مشکلات دانشجویان بین المللی همچنان باقی است

مشکلات دانشجویان بین المللی همچنان باقی است


زمان مطالعه : 2 دقیقه
کد خبر : 70566
داده‌های یک پژوهش نشان می‌دهد فضای دانشجویان بین‌المللی متأثر از پیامدهای شیوع کرونا است. در حالی که بخش آموزش بین‌المللی كانادا از تصمیم دولت در زمینه كاهش محدودیت‌های سفر برای دانشجویان بین المللی استقبال كرده است، اما همچنان بسیاری در تلاش و دست‌وپنجه نرم کردن با مشکلات، برای پذیرش و ادامه روند تحصیل خود هستند.

در یک بحث گسترده در مورد موقعیت و سیاست آموزش بین المللی در کانادا ، شرکت کنندگان به بررسی وضعیت درخواست دانشجویان بین‌المللی، باز شدن مرزها، کار در مقطع تحصیلات تکمیلی و امنیت دانشجویان پرداختند.

اداره مهاجرت، پناهندگان و شهروندی کانادا اخیراً اعلام کرده است که دانشجویان بین المللی از 20 اکتبر می‌توانند وارد کانادا شوند.

لاریسا بزو ، مدیر اجرایی و مدیر عامل دفتر آموزش بین المللی کانادا، در مورد بازگشایی مرزها گفت مسأله محدودیت سفر برای دانشجویان بین المللی از چند ماه قبل یک بخش بزرگ حمایتی در بخش ما بوده است

بزو توضیح داد که مؤسسه‌های آموزشی با ایالت‌ها و مناطق برای ایجاد برنامه‌های آمادگی برای بازگرداندن دانشجویان همکاری کرده‌اند.

 

بنابراین این برنامه‌های آمادگی می‌تواند از یک مؤسسه به مؤسسه دیگر متفاوت باشد، اگرچه برخی از موضوعات اساسی وجود دارد که از نظر ایمنی آمادگی برای حمایت از دانشجویان در زمینه قرنطینه فدرال در بدو ورود، برای همه آن‌ها اعمال می شود.

مارتین بصیری ، مدیرعامل ApplyBoard توضیح داد که تغییر سیاست‌های مهاجرتی مشکل را به طور کامل حل نمی‌کند.

وی گفت: باید به یاد داشته باشیم اكثر دانشجویانی كه هم اكنون به كانادا می آیند، به ویژه برای تحصیل در دانشگاه، از هند، بنگلادش، پاكستان ، سریلانكا، ویتنام به این کشور می‌آیند. اکثر آن‌ها ملزم به انجام آزمون آیلتس یا آزمون تافل را بگذرانند، اما این مراکز تعطیل هستند یا با ظرفیت 25 تا 30 درصد کار می کنند. همچنین ، درب کنسولگری‌ها و مراکز ارائه خدمات ویزا بسته است و بنابراین اساساً رفع محدودیت هاً تأثیری ندارد.

برای آن دسته از مؤسساتی که بحران‌های ناشی از شیوع ویروس کرونا را تحمل کرده اند، این ابهام وجود دارد که در روزهای آینده چه تعداد دانشجو در برنامه‌های آموزشی ثبت نام می‌کنند و آینده راهبردهای آموزشی چه خواهد بود.

بصیری گفت: داده های اپلای بورد نشان می دهد دانشگاه‌هایی که بهترین عملکرد و پاسخ‌دهی را داشته‌اند با کمترین کاهش در برنامه های دانشجویی مواجه شدند. بعضی از دانشگاه‌ها، عملکرد بهتری نسبت به مدارس دیگر داشته اند؛ مدارسی که در کارهای مختلف پویا و توانمند عمل کرده بودند، کم‌ترین افت را تجربه کردند. میان سرعت بازگشت ایمیل و پاسخ به ابهامات توسط یک موسسه و میزان درخواست برای تحصیل در آن مؤسسه،  همبستگی وجود دارد.

به گفته این پژوهشگر، اگر یک مدرسه پاسخگو نباشد ، در طی همه گیری با مشکلات بزرگ‌تری مواجه می‌شود. مراکز آموزشی با وضع بهتر، مراکزی هستند که فعالیت های تجربی آنلاین، کلاس‌های خارج از برنامه و مشاوره را ارائه داده‌اند.

 

منبع: پایگاه خبری پای نیوز

گزارش از مرکز ارتباطات و اطلاع‌رسانی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری

 

پایان پیام/24

 

 

نظرات شما
تهران، میدان ونک، خیابان ملاصدرا، خیابان شیخ بهایی شمالی،
خیابان لادن، پلاک 20 (کد پستی : 1991745681)
تلفن : 83530
ایمیل : pr@isti.ir
بیشتر بخوانیم