مسابقه ملی واسط مغز و رایانه به دور سوم رسید

مسابقه ملی واسط مغز و رایانه به دور سوم رسید


زمان مطالعه : 1 دقیقه
کد خبر : 50892
آزمایشگاه ملی نقشه برداری مغز سومین دوره از مسابقه ملی واسط مغز و رایانه (BCI) را برگزار می‌کند. کاربرد سیگنال‌های مغزی در حوزه توانبخشی در این دوره مورد توجه قرار دارد.

 

10 اسفندماه سال گذشته ثبت نام برای حضور در این مسابقه ملی آغاز شده است و هفته پایانی اردیبهشت ماه راه یافتگان به مرحله حضوری رقابت خود را شروع می‌کنند. هدف از برگزاری این رویداد توسعه فناوری رابط‌های مغز و رایانه در کشور است. این رویداد در دو مرحله برگزار می‌شود.

دوره نخست این رویداد با محوریت پردازش سیگنال های مغزی (EEG) و دوره دوم نیز با تأکید بر کاربرد سیگنال‌های مغزی (EEG)  برگزار شد.

واسط‌های مغز و رایانه ابزاری فناورانه برای ارتباط بین مغز و شی خارجی است و توسط آن فعالیت‌های مغز به سیگنال‌هایی تبدیل می‌شود. محققان با پردازش این سیگنال‌ها اطلاعات مفیدی به دست می‌آورند که از آن برای درمان بیماری و اختلالات در افراد استفاده می‌کنند.

 

بر اساس این گزارش، آزمایشگاه ملی نقشه برداری مغز با هدف پاسخگویی بخشی از نیازهای پژوهشی و فناوری کشور در زمینه ایجاد زیرساخت تصویربرداری و تحریک مغزی برای تحقیقات شناختی و ارائه خدمات دانش‌بنیان در حوزه علوم و فناوری‌های شناختی و نقشه‌برداری مغز با حمایت معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری راه‌اندازی شده است.

گزارش از مرکز ارتباطات و اطلاع رسانی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری

پایان پیام/25

اخبار مرتبط:

* مسابقه ملی واسط مغز و رایانه برگزار می شود

* دومین مسابقه ملی واسط‌ مغز و رایانه برگزار می‌شود

 

 

 

 

نظرات شما
تهران، میدان ونک، خیابان ملاصدرا، خیابان شیخ بهایی شمالی،
خیابان لادن، پلاک 20 (کد پستی : 1991745681)
تلفن : 83530
ایمیل : pr@isti.ir
بیشتر بخوانیم