مرکز بازی‌های رایانه‌ای مریوان گشایش یافت
با حضور معاون علمی و فناوری رییس جمهوری؛

مرکز بازی‌های رایانه‌ای مریوان گشایش یافت


زمان مطالعه : 3 دقیقه
کد خبر : 69391
مرکز بازی‌های رایانه‌ای مریوان به صورت آنلاین توسط معاون علمی و فناوری رییس جمهوری افتتاح شد تا تبدیل ایده به محصولات فناورانه با سرعت پیگیری شود.

به گزارش مرکز ارتباطات و اطلاع‌رسانی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری؛ در سفر معاون علمی و فناوری رئیس جمهوری به استان کردستان، مرکز بازی‌های رایانه‌ای در مریوان گشایش یافت تا مکانی برای پرورش ایده‌های نوآورانه در این حوزه باشد. در این مرکز در حال حاضر 8 تیم مستقر هستند و قرار است با دریافت حمایت تعداد آنها به بیش از 25 تیم افزایش یابد. این مرکز در همکاری با پارک علم و فناوری استان کردستان فعالیت می‌کند.

همچنین در این واحد فناور، حوزه‌هایی مانند تولید محتوای دیجیتال نیز پوشش داده می‌شود. معاون علمی و فناوری رییس جمهوری در مراسم بهره‌برداری از مرکز دیجیتال انیمیشن و بازی‌های رایانه‌ای شهرستان مریوان که به صورت مجازی در پارک علم و فناوری کردستان برگزار شد، گفت: هر چقدر فضا برای ایجاد تیم‌های رشد و فناوری فراهم باشد برای بازسازی و کمک به ایجاد و تامین آنها حمایت لازم انجام می‌شود. لازم است تا تیم‌های فناور و هسته‌های علمی در سراسر استان مورد حمایت جدی قرار گیرند. بر این اساس در صورت تخصیص فضا از سوی مسئولین استانی، معاونت علمی و فناوری ریاست‌جمهوری آمادگی دارد تا کلیه امکانات لازم را تامین کند.

 

ستاری به جایگاه ارزشمند شهرستان مریوان در زیست‌بوم نوآوری استان اشاره کرد و افزود: در حال حاضر چند شتاب‌دهنده خوب در زمینه بازی‌های رایانه‌ای و انیمیشن در مریوان فعال است و این شهرستان در حوزه کشاورزی و صنایع خلاق هم می‌تواند فعالیت خود را به صورت جدی آغاز کند چرا که زیرساخت‌های فرهنگی مناسبی دارد.

 

افتتاح مرکز رشد واحدهای فناور دانشگاه کردستان

در ادامه سفر معاون علمی و فناوری رئیس‌جمهوری به استان کردستان با حضور وی مرکز رشد واحدهای فناور دانشگاە کردستان به بهره برداری رسید.

معاون علمی و فناوری رئیس‌جمهوری همچنین از مجموعه شتاب دهنده ژوری مانگ فعال در زمینه سرگرمی دیجیتال و VR در مجتمع فرهنگی هنری فجر سنندج نیز بازدید کرد، در این مجموعه ۱۲ تیم در شعبات سنندج، مریوان، کامیاران و بیجار فعال هستند و برای ۲۴ نفر نیز شغل ایجاد کرده‌اند.

سورنا ستاری معاون علمی و فناوری رئیس‌جمهوری در سفر یک‌روزه خود به استان کردستان از پارک نوآوری، تیم‌های فناور و دفتر پیشخوان خدمات هوشمند بازدید کرد، سپس مراکز شتابدهی ژین، صنایع خلاق و بازیهای رایانه‌ای و انیمیشن مریوان را افتتاح کرد. با حضور ستاری همچنین از خط تولید افزودنی‌های شیمیایی و پلیمری نیز رونمایی شد. این خط تولید به همت برخی از اعضای هیئت علمی دانشگاه کردستان راه‌اندازی شده است.

 

همچنین در این سفر، صندوق پژوهش و فناوری این استان نیز شروع بکار کرد و پس از آن ساختمان جدید مرکز رشد دانشگاه کردستان به بهره برداری می‌رسد.

بازدید از پیشرفت شتاب دهنده ژوری مانگ (نیکرو)، محصولات فناورانه محصولات دانشگاه آزاد اسلامی واحد سنندج و محصولات فناورانه دانشگاه علوم پزشکی، خدمات درمانی و بهداشتی کردستان، شرکت دانش بنیان آتیلا ارتوپد از دیگر برنامه‌های معاون علمی و فناوری رییس جمهوری در این استان است.

 

پایان پیام/33

اخبار مرتبط:

 

تفاهم نامه همکاری بین معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و اداره کل تجهیزات پزشکی وزارت بهداشت امضا شد

طرح حمایت از تولید تجهیزات پزشکی سرمایه ای (دستگاه) در داخل کشور

تجهیزات پزشکی ایران در بزرگترین نمایشگاه جهان به نمایش درمی‌آید

برنامه حمایت از بازارسازی محصولات دانش بنیان حوزه سلامت معاونت تحقیقات و فناوری

 

 

 

 

 

تصاویر

نظرات شما
تهران، میدان ونک، خیابان ملاصدرا، خیابان شیخ بهایی شمالی،
خیابان لادن، پلاک 20 (کد پستی : 1991745681)
تلفن : 83530
ایمیل : pr@isti.ir
بیشتر بخوانیم