فراخوان؛ پژوهش‌سراهای دانش‌آموزی زیستی مجهز می‌شود

فراخوان؛ پژوهش‌سراهای دانش‌آموزی زیستی مجهز می‌شود


زمان مطالعه : 1 دقیقه
کد خبر : 68768
پژوهش‌سراهای دانش‌آموزی را انبار مهمات آموزشی می‌نامند. فضایی که فرصت یادگیری اثربخش با استفاده از آخرین فناوری‌های روز را در اختیار دانش‌آموزان قرار می‌دهد. این مراکز آموزشی هدف یک فراخوان همکاری در ستاد توسعه زیست‌فناوری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری قرار گرفته است تا با کمک توان داخلی، این مراکز تجهیز شوند.

چند سالی است که پژوهش‌سراهای دانش‌آموزی به عنوان یکی از مهم‌ترین قطب‌های علمی کشور فعالیت می‌کنند و نقش مهمی در روند پژوهش دانش‌آموزان دارند. خرید و نوسازی تجهیزات این مراکز در استان‌ها نیازی است که قرار است با همکاری علاقه‌مندان و فعالان این حوزه محقق شود.

شناسایی امکانات موجود در پژوهش‌سراها به تفکیک منطقه‌اي، احصاء تخصص‌ها وتوانمندي‌های موردنیاز برای زمینه‌سازي و علاقه‌مندی دانش‌آموزان به محیط‌های آزمایشگاهی و تولید، تهیه محتواي آزمایشگاهی، شناخت زنجیره آزمایشگاهی مرتبط با زیست‌فناوري، تعریف سرفصل‌هاي آموزشی از جمله مواردی است که در این فراخوان مورد تاکید است.

این فراخوان برای تهیه کیت‌هاي آموزشی، تشویق گروه‌هاي آموزشی در حوزه زیست‌فناوري، تهیه کیـت‌هـاي آموزشـی و لوازم مصرفی منتشر شده است. قرار است این اقلام توسط گروه‌هاي آموزشی همکار با ستاد توسعه زیست‌فناوری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در حوزه دانش‌آموزي خریداري و در اختیار پژوهش‌سراها قرار گیرد.

این طرح افزایش سهم ایران در بـازار جهانی زیست‌فناوري و توسعه طرح‌های پایه‌اي که منجر به آمـوزش هدفمنـد و عمـومی در حـوزه زیسـت‌فنـاوری می‌شود را به دنبال دارد.

گزارش از مرکز ارتباطات و اطلاع رسانی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری

پایان پیام/23

اخبار مرتبط:

پژوهش سراهای دانش آموزی؛ محلی مناسب برای حضور دانش آموزان

پژوهش سرا فرصتی برای یادگیری علمی و عملی

نظرات شما
تهران، میدان ونک، خیابان ملاصدرا، خیابان شیخ بهایی شمالی،
خیابان لادن، پلاک 20 (کد پستی : 1991745681)
تلفن : 83530
ایمیل : pr@isti.ir
بیشتر بخوانیم