فناوری‌های نوین به یاری صنایع آمد تا خرد کردن سنگ‌ها با کمترین مصرف انرژی انجام شود

فناوری‌های نوین به یاری صنایع آمد تا خرد کردن سنگ‌ها با کمترین مصرف انرژی انجام شود


زمان مطالعه : 2 دقیقه
کد خبر : 72160
با کمک فناوری‌های نوین یک شرکت دانش‌بنیان، خرد کردن سنگ‌ها با مصرف انرژی کمتر، تخریب حداقلی محیط‌زیست و کاهش هزینه انجام می‌شود.

شرکت بازرگانی تولیدی آراز سنگ‌شکن از مجموعه‌های فناوری است که در حوزه ماشین‌آلات، تجهیزات پیشرفته، نرم‌افزارها و سامانه‌های تخصصی مرتبط فعالیت می‌کند. این شرکت با استفاده از دستگاه رول پرس فشار بالا به عنوان یک فناوری نوظهور، فرآیند خرد کردن سنگ در صنایع معدنی در کشور را تغییر داده است. با کمک این فناوری انرژی کمتری مصرف می‌شود که این موضوع کاهش هزینه‌های عملیاتی و آثار مخرب زیست‌محیطی را به همراه دارد.

همچنین خرد کردن سنگ به روش HPGR موجب کاهش مصرف انرژی در مراحل پایین دستی می‌شود. یکی دیگر از مزیت‌های این نوع خردایش، بالا بردن درجه آزادسازی است. خردایش توسط رول‌رپرس‌ها، در سالهای اخیر به دلیل تاثیر مثبتی که در فرآیند سایش دارند مورد توجه قرار گرفته است. کاهش هزینه‌ها به همراه صرفه‌جویی در انرژی مصرفی، افزایش تولید، اشغال فضای کمتر و عمر زیاد بخش‌های متحرک از جمله دلایل مورد توجه قرار گرفتن این نوع آسیاب‌ها است.

علی نکولعل‌آزاد، مدیر عامل این شرکت دانش‌بنیان درباره این فناوری، گفت: ایران به عنوان معدود کشورهایی است که به فناوری ساخت این دستگاه دست یافته است. شرکت آراز سنگ شکن با تیم فنی و مجرب خود توانسته است یکی از مدرنترین نوع دستگاه HPGR (رولر پرس فشار بالا) را ساخته و راه‌اندازی کند.

نکولعل‌آزاد با اشاره به محصولات دیگر این گروه فناور، بیان کرد: سنگ‌شکن فکی یکی از انواع اصلی سنگ‌شکن‌ها در کارخانه‌های خردایش مواد معدنی است. این نوع از سنگ‌شکن‌ها برای خرد کردن سنگ‌ها به اندازه‌های کوچکتر برای مراحل بعدی خردایش به کار می‌روند.

وی افزود: این دستگاه‌ها به عنوان سنگ‌شکن‌های اولیه در خطوط خرد کردن مورد استفاده قرار می‌گیرند که کانی‌های درشت و بزرگ ( بالاتر از ۲۰ سانتیمتر ) را به سایزهای کوچکتر تبدیل می‌کند. سنگ‌شکن‌های فکی کم اصطکاک‌ترین و کم‌هزینه‌ترین و از لحاظ کارکرد راحت‌ترین ماشین‌های خردایش سنگ هستند.

این فعال فناور ادامه داد: انواع سنگ‌شکن‌های فکی، مخروطی، نوار نقاله، سرند و فیدر از دیگر محصولات شرکت است. دستگاه سرند برای جداسازی و دانه‌بندی انواع کانی‌های معدنی مورد استفاده قرار می‌گیرد. این دستگاه در بیشتر کارخانجات و معادن کاربرد فراوانی دارد.

وی همچنین بیان کرد: فیدر هم دستگاهی است که  برای انجام عملیات تغذیه خطوط فرآوری مواد معدنی و صنعتی به صورت سیتماتیک طراحی شده و دارای قابلیت تنظیم دریچه خروجی برای کنترل کیفیت ظرفیت بار است که در مدل ها و تناژ مختلف در خطوط فرآوری مواد معدنی نصب و راه‌اندازی می‌شود.

گزارش از مرکز ارتباطات و اطلاع رسانی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری

پایان پیام/23

نظرات شما
تهران، میدان ونک، خیابان ملاصدرا، خیابان شیخ بهایی شمالی،
خیابان لادن، پلاک 20 (کد پستی : 1991745681)
تلفن : 83530
ایمیل : pr@isti.ir
دانش به یاری بازار آمد
دانش به یاری بازار آمد
99/08/28 - 13:10
انتشار 420 هزار تن گاز گلخانه‌ای در کشور کاهش یافت
انتشار 420 هزار تن گاز گلخانه‌ای در کشور کاهش یافت
96/02/26 - 10:58
نیازمند نگاه ویژه دولت و دستگاه‌های اجرایی به امور حاکمیتی بر بازار انرژی هستیم
نیازمند نگاه ویژه دولت و دستگاه‌های اجرایی به امور حاکمیتی بر بازار انرژی هستیم
95/08/29 - 11:03
بیشتر بخوانیم