فناوری‌های شناختی «چالش» شد تا محصولات ایران‌ساخت ارائه شود

فناوری‌های شناختی «چالش» شد تا محصولات ایران‌ساخت ارائه شود


زمان مطالعه : 2 دقیقه
کد خبر : 79045
در قالب اختتامیه چالش توسعه فناوری‌های شناختی، از محصولات پیش‌شتابدهی شده در این حوزه فناوری رونمایی می‌شود.

با حمایت معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، محصولات دور نخست شتابدهی شتابدهنده شناختی کاگنوتک و اختتامیه‌ی دوره‌ی پیش شتابدهی چالش توسعه فناوری، محصولات و خدمات شناختی ویژه کودکان با اختلالات عصب رشدی برگزار می‌شود.

بر بستر رویداد که توسط ستاد توسعه‌ی علوم و فناوری های شناختی 3 آذرماه سال جاری در معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری برگزار خواهد شد، شرکت‌های خلاق و فناور شتابدهی شده عرضه می‌شود.

از 4 محصول این شتابدهنده که با استفاده از فناوری‌های پیشرفقته به شناسایی، کنترل و درمان عارضه‌های شناختی و عصبی نقش آفرینی می‌کند، به مرحله بهره‌برداری می‌رسد. نرم افزار شناختی تقویت حافظه سالمندان چلچلی، اپلیکیشن جامع شناختی اتیسم با عنوان نوروکید، بازی موبایلی افلاک و پلتفرم جامع شناختی سیناپس به شرکت کنندگان در این رویداد معرفی خواهند شد.

 

سرانجام چالش شناخت

اختتامیه‌ دورهی پیش شتابدهی چالش توسعه فناوری، محصولات و خدمات شناختی ویژه کودکان با اختلالات عصب رشدی  که توسط شتابدهنده شناختی COGNOTECH برگزار و از فعالان این حوزه تقدیر می‌شود.

این چالش از شهریورماه سال جاری با حمایت ستاد توسعه علوم و فناوری‌های شناختی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری آغاز شده بود و پژوهشگران، فعالان فناور و علاقمندان به این حوزه در آن مشارکت داشتند.

در این رویداد، داورانی نیز از دانشگاه علوم پزشکی ایران، پژوهشکده علوم شناختی و مغز دانشگاه شهید بهشتی، صندوق نوآوری و شکوفایی، شرکت پیشگامان امین سرمایه پاسارگاد، صندوق مالی توسعه فناوری ایران و سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور حضور خواهند داشت.

در جریان این رویداد 16 تیم در زمینه‌ تولید، توسعه و بومی سازی، بازی‌های دیجیتال، مداد، کاغذی و فیزیکی، اپلیکیشن و سایت‌های یادگیری الکترونیک، فناوری و ابزارها و بسته‌های ارتقا و توانبخشی شناختی توانستند به مرحله‌ی پیش شتابدهی راه پیداکنند.

در جریان اختتامیه چالش توسعه فناوری شناختی، شرکت‌های ارائه کننده خدمات راهبری در زمینه‌های علوم شناختی، کسب و کار و همچنین کارگاه های انتقال تجربه در حوزه های کاربردی به صورت آنلاین با همکاری اساتید و متخصصین این حوزه ها به تیم ها ارائه می‌شود.

در این مراسم، شرکت‌های خلاق به صورت حضوری و برخط آنلاین به ارائه‌ی طرح های خود می‌پردازند و در پایان نیز 5 تیم برتر مشخص خواهند شد.

برگزیده‌ها از حمایت‌های مادی و معنوی ستاد توسعه‌ی علوم و فناوری های شناختی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و شتابدهنده شناختی COGNOTECH بهره مند می‌شوند.

 

مرکز ارتباطات و اطلاع‌رسانی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری

#

 

نظرات شما
تهران، میدان ونک، خیابان ملاصدرا، خیابان شیخ بهایی شمالی،
خیابان لادن، پلاک 20 (کد پستی : 1991745681)
تلفن : 83530
ایمیل : pr@isti.ir
فراخوان| الکترودهای عصبی ایران‌ساخت تجاری‌سازی می‌شود
فراخوان| الکترودهای عصبی ایران‌ساخت تجاری‌سازی می‌شود
00/03/19 - 12:52
تجهیزات ایران‌ساخت در حوزه علوم شناختی به بیش از 30 آزمایشگاه و مرکز تحقیقاتی رسید
تجهیزات ایران‌ساخت در حوزه علوم شناختی به بیش از 30 آزمایشگاه و مرکز تحقیقاتی رسید
00/01/22 - 10:30
ارائه خدمات شناختی به سالمندان گسترش می‌یابد؛ کسب‌وکارهای نوپا به میدان آمدند
ارائه خدمات شناختی به سالمندان گسترش می‌یابد؛ کسب‌وکارهای نوپا به میدان آمدند
99/11/07 - 09:01
بیشتر بخوانیم