فناوری زمینه سلامت غذا و محیط زیست را فراهم کرد

فناوری زمینه سلامت غذا و محیط زیست را فراهم کرد


زمان مطالعه : 3 دقیقه
کد خبر : 71142
تجهیزات فناور یک ستون ثابت برای شناسایی ضعف‌ها، قوت‌های تولیدات و مقدمه‌ای برای گام برداشتن در مسیر ارتقای کیفی محصولات به شمار می‌رود.

حال یک مجموعه آزمایشگاهی این خدمات را در حوزه‌هایی چون دام، طیور، آبزیان  آب، خاک و محیط زیست که همگی نقش مهمی در تعیین میزان سلامت جامعه دارند، ارائه می‌دهد. مجموعه فناور و تحقیقاتی آزمون سلامت ایرانیان در حوزه‌های فناورانه‌ای چون ارزیابی کیفیت سنجی آب، محیط زیست، دام و طیور خدمات متنوع خود را با هدف ارتقای سلامت این حوزه‌ها ارائه می‌دهد.

نریمان میراعلمی مدیرعامل شرکت «آزمون سلامت ایرانیان» با اشاره به فعالیت این مجموعه فناور در حوزه‌های دامپزشکی، آب، پساب و خاك و مواد غذايي ادامه داد: ارائه نتايج صحيح، سريع و دقيق یکی از اولویت‌های این مجموعه آزمایشگاهی است که تلاش کردیم همواره رعايت شود.

 

این فعال فناور با بیان این‌که‌ آزمون سلامت ایرانیان در شرایط شیوع کرونا نیز به خدمات فناورانه خود را به مشتریانش ارائه می‌دهد، افزود: تلاش کردیم تا با کار شبانه‌روزی نمونه‌هایی را که برای کار آزمایش و تحقیق به این حوزه در كوتاه‌ترين زمان ممكن سنجش‌ها انجام می‌شود و نتیجه به پژوهشگران، فعالان فناور و صنایع ارائه می‌شود.

میراعلمی، از به‌کارگیری و ایجاد اشتغال برای دانش‌آموختگان حوزه‌های شیمی، دامپزشکی و دیگر حوزه‌های محوری این آزمایشگاه گفت و ادامه داد: تمامی بخش‌ها تحت نظر متخصصین اداره شده و آزمايش‌ها توسط كارشناسان بخش‌ها انجام می‌شود.

 

آزمون‌های فناورانه

مدیرعامل آزمون سلامت ایرانیان به فعالیت این مجموعه آزمایشگاهی مبتنی بر استانداردهای نهادهای ناظر کیفی از جمله معاونت غذا و داروی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی اشاره کرد و افزود: عملکرد این مرکز از طریق ارسال نمونه های مجهول از سوی نهادهای نظارتی مختلف مانند وزارت جهاد كشاورزي، سازمان دامپزشكي کشور، سازمان حفاظت محيط زيست و ... کنترل می‌شود.

 

میراعلمی با اشاره به استفاده از تجهیزات و روش‌های آزمون، مبتنی بر آخرین استانداردهای کنترل کیفی و آزمایشگاهی ادامه داد: عمليات كنترل كيفی داخلی و خارجی به صورت دوره‌اي توسط مسئول آزمايشگاه انجام می شود و نمونه‌هايی نيز به صورت مجهول مرتباً در بخش‌ها تست شده و نتايج به دقت مورد ارزيابی قرار می گيرند.

وی از ارائه خدمات آزمایشگاهی به گروه‌های فناور و دانش‌بنیان گفت و افزود: بخش‌های متنوع و گوناگونی از مراکز و سازمان‌های دولتی، تا شرکت‌های فناور و همچنین پژوهشگران، جزو مشتریان بالقوه خدمات آزمایشگاهی آزمون سلامت ایرانیان هستند به‌عنوان یک مرکز تحقیقاتی و آزمایشگاهی آمادگی داریم تا خدمات آزمایشگاهی را به تمامی مخاطبان این خدمات برای توسعه فناوری و کیفیت تولیدات ارائه کنیم.

 

میراعلمی هدف از فعالیت آزمون سلامت ایرانیان را ارتقای بهداشت و سلامت جامعه با بهره‌برداري بهینه از منابع دامي، كشاورزي و حفظ محيط زيست دانست و گفت: در همین راستا خدمات گوناگون آزمایشگاهی را در حوزه‌های مختلفی با در اخیار داشتن آزمایشگاه‌های ارزیابی کیفی آب شرب و مواد غذایی، شیمی، میکروبیولوژی، کلینیکال پاتولوژی دامپزشکی، تشخیص تقلبات مواد غذایی، سم شناسی و فلزات سنگین، تحقیقات مولکولی،آسیب‌شناسی تشخیصی و بافت‌شناسی مقایسه‌ای و همچنین  بخش پژوهش‌های دانشجویی ارائه می‌کنیم.

مدیر آزمایشگاه آزمون سلامت ایرانیان انجام آزمایش‌های شیمیایی، میکروبی، فلزات سنگین و سموم آب را بخشی از این خدمات آزمایشگاهی برشمرد و بیان کرد: همچنین خدمات آزمایش‌های سرولوژی، میکروبیولوژی، بیوشیمیایی، انگل شناسی و بافت شناسی حوزه دامپزشکی در کنار کمک به آزمایشات پروژه هاي دانشجويي و تحقيقات دانشگاهي در زمينه هاي گوناگون مولكولي بخش دیگری از فعالیت‌های فناورانه آزمون سلامت ایرانیان است.

 

گزارش از مرکز ارتباطات و اطلاع‌‌رسانی معاونت علمی و فناوری ریاست‌جمهوری

پایان پیام/24

 

نظرات شما
تهران، میدان ونک، خیابان ملاصدرا، خیابان شیخ بهایی شمالی،
خیابان لادن، پلاک 20 (کد پستی : 1991745681)
تلفن : 83530
ایمیل : pr@isti.ir
 بررسی نقش فناوری در تولید مواد غذایی سالم
بررسی نقش فناوری در تولید مواد غذایی سالم
97/07/16 - 10:31
 تلاش معاونت علمی برای پویایی حوزه دانش‌بنیان کشور
تلاش معاونت علمی برای پویایی حوزه دانش‌بنیان کشور
97/06/27 - 13:53
بیشتر بخوانیم