سمپوزیومی برای جایگاه و نقش دانشگاه‌ها در نمک‌زدایی آب دریا برگزار می‌شود
با حمایت ستاد توسعه فناوری آب، خشک‌سالی، فرسایش و محیط‌زیست معاونت علمی؛

سمپوزیومی برای جایگاه و نقش دانشگاه‌ها در نمک‌زدایی آب دریا برگزار می‌شود


زمان مطالعه : 2 دقیقه
کد خبر : 34156
سمپوزیوم «جایگاه و نقش دانشگاه‌ها و مراکز علمی در تحقق برنامه ششم توسعه کشور (نمک‌زدایی آب دریا)» در تاریخ 24 اردیبهشت‌ماه سال جاری با حمایت ستاد توسعه فناوری آب، خشک‌سالی، فرسایش و محیط‌زیست معاونت علمی در دانشگاه صنعتی شریف با اهداف زیر برگزار می‌شود.

 

سمپوزیوم «جایگاه و نقش دانشگاه‌ها و مراکز علمی در تحقق برنامه ششم توسعه کشور (نمک‌زدایی آب دریا)» در تاریخ 24 اردیبهشت‌ماه سال جاری با حمایت  ستاد توسعه فناوری آب، خشک‌سالی، فرسایش و محیط‌زیست معاونت علمی در دانشگاه صنعتی شریف با اهداف زیر برگزار می‌شود.
 
به گزارش مرکز ارتباطات و اطلاع‌رسانی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، توسعه فناوری‌های نمک‌زدایی از آب‌های شور و لب‌شور یکی از اولویت‌های مهم در نقشه راه اجرای سند در کارگروه آب ستاد توسعه فناوری آب، خشک‌سالی، فرسایش و محیط‌زیست معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری انتخاب شده است.
در همین راستا سمپوزیوم «جایگاه و نقش دانشگاه‌ها و مراکز علمی در تحقق برنامه ششم توسعه کشور (نمک‌زدایی آب دریا)» در تاریخ 24 اردیبهشت‌ماه سال جاری با حمایت ستاد توسعه فناوری آب، خشکسالی، فرسایش و محیط‌زیست معاونت علمی در دانشگاه صنعتی شریف با اهداف زیر برگزار می‌شود.
نخستین سمپوزیوم جایگاه و نقش دانشگاه‌ها و مراکز علمی در تحقق تبصره ذیل ماده 36 بخش 8 - آب قانون برنامه ششم توسعه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی جمهوری اسلامی ایران (نمک‌زدایی آب دریا) با حضور متخصصین، پژوهشگران و کارشناسان این حوزه در دانشگاه صنعتی شریف برگزار خواهد شد.
این رویداد با هدف تبیین اهمیت بهره‌گیری از فناوری‌های نمک‌زدایی در تأمین آب کشور و اجرای ماده 36 برنامه ششم توسعه، تعیین الزامات اجرای برنامه ششم توسعه در حوزه نمک‌زدایی، تعیین نقش دانشگاه‌ها و مراکز پژوهشی در مدیریت انتقال فناوری حوزه نمک‌زدایی آب، معرفی پتانسیل دانشگاه‌ها و مراکز علمی در حل مسائل نمک‌زدایی کشور، جلب مشارکت برای همکاری‌های بین بخشی جهت عملیاتی ساختن ماده 36 برنامه ششم توسعه و همچنین بررسی نیاز کشور به یک مرکز تخصصی علمی در حوزه نمک‌زدایی با استفاده از تجربیات و فعالیت مراکز علمی و پژوهشی داخلی و  بین‌المللی برگزار می‌شود.
علی‌اصغر اعلم الهدی دبیر کارگروه آب ستاد توسعه فناوری آب، خشک‌سالی، فرسایش و محیط‌زیست معاونت علمی در خصوص لزوم برگزاری این رویداد گفت: با توجه به ضرورت ارتقای بهره‌وری استحصال و مصرف بهینه آب و همچنین استفاده از آب‌های غیرمتعارف، بر اساس ماده 36 قانون برنامه ششم دولت موظف شده است تا حداقل معادل سی درصد‌ از مصارف آب آشامیدنی مناطق جنوبی کشور را از طریق نمک زدائی و استفاده از آب دریا تأمین کند.
دبیر اجرایی این سمپوزیوم افزود: براساس تبصره یاد شده، مدیریت انتقال فناوری از طریق جهاد دانشگاهی، دانشگاه‌ها و مراکز پژوهشی و شرکت‌های دانش‌بنیان صورت خواهد گرفت.
سمپوزیوم «جایگاه و نقش دانشگاه‌ها و مراکز علمی در تحقق برنامه ششم توسعه کشور (نمک‌زدایی آب دریا)» در تاریخ 24 اردیبهشت‌ماه سال جاری به همت ستاد توسعه فناوری آب، خشک‌سالی، فرسایش و محیط‌زیست معاونت علمی در دانشگاه صنعتی شریف با اهداف زیر برگزار می‌شود.
پایان پیام/29

تصاویر

نظرات شما
تهران، میدان ونک، خیابان ملاصدرا، خیابان شیخ بهایی شمالی،
خیابان لادن، پلاک 20 (کد پستی : 1991745681)
تلفن : 83530
ایمیل : pr@isti.ir
بیشتر بخوانیم