فعالان خلاق برنامه تحول دیجیتال شرکت‌های تولیدی و صنعتی را پیاده‌سازی می‌کنند

فعالان خلاق برنامه تحول دیجیتال شرکت‌های تولیدی و صنعتی را پیاده‌سازی می‌کنند


زمان مطالعه : 2 دقیقه
کد خبر : 77130
یک مجموعه خلاق با پیاده‌سازی برنامه تحول دیجیتال توانسته است سطح بهره‌وری شرکت‌های تولیدی و صنعتی را به میزان قابل توجهی ارتقاء بخشد.

بسیاری از شرکت‌های تولیدی کشور بدون توجه به تحولات دیجیتال مسیر سنتی خود را طی می‌کنند، اما در این میان شرکت‌های خلاقی ظهور کرده‌اند که به صورت تخصصی این شرکت‌ها را برای انقلاب صنعتی چهارم آماده می‌کنند. شرکت خلاق راهجویان صنعت پندار نوین نیلا، یکی از آنها است.

راضیه اکبری مدیرعامل این شرکت درباره جزئیات خدمات خلاقانه‌ این شرکت، گفت: تحول دیجیتال موضوع جدیدی نیست و قریب 50 سال است که اتفاق افتاده است. در سال 2016 مسئله انقلاب صنعتی چهارم مطرح شد. به این معنی که با توجه به ظهور فناوری‌هایی مانند بلاکچین، اینترنت اشیاء هر مجموعه تولیدی اگر می‌خواهد همچنان به حیات خود ادامه دهد باید خودش را با این فناوری‌ها هماهنگ کند.

مدیرعامل شرکت خلاق راهجویان صنعت پندار نوین نیلا در ادامه افزود: خدمات ما به شرکت‌های تولیدی و صنعتی موارد مختلفی را شامل می‌شود. تحول دیجیتال در یک مجموعه تولیدی مانند یک سفر است. در ابتدا مشتری یک شرکت، باید موضوع تحول دیجیتال را درک کند و با نگاه جدیدی به محصولات شرکت نگاه کند، نحوه ارتباط با مشتری و ابزارهای مدرنی که در این خصوص به کار گرفته می شود، نیز خود یک موضوع فناورانه است.

این فعال خلاق با اشاره به اهمیت استفاده از فناوری‌های جدید، گفت: در گام دوم از طریق الگوریتم‌ها و مدل‌های موجود سطح بلوغ شرکت از نظر تحول دیجیتال سنجیده می‌شود و با توجه به میزان بلوغ شرکت، یک برنامه راه برای آن شرکت تعریف می‌شود. از طریق این برنامه راه، با توجه به ظرفیت‌های هر مجموعه تولیدی، یک استراتژی برای آن شرکت تعریف می‌شود.

اکبری ضمن مهم برشمردن تغییر نگاه مدیران، افزود: ما به عنوان یک شرکت خلاق، مشاور سازمان صنایع کوچک نیز هستیم و در این زمینه توانسته‌ایم تجربیات ارزشمندی کسب کنیم. پیش از هر چیز مدیران ارشد شرکت‌های تولیدی نیازمند این هستند که نسبت به اهمیت تحول دیجیتال و انقلاب صنعتی چهارم آگاه شوند و درک کنند که دیگر نمی‌توان مانند گذشته از طریق یک فرایند  سنتی به کار ادامه داد. پس از آن می‌توان مدیران میانی را با برنامه‌های تحول دیجیتال آشنا کرد.

مدیرعامل شرکت خلاق راهجویان صنعت پندار نوین نیلا گفت: ممکن است پس از بررسی ما به یک شرکت توصیه کنیم که فرایندهای خط تولید خود را با استفاده از یک فناوری خاص اصلاح کند، یا یک برنامه آموزشی برای منابع انسانی خود برگزار کند، ده ها توصیه و روش عمل در این زمینه وجود دارد. اجرایی ساختن برنامه تحول دیجیتال در هر شرکت، موجب افزایش بهره وری آن مجموعه می‌شود.

وی همچنین بیان کرد: شرکت‌های تولیدی اعتماد زیادی به معاونت علمی و فناوری ریاست‌جمهوری دارند، اقدام این معاونت برای اجرای برنامه توانمندسازی شرکت‌ها و پرداخت 70 درصد هزینه این برنامه از سوی معاونت بسیار ارزشمند است. امیدوار هستیم بتوانیم در قالب این برنامه و با حمایت این معاونت، برنامه تحول دیجیتال شرکت‌های تولیدی و صنعتی را نیز پیاده‌سازی کنیم.

 

مرکز ارتباطات و اطلاع رسانی معاونت علمی و فناوری ریاست‌جمهوری

#

نظرات شما
تهران، میدان ونک، خیابان ملاصدرا، خیابان شیخ بهایی شمالی،
خیابان لادن، پلاک 20 (کد پستی : 1991745681)
تلفن : 83530
ایمیل : pr@isti.ir
حمایت استارتاپی| فناوری‌های نوین به کمک صنایع خلاق اقتصاد دیجیتال می‌آید
حمایت استارتاپی| فناوری‌های نوین به کمک صنایع خلاق اقتصاد دیجیتال می‌آید
00/05/06 - 10:43
شرکت‌های خلاق سلامت دیجیتال تسهیلات می‌گیرند
شرکت‌های خلاق سلامت دیجیتال تسهیلات می‌گیرند
00/04/01 - 14:45
فعالان خلاق در حوزه انقلاب صنعتی چهارم تبادل نظر کردند
فعالان خلاق در حوزه انقلاب صنعتی چهارم تبادل نظر کردند
99/06/19 - 12:48
بیشتر بخوانیم