معاونت علمی آماده همکاری مشترک با سازمان هواشناسی کشور است
در بازدید معاون توسعه فناوری معاونت علمی از سازمان هواشناسی کشور مطرح شد؛

معاونت علمی آماده همکاری مشترک با سازمان هواشناسی کشور است


زمان مطالعه : 1 دقیقه
کد خبر : 14534
معاون توسعه فناوری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری از آمادگی معاونت علمی برای همکاری مشترک با سازمان هواشناسی کشور خبر داد.

معاون توسعه فناوری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری از آمادگی معاونت علمی برای همکاری مشترک با سازمان هواشناسی کشور خبر داد.

به گزارش مرکز روابط عمومی اطلاع رسانی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، علی وطنی، معاون توسعه فناوری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در بازدید از سازمان هواشناسی کشور با اشاره به گستره وسیع زمینه های خدمات رسانی سازمان هواشناسی، تصریح کرد: ارزش خدماتی که این سازمان ارائه می دهد بسیار زیاد است و معاونت علمی و فناوری آمادگی خود را برای همکاری مشترک با این سازمان اعلام می کند.

وی افزود: سازمان هواشناسی باید یک حرکت هدفمند داشته باشد و با مطالعه ماموریت های ذکر شده در سند چشم انداز  20ساله کشور و اسناد بالا دستی مانند برنامه ششم توسعه که با ماموریت های سازمان هواشناسی مرتبط است در سال اقدام و عمل با نگاه اقتصاد مقاومتی تعدادی از اولویت های راهبردی این سازمان را  احصاء کرده و نسبت به تشکیل یک کارگروه مشترک اقدام کنند.

به گفته وطنی، معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری آماده همکاری مشترک، تداوم جلسات، تنظیم و امضاء تفاهم نامه و برگزاری نشست های مشترک تخصصی با این سازمان است.

در ادامه این نشست، داوود پرهیزکار، رییس سازمان هواشناسی کشور با اشاره به سامانه تهک (توسعه هواشناسی کاربردی)، تصمیم سازی برای مسئولین و کاربران نهایی را یکی از اهداف طرح راهبردی سازمان هواشناسی عنوان کرد.

وی ضمن حیاتی شمردن نقش هواشناسی در بخش حمل و نقل هوایی، دریایی و جاده ای، گفت:  تاثیر و اهمیت نقش هواشناسی در حوزه های بازرگانی، امنیت اجتماعی، نظامی، مدیریت شهری، امور روزمره، ترابری، کشاورزی، حفاظت محیط زیست، آثار باستانی ، مدیریت منابع آب، بهداشت عمومی، ورزش، بازرگانی و .... بسیار مشهود است.

پرهیزکار تصریح کرد: به ظرفیت سازی در حوزه های مختلف نیاز داریم و علاوه بر آن باید یک توسعه درون سازمانی نیز برای رفع نیازمندی بخش های مختلف صورت گیرد.

 

پایان پیام/23

تصاویر

نظرات شما
تهران، میدان ونک، خیابان ملاصدرا، خیابان شیخ بهایی شمالی،
خیابان لادن، پلاک 20 (کد پستی : 1991745681)
تلفن : 83530
ایمیل : pr@isti.ir
بیشتر بخوانیم