محققان و متخصصان علوم اعصاب در تهران گردهم می‌آیند
با حمایت ستاد توسعه علوم و فناوری‌های شناختی معاونت علمی؛

محققان و متخصصان علوم اعصاب در تهران گردهم می‌آیند


زمان مطالعه : 2 دقیقه
کد خبر : 39591
هفتمین کنگره علوم اعصاب پایه و بالینی با هدف تقویت و گسترش همکاری‌ها، انتقال تجارب و داده‌ها و نیز ایجاد انگیزه و فرصت‌های علمی و تخصصی آذر ماه سال جاری در تهران گشایش می‌یابد.



هفتمین کنگره علوم اعصاب پایه و بالینی با هدف تقویت و گسترش همکاری‌ها، انتقال تجارب و داده‌ها و نیز ایجاد انگیزه و فرصت‌های علمی و تخصصی  آذر ماه سال جاری در تهران گشایش می‌یابد.

به گزارش مرکز ارتباطات و اطلاع رسانی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، این کنگره با حمایت ستاد توسعه علوم و فناوری های شناختی معاونت علمی، توسط مرکز تحقیقات سلولی و مولکولی دانشگاه علوم پزشکی ایران و انجمن علوم اعصاب ایران با حضور اندیشمندان، پژوهشگران ، دانشجویان و مسوولان آموزشی و پزشکی به مدت سه روز از بیست و یکم آذرماه امسال در مرکز همایش های بین المللی رازی دانشگاه علوم پزشکی ایران برگزار می شود.
این رویداد علمی شامل جدیدترین یافته ها در قالب سخنرانی، کارگاه و سمپوزیوم آموزشی برای اشتراک گذاری نتایج پژوهشی و ارایه پوستر است و زمینه را برای همکاری های گسترده و گروهی میان محققان و متخصصان رشته های علوم اعصاب پایه و بالینی فراهم می آورد.

از سوی دیگر دبیر علمی بالینی هفتمین کنگره علوم اعصاب درباره این رویداد اظهار کرد: برپایی این همایش علمی و تخصصی یکی از راه های ایجاد و تقویت انگیزه ها برای گسترش همکاری در بخش های درمانی ، پژوهشی و آموزشی است و سبب می شود نتایج و یافته های علمی با طرح مباحث تخصصی میان پژوهشگران و اساتید رشته های حوزه علوم اعصاب مورد تبادل نظر و گفت و گو قرار گیرد.
وی ادامه داد: در این نشست تخصصی حوزه های مرتبط با شناخت ، تکامل، هیجانات حسی و حرکتی ، آسیب های حرکتی، روانشناسی ، بازتوانی های شناختی و عصبی و فلسفه اخلاق در علوم اعصاب مورد مشورت و رایزنی قرار دارد.
به گفته دبیر علمی این رویداد آموزشی و تخصصی ، شماری از محققان و متخصصان حوزه های علوم اعصاب پایه و بالینی از چندین کشور اروپایی و آسیایی به همراه جمعی از اساتید و صاحبنظران ایرانی رشته های علوم اعصاب در هفتمین کنگره علوم اعصاب پایه و بالینی شر کت داشته و به تبادل نظر و انتقال یافته های علمی می پردازنند.

وی نقش ستاد توسعه علوم و فن آوری های شناختیمعاونت علمی در ترویج و ارتقای دانش علوم شناختی و علوم اعصاب در سطح مراکز علمی و تخصصی را حائز اهمیت دانست و گفت: با حمایت های ستاد توسعه علوم شناختی، فعالیت ها و اقدامات مثبت پژوهشی درحوزه های علوم شناختی و علوم اعصاب شناختی در مراکز آموزشی و دانشگاهی انجام شده است.
دبیر علمی بالینی این کنگره اضافه کرد: به واسطه نقش مهم ستاد توسعه علوم شناختی، در هفتمین کنگره علوم اعصاب پایه و بالینی نشستی تخصصی علوم شناختی با حضور اساتید و محققان نیز برگزار می شود .
وی همچنین گفت: در نظر است در خلال برپایی این کنگره المپیاد دستیاری رشته های مختلف علوم اعصاب بالینی نیز برگزار و جوایزی نیز به نفرات برتر اهداء شود. 
انتهای پیام/25

تصاویر

نظرات شما
تهران، میدان ونک، خیابان ملاصدرا، خیابان شیخ بهایی شمالی،
خیابان لادن، پلاک 20 (کد پستی : 1991745681)
تلفن : 83530
ایمیل : pr@isti.ir
بیشتر بخوانیم