محصولی دانش‌بنیان یاری‌گر صنایع در کنترل کیفیت مواد شد

محصولی دانش‌بنیان یاری‌گر صنایع در کنترل کیفیت مواد شد


زمان مطالعه : 2 دقیقه
کد خبر : 68032
گرماسنج روبشی تفاضلی دستگاهی است که برای آنالیز و کنترل کیفیت مواد مورد استفاده قرار می‌گیرد. این دستگاه در صنایع گوناگون مانند نفت، پتروشیمی و دارویی کاربرد دارد و یک شرکت دانش بنیان آن را با یک چهارم قیمت نمونه مشابه خارجی تولید کرده است.



 

 

سیامک عظیمی نام، مدیر عامل شرکت دانش بنیان مهندسی پژوهشی تجهیزات سازان پیشتاز گفت: دستگاه گرماسنج روبشی تفاضلی در شیمی کاربرد‌های متعددی دارد  و برای تعیین مقدار ظرفیت گرمایی ویژه در یک واکنش شیمیایی از نوع واکنش گرماگیر یا واکنش گرمازا به کار می‌رود. در حال حاضراین روش برای ارزیابی واکنش‌های شیمیایی و تغییر حالت‌های فیزیکی و ساختمان کریستالی به صورت گسترده مورد استفاده قرار می‌گیرد.

مدیر عامل شرکت دانش بنیان مهندسی پژوهشی تجهیزات سازان پیشتاز ادامه داد: این دستگاه در رشته‌های مهندسی مواد، مهندسی پلیمر، مهندسی شیمی و علوم پايه کاربردهای متعددی دارد و در صنایع بسیار متنوعی از جمله صنایع مرتبط با پلیمر یا نیمه هادی‌ها از آن استفاده می‌شود. به دلیل نوسانات نرخ ارز  و محدودیت‌های تحریمی نرخ این دستگاه  افزایش یافت و به همین دلیل متخصصان جوان داخلی انگیزه یافتند تا  نسبت به بومی‌سازی فناوری آن اقدام کنند. در حال حاضر قیمت نمونه تولید شده در شرکت یک چهارم قیمت مشابه خارجی است که این اختلاف قیمت یک مزیت مهم ایجاد کرده است.

 

عظیمی نام افزود:  از این دستگاه در صنایع مختلفی مانند پلیمر، لاستیک، نفت و مشتقات نفتی، مواد بیولوژیک، مواد غذایی، آرایشی و صنایع متعدد دیگر استفاده می‌شود، به دلیل استفاده گسترده از اینگونه تجهیزات لازم است که حتماً به صورت کامل در داخل تولید شوند.

وی با اشاره به  برخی حمایت‌های معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، گفت: این مجموعه نیز مانند دیگر همکاران در شرکت‌های دانش بنیان همکاری‌های خوبی با معاونت علمی و فناوری و ریاست جمهوری  داشته است. در این راستا این شرکت کمک‌های مالی و فکری بسیار مناسبی در جهت انجام تحقیقاتی که منجر به تجاری سازی محصولات شود دریافت کرده است.

 

مدیر عامل شرکت  دانش بنیان مهندسی پژوهشی تجهیزات سازان پیشتاز در ادامه گفت: این شرکت برنامه‌های متعددی برای توسعه محصولات در حوزه های مختلف دارد. نوع نگرش معاونت علمی نسبت به گسترش محصولات دارای فناوری بالا، یک بستر مناسبی برای شرکت‌های دانش بنیان ایجاد کرده است تا زمینه های تحقیق و توسعه را در بخش خصوصی گسترش دهند.

 

گزارش از : مرکز ارتباطات و اطلاع رسانی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری

پایان پیام/33

 

اخبار مرتبط:

۵ عامل شکست و موفقیت‌ شرکت‌های دانش بنیان

چگونگی موفقیت شرکت‌های دانش‌بنیان از نگاه رؤسای پارک‌های علم‌وفناوری

بررسي عوامل موثر بر رشد و موفقيت شركت هاي دانش بنيان

موفقیت شرکت‌های دانش‌بنیان در گرو توجه صنایع بزرگ است

 

                                                                                                                       

 

نظرات شما
تهران، میدان ونک، خیابان ملاصدرا، خیابان شیخ بهایی شمالی،
خیابان لادن، پلاک 20 (کد پستی : 1991745681)
تلفن : 83530
ایمیل : pr@isti.ir
بیشتر بخوانیم