سنجش کیفی به یاری محیط زیست و صنعت غذا آمد

سنجش کیفی به یاری محیط زیست و صنعت غذا آمد


زمان مطالعه : 2 دقیقه
کد خبر : 71048
رشد روزافزون صنایع در سال‌های گذشته علاوه بر مزیت‌هایش یک آسیب مهم را نیز برای سلامت به همراه داشته است. آلاینده‌ها ارمغان نامطلوب دنیای صنعتی هستند. برای حل این چالش، راه‌کارهای نوآورانه و پژوهش‌های زیست‌محیطی به میدان آمده‌اند.

پایش مستمر و منظم آلاینده‌های زیست محیطی برای ارائه راهبرد و برنامه‌ریزی‌های مدیریت و کنترل آلودگی‌های محیط زیست، یکی از خدماتی است که توسط یکی از شرکت‌های فناور داخلی ارائه می‌شود.

شرکت افروزشیمی لارک با استفاده از تجهیزات آزمایشگاهی ایران‌ساخت در حوزه‌هایی مانند مواد غذایی، آب و خاک ، کود و سموم، مواد شوینده و آرایشی بهداشتی و کانی‌شناسی ضمن ارائه خدمت به شرکت‌های دانش‌بنیان تولیدی، فناوران و پژوهشگران را در حوزه‌هایی مانند  محیط زیست، ارتقای سطح سلامت جامعه و امنیت غذا یاری می‌کند.

 

معصومه آجورلو مدیر افروز شیمی لارک با اشاره به تلاش برای ارائه خدمات و رفع چالش‌ها و مشکلات زیست محیطی، گفت: مشکلات متعددی مانند از میان رفتن پهنه‌های زیست‌محیطی لازم است تا تغییرات این حوزه پایش و مدیریت شود. همچنین تجهیزات و صنایع باید به لحاظ الزام‌های زیست‌محیطی مرود بررسی و آزمون قرار بگیرند که در همین راستا تلاش کردیم با استقرار تجهیزات آزمایشگاهی مطلوب، تحقق لازمه‌های زیست‌محیطی را تسهیل کنیم.

 

آجورلو با بیان این‌که خدمات فناورانه و مشاوره توسط دانش‌آموختگان فناور این شرکت ارائه می‌شود، ادامه داد: آزمایشگاه محیط زیست شرکت افروزشیمی لارک با بهره گیری به عنوان یک مجموعه فناور معتمد محیط زیست امکان پایش معیارهای آب و پساب، معیارهای فیزیکوشیمیایی و دیگر مؤلفه‌های زیست‌محیطی ممکن شده است.

این فعال فناور همچنین از راه‌اندازی ساختار آزمایش کود و سموم در افروز شیمی لارک گفت و ادامه داد: آزمایشگاه آنالیز مواد کودی است. آزمایشگاه کود و سموم افروزشیمی لارک با عضویت در آزمایشگاه‌های همکار دفتر ثبت و کنترل کیفی مواد کودی کشور خدمات خود را ارائه می‌کند.

 

مدیر شرکت افروزشیمی لارک با اشاره به استفاده از تجهیزات ایران‌ساخت در انجام این آزمایش‌ها، بیان کرد: با بهره گیری از مجموعه دستگاه‌هایی چون جذب اتمیAAS، طیف سنج مادون قرمز، طیف سنج فلورسانس پرتو ایکس، پایه‌ای‌ترین بخش آنالیز مواد را که برای تجزیه کمی و کیفی و شناسایی مواد به کار می‌روند به کار بسته است.

 

این فعال فناور با اشاره به آزمون مایکوتوکسین‌ها در حوزه مواد غذایی، افزود: با توجه به اهمیت ارزیابی سموم و مواد آسیب‌رسان در بهداشت مواد غذایی و خوارک دام و طیور، امکان اندازه گیری سموم مختلف قارچی با استفاده از کیت های استاندارد بین المللی را در این آزمایشگاه به وجود آمده است. بنابراین قابلیت انجام آزمون مایکوتوکسین ها مانند آفلاتوکسین، اکراتوکسین، زیرالنوین، داکسی نیوالنون را با استفاده از دستگاه HPLC در انواع غلات، حبوبات ، خوراک دام ، طیور، آبزیان و دارا است.

 

وی همچنین به توانایی انجام آزمون‌های تشخیص لکه سفید میگو در آزمایشگاه زیست‌فناور افروزشیمی لارک اشاره کرد و گفت: به عنوان آزمایشگاه دانش‌بنیان در زمینه تشخیص بیماری لکه سفید میگو خدمات تشخیص این بیماری را به تولیدکنندگان جنوب کشور ارائه می‌کنیم.

 

گزارش از مرکز ارتباطات و اطلاع‌رسانی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری

پایان پیام/24

 

 

نظرات شما
تهران، میدان ونک، خیابان ملاصدرا، خیابان شیخ بهایی شمالی،
خیابان لادن، پلاک 20 (کد پستی : 1991745681)
تلفن : 83530
ایمیل : pr@isti.ir
با سنجش دقیق «کیفیت» به تولیدات دانش‌بنیان رسید
با سنجش دقیق «کیفیت» به تولیدات دانش‌بنیان رسید
99/08/24 - 14:29
 تلاش معاونت علمی برای پویایی حوزه دانش‌بنیان کشور
تلاش معاونت علمی برای پویایی حوزه دانش‌بنیان کشور
97/06/27 - 13:53
بیشتر بخوانیم