طرح نقشه راه بهره برداری از گازهای سوزانده شده در مشعل تدوین شد
با حمایت ستاد توسعه بهینه‌سازی انرژی و محیط زیست معاونت علمی؛

طرح نقشه راه بهره برداری از گازهای سوزانده شده در مشعل تدوین شد


زمان مطالعه : 1 دقیقه
کد خبر : 16219
طرح نقشه راه بهره برداری از گازهای سوزانده شده در مشعل با حمایت ستاد توسعه بهینه‌سازی انرژی و محیط زیست معاونت علمی شد.

طرح نقشه راه بهره برداری از گازهای سوزانده شده در مشعل با حمایت  ستاد توسعه بهینه‌سازی انرژی و محیط زیست معاونت علمی شد.
به گزارش مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، معصومه برارزاده مدیر بخش اجرایی این طرح پژوهشی  با اشاره به اینکه بهينه سازي مصرف انرژي و كاهش آلاينده هاي زيست محيطي يكي از دغدغه‌هاي اصلي صنايع نفت، گاز و پتروشيمي به شمار می‌رود اذعان داشت: امروزه با گسترش صنعت پالايش و فرآوري نفت و گاز در كشور و با عنايت به اين امر كه كشور ما در ميان توليدكنندگان آلاينده‌هاي ناشي از سوزاندن گاز در فلر و يا تخليه آن به محيط زيست، رتبه سوم را در جهان داراست، تدوين يك برنامه جامع و اجرايی در راستاي كاهش اين معضل، امري ضروري است.

وی افزود: با توجه به اینکه گازهای سوزانده شده در مشعل فلرهای  پالايشگاه هاي گاز یکی از منابع اصلی تلفات به حساب می‌آید، لزوم بهينه سازي مصرف انرژی را در این بخش بیش از پیش ضروری خواهد بود.  این رو بر آن شدیم تا با توسعه نقشه راه بهره‌برداری از گازهای سوزانده شده در مشعل با شناسایی مشکلات بر آنها فائق شویم.
برارزاده با اشاره به اینکه این طرح پژوهشی به تدوین یک سیاست و مدل بهره برداری از گازهای مشعل میپردازد بیان کرد: در وحله نخست در نظر داریم با تهیه  اطلس گازهای مشعل در کشور، از موقعیت و مقدار این گازها پرداخته و سپس با توجه به فناوری‌های موجود، مدل بهره برداری مناسبی را جهت استفاده از پتانسیل‌های گازهای مشعل در هر منطقه ارائه کرده و در نهایت به بررسی نحوه تجاری‌سازی این پتانسیل‌ها با توجه به چالش‌های موجود بپردازیم. 
برارزاده گفت: این طرح زیر نظر ستاد مدیریت بهینه سازی و مصرف انرژی ستاد نفت گاز و ذغال سنگ به بررسی چالش ها و مدیریت بهره برداری گازهای مشعل میپردازد.
پایان پیام/32

تصاویر

نظرات شما
تهران، میدان ونک، خیابان ملاصدرا، خیابان شیخ بهایی شمالی،
خیابان لادن، پلاک 20 (کد پستی : 1991745681)
تلفن : 83530
ایمیل : pr@isti.ir
بیشتر بخوانیم