فناوری کنترل نرم‌افزار توسعه یافت و زیرساخت‌های سازمانی را ایمن کرد

فناوری کنترل نرم‌افزار توسعه یافت و زیرساخت‌های سازمانی را ایمن کرد


زمان مطالعه : 3 دقیقه
کد خبر : 71356
دنیای فناوری‌ بیش از هر زمان دیگری وابسته به نرم‌افزارها است. سنجش امنیتی این نرم‌افزارها خود نیازمند فناوری‌هایی است که شرکتی فناور ارائه می‌دهد.

دنیای فناوری اطلاعات محور، با شیوع کرونا بیش از پیش هم به این فناوری نیاز یافت و شرکت‌های فناور مبتنی بر نرم‌افزار اهمیتی دوچندان یافته‌اند. رایانش ابری، اینترنت اشیا، چاپ سه بعدی و هوش مصنوعی (AI) زمینه‌های عمده پیشرفت فناوری امروزی است که همه بخشی از آنچه انقلاب چهارم صنعتی نامیده می‌شود، قرار می‌گیرد.

هر یک از این فناوری ها به سرعت در حال توسعه هستند و در طیف وسیعی از صنایع مورد استفاده قرار می گیرند. همه این فناوری‌ها که مبتنی بر داده هستند بیش از هر زمان دیگری به نرم‌افزارها تکیه دارند. اما کارآمدی این نرم‌افزارها، امنیت و پاسخ‌دهی‌ به موقعشان نیازمند سامانه‌های کنترل و سنجشی است که خودف از فناوری‌های پیشرفته‌ای بهره‌ می‌برند.

یک شرکت فعال در حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات، خدمات تست و کنترل نرم‌افزارها را برای کمک به بهینه‌سازی کیفیت ارائه خدمات و امنیت شبکه‌‌های رایانه‌ای را بومی‌سازی کرده است.

 

سامانه‌ای برای ارزیابی کارایی نرم افزارها

محمد ولی زاده مدیرعامل شرکت مهندس پیشگان آزمون‌افزار یاس، با اشاره به ارائه سامانه‌ای برای ارزیابی کارایی سامانه های نرم افزاری گفت: بعد از توسعه یک سامانه نرم افزاری لازم است شاخص های کارایی آن همچون زمان پاسخ و کارایی، تحت یک بار شبیه سازی شده، در محیط آزمایشگاه تست، مورد تحلیل و ارزیابی قرار گیرد تا با ضریب اطمینان بالا بتوان نرم افزار تحت آزمون را در محیط عملیاتی منتشر کرد.

 

ولی زاده، با بیان این‌که متخصصان حوزه‌های دانشی و فناورانه مانند الکترونیک، فناوری اطلاعات، ارتباطات، نرم افزار، سخت افزار و هوش مصنوعی از حوزه‌های تخصصی فعالان فناور این شرکت است، ادامه داد:  در حال حاضر به طور مستقیم 15 نفر در این شرکت فناور فعال هستند و در حوزه‌ تست و تضمين کيفيت نرم افزار ارائه خدمت می‌کنند.

این فعال فناور، از ویژگی‌های برتر نمونه داخلی این خدمات نسبت به نموه‌های مشابه خدمات خارجی گفت و ادامه داد: بخش عمده فعالیت‌های ما خدمت محور هستیم و صفت دانش بنیان در حوزه تست های عملکری مکانیزه کردن تست، خدمات ارائه می دهیم و دانش فناوری و تجربه صنعتی اش حائز اهمیت است.

به گفته ولی زاده، این خدمات علاوه بر این که نسبت به نمونه خارجی مزیت قیمتی و کیفیتی دارد، دریافت خدمات از سوی مشاوران را تسهیل کرده است در حالی که مشاوران خارجی هزینه مشاوره را به صورت ارزی و ساعتی دریافت می‌کنند.

ارائه خدمات همگام با شرکت‌های خارجی

مدیرعامل شرکت مهندس پیشگان آزمون افزار یاس، با اشاره به گستردگی خدمات ارائه شده در این حوزه گفت: به دلیل تحریم، بسیاری از  شرکت‌های خارجی، خدمات مشاوره یا پشتیبانی را ارائه نمی دهند یا در صورت ارائه، با محدودیت‌هایی در اختیار شرکت ها می‌گذارند. وقتی از این نرم افزار بومی استفاده می‌شود، مشکلات ارتباط و خدمات تعاملی در میان نیست.

وی با تاکید بر این‌که باید فضا برای حضور به شرکت‌های دانش‌بنیان فراهم شود ادامه داد: این نوع کسب وکارها که خود را ملزم به حضور در عرصه رقابت می دانند و کیفیت را برای حضور در بازار مد نظر قرار می دهند، باید فضایی برای شناساندن توانمندی های خود به مخاطبان داخلی و مدیرانی که دیدگاه های سنتی دارند و کیفیت را یک مقوله تشریفاتی می‌دانند حائز اهمیت است.

ولی زاده با اشاره به این‌که باید ظرفیتی ایجاد شود که مشکلات و حلال مشکلاتی یعنی شرکت های دانش بنیان به هم برسند، بیان کرد: یکی دیگر از نیازهای این شرکت ها دست یافتن به بازارهای خارجی است و در آن سوی مرزها به این خدمات نیازی مبرم وجود دارد. با توجه به ضرورت وجود ارتباط با این بازارها نیاز است شرکت‌ها از این مسیر نیز حمایت شوند.

گزارش از مرکز ارتباطات و اطلاع‌رسانی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری

پایان پیام/24

نظرات شما
تهران، میدان ونک، خیابان ملاصدرا، خیابان شیخ بهایی شمالی،
خیابان لادن، پلاک 20 (کد پستی : 1991745681)
تلفن : 83530
ایمیل : pr@isti.ir
زیرساخت‌های ارائه خدمات الکترونیک توسعه یافت
زیرساخت‌های ارائه خدمات الکترونیک توسعه یافت
99/06/26 - 09:57
 7 نرم‌افزار برتر در حوزه دریا شناخته شد
7 نرم‌افزار برتر در حوزه دریا شناخته شد
97/08/12 - 10:34
نرم‌افزار تنظیم برنامه هفتگی دانشگاهی طراحی و تجاری سازی شد
نرم‌افزار تنظیم برنامه هفتگی دانشگاهی طراحی و تجاری سازی شد
95/04/05 - 12:49
بیشتر بخوانیم