فروش محصولات ساخت ایران تسهیل می‌شود
با حمایت معاونت علمی؛

فروش محصولات ساخت ایران تسهیل می‌شود


زمان مطالعه : 3 دقیقه
کد خبر : 20518
مرکز فن بازار ملی ایران با حمایت معاونت علمی، طرح تسهیل فروش محصولات ساخت ایران از طریق وب‌سایت‌های مطرح فروش آنلاین را اجرا می‌کند.

 مرکز فن بازار ملی ایران با حمایت معاونت علمی، طرح تسهیل فروش محصولات ساخت ایران از طریق وب‌سایت‌های مطرح فروش آنلاین را اجرا می‌کند.
به گزارش مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، در راستای کمک به توسعه فروش محصولات B2C شرکت‌های عضو سامانه ملی ایران و شرکت‌های دانش‌بنیان، این طرح برای ارزیابی، معرفی و فروش کالای این شرکت‌ها از طریق وب‌سایت‌های مطرح فروش آنلاین کشور تعریف و راه‌اندازی شده است.
در این طرح، تولیدکنندگان کالاهای با کیفیت، این فرصت را خواهند داشت که ضمن معرفی و تبلیغ عموم محصولات خود در وب‌سایت‌های پربیننده، اقدام به فروش محصولات خود داشته باشند. تاکید می‌شود، کلیه شرکت‌های دانش‌بنیان، عضو سامانه فن بازار ملی ایران هستند.

اهداف و مدل اجرایی طرح
در این طرح هدف اصلی، ایجاد بستری برای معرفی و شناخته شدن هرچه بیشتر کالاهای ایرانی در بین عموم و در نتیجه فروش روز افزون این محصولات از طریق فروشگاه‌های الکترونیک مطرح کشور است. به همین منظور در این طرح، ابتدا درخواست شرکت‌های متقاضی و علاقه‌مند در قالب معرفی محصولات خود، دریافت شده و موردبررسی قرار می‌گیرد.
پس‌ازاین مرحله، نمونه کالاهای مورد نظر و معرفی شده از سوی تأمین کنندگان، به واحد تجارت الکترونیک شزان ارسال و بررسی موردی اولیه برای هریک از محصولات انجام می‌پذیرد. پس از ارزیابی و آنالیز محصولات در مرحله نخست، در صورت تأیید کالاهای نمونه، به لحاظ پارامترهای مورد سنجش، در مرحله بعد، نمونه محصولات با توجه به حوزه‌های مورد استفاده عموم در راستای فروش B2C به فروشگاه‌های الکترونیک ارسال و در صورت تأیید نهایی تیم کنترل کیفی به بارگذاری و فروش آنلاین کالاها روی وی سایت‌ها از جمله وب‌سایت دی جی کالا اقدام می‌شود.
در ارتباط با تعیین قیمت فروش آنلاین و در نهایت تثبیت قیمت، تفاهمی در قالب قرارداد برای هر شرکت تنظیم و قابل اجرا خواهد بود. به همین ترتیب فرآیند شناخته شدن و برندینگ محصولات و شرکت‌های تأمین کننده، روند سفارش دهی و سفارش گیری، فرآیند تأمین محتوا، چک کردن روزانه موجودی کالاها، تکمیل سبد کالایی محصولات روی وب‌سایت‌ها و افزودن محصولات جدید به آنها با ترویج فرهنگ استفاده از محصولات داخلی نیز صورت خواهد گرفت.

شرایط بررسی
متقاضی می‌تواند دارای شخصیت حقیقی یا حقوقی (شرکتی یا موسسه) باشد و نیز در صورت داشتن شخصیت حقوقی، تمامی شرکت‌های عضو سامانه فن بازار ملی ایران در اولویت هستند.
شرکت‌های غیر عضو نیز می‌توانند با عضویت رد سامانه فن بازار ملی ایران از خدمات و تسهیلات این طرح استفاده کنند. در این میان شرکت‌های دارای سبد کالایی گسترده‌تر و با کیفیت بهتر در اولویت این طرح قرار می‌گیرند.

دامنه فعالیت
حوزه‌های تخصصی بهداشت و سلامت، کالای خانگی، دارو و پزشکی، پوشاک و منسوجات، خودرو و حمل‌ونقل، نرم‌افزار و بازی‌های رایانه‌ای در اولویت‌های این طرح قرار دارند. البته در صورت دارا بودن محصولی که در هیچ‌یک از حوزه‌های مذکور جای ندارد اما از نظر کیفیت طراحی و بسته‌بندی و همچنین امکان تأمین یکنواخت و قابلیت فروش آنلاین، وضعیت مناسبی دارد، می‌توانید در خواست خود را جهت بررسی ارسال کنید.
ثبت‌نام اولیه در این طرح رایگان است و در مرحله بررسی نهایی محصولات، هزینه بررسی هر کالا یک میلیون تومان است که این هزینه برای شرکت‌های عضو سامانه فن بازار ملی ایران با احتساب 90 درصد تخفیف 100 هزار تومان دریافت می‌شود.
طرح تسهیل فروش محصولات ساخت ایران از طریق وب‌سایت‌های مطرح فروش آنلاین با حمایت معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و توسط فن بازار ملی ایران که در پارک فناوری پردیس معاونت علمی مستقر است اجرایی می‌شود.
پایان پیام/29

تصاویر

نظرات شما
تهران، میدان ونک، خیابان ملاصدرا، خیابان شیخ بهایی شمالی،
خیابان لادن، پلاک 20 (کد پستی : 1991745681)
تلفن : 83530
ایمیل : pr@isti.ir
بیشتر بخوانیم