می‌گیرد. داده ها را دریافت و از طریق بلوتوث کم انرژی به تلفن همراه ارسال می‌کند. در نهایت نیز از طریق ارتباط با سرور همگام‌ساز، پردازش نهایی از طریق روش‌های پردازش سیگنال و یادگیری ماشین انجام می‌شود.

اطلاعات دریافتی از این محصولات هوشمند و فناورانه برای پزشکان و پژوهشگران مفید و کاربردی است تا از راه دور با دریافت داده‌ها و پردازش آنها سلامت افراد را بررسی کنند.

مجتمع خدمات فناوری شریف با هدف حمایت، گردهم آوری و هم افزایی میان واحدهای خدمات فناوری دی ماه سال 92 با حضور سورنا ستاری معاون علمی و فناوری رییس جمهوری افتتاح شد. البته با توجه به تاثير آن در ترويج فرهنگ كسب و كار‌های دانش بنيان با حمايت صورت گرفته از سوی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری فاز دوم آن نيز در دی ماه سال 1394 به بهره‌برداری رسيد.

گزارش از مرکز ارتباطات و اطلاع رسانی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری

پایان پیام/25

نظرات شما
تهران، میدان ونک، خیابان ملاصدرا، خیابان شیخ بهایی شمالی،
خیابان لادن، پلاک 20 (کد پستی : 1991745681)
تلفن : 83530
ایمیل : pr@isti.ir
بیشتر بخوانیم