منطقه ویژه فناوری‌های صنعت گاز و نفت در  استان فارس اجرایی می‌شود
با حمایت ستاد توسعه فناوری نوآوری صنعت نفت، گاز و ذغال سنگ معاونت علمی؛

منطقه ویژه فناوری‌های صنعت گاز و نفت در استان فارس اجرایی می‌شود


زمان مطالعه : 3 دقیقه
کد خبر : 19526
بر اساس مدل مفهومی منطقه ویژه فناوری صنعت گاز (GDZ) منطقه ویژه فناوری صنعت گاز و نفت در استان فارس اجرا و پیاده سازی خواهد شد.

بر اساس مدل مفهومی منطقه ویژه فناوری صنعت گاز (GDZ) منطقه ویژه فناوری صنعت گاز و نفت در استان فارس اجرا و پیاده سازی خواهد شد.

به گزارش مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی معاونت علمی، در نشست شورای راهبری ستاد توسعه فناوری و نوآوری صنعت نفت، گاز و ذغال سنگ  که با حضور رحمانی معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری استاندار فارس، امین عربی مشاور نفت و گاز و پتروشیمی استاندار فارس، نرسی قربان نائب رییس اول کمسیون انرژی و محیط زیست  اتاق بازرگانی صنایع معادن و کشاورزی شیراز و خیری نماینده اتاق بازرگانی صنایع، معادن و کشاورزی استان فارس برگزار شد، مدل مفهومی منطقه ویژه فناوری صنعت گاز و نفت تبیین و مراحل اجرا و پیاده سازی آن مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

منطقه ویژه فناوری،  اکوسیستمی برای تکمیل چرخه علم تا ثروت است

در این نشست جعفر توفیقی دبیر ستاد توسعه فناوری و نوآوری صنعت نفت، گاز و ذغال سنگ با بیان اینکه ایده اصلی طراحی و توسعه مناطق ویژه فناوری، تشکیل یک اکوسیستم و تکمیل چرخه علم تا ثروت است بیان کرد: بخش خصوصی فعال و توانمند، دانشگاهها ، پارک های علم وفناوری و مراکز پژوهشی از مولفه های کلیدی توسعه فناوری و از سرمایه های استان فارس هستند لذا ستاد تلاش می کند تا با ایجاد این منطقه ویژه بستر و زیرساخت مناسبی برای تعامل و هم افزایی این بخشها فراهم و ظرفیت های استان در جهت رشد و تعالی صنعت نفت و گاز کشور شکوفا گردد. امیدواریم بتوانیم با نزدیک کردن و همسویی رویکرد ها و نگرش ها، از تمام این پتانسیلها در پیشبرد این پروژه استفاده نماییم.

وی با تاکید بر محوریت بخش خصوصی در ایجاد این مناطق، نقش اصلی دولت را در این زمینه حمایت و تسهیل گری عنوان کرد.

دبیر ستاد توسعه فناوری و نواوری صنعت نفت، گاز و ذغال سنگ معاونت علمی با اشاره به آغاز پیاده سازی منطقه ویژه فناوری انرژی در استان خوزستان، کلید موفقیت این مناطق ویژه فناوری را مشارکت بخش خصوصی و همکاری بین بخش های خصوصی و دولتی برشمرد.

همچنین در این نشست مصطفی کریمیان اقبال عضو تیم مطالعاتی (GDZ) گزارش مفصلی از طراحی مفهومی منطقه ویژه فناوری های صنعت گاز ارائه و تجربیات جهانی را در این زمینه تشریح کرد.

در بخش دیگری از این نشست رحمانی، معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری استاندار فارس، آمادگی و حمایت همه جانبه استانداری فارس را از استقرار سریعتر منطقه ویژه فناوری های صنعت گاز و نفت اعلام و آن را گام مهمی در جهت رشد و شکوفایی استان ارزیابی کرد.

خان محمدی مشاور وزیر صنعت، معدن و تجارت و عضو شورای راهبری ستاد نیز با تاکید بر اهمیت و کاربردی بودن این پروژه ، شناسایی ظرفیت ها و وظایف ذینفعان و رفع موانع پیاده سازی این منطقه را مورد تاکید قرار داد.

در ادامه این نشست، امین عربی مشاور نفت و گاز و پتروشیمی استاندار، این طرح را در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی ارزیابی و بر استفاده از ظرفیتها و اختیارات استان برای پیشبرد این طرح معرفی کرد. هم چنین قربان، نائب رییس اول کمسیون انرژی و محیط زیست  اتاق بازرگانی صنایع معادن و کشاورزی شیراز، آمادگی کامل اتاق بازرگانی شیراز را جهت همکاری و سرمایه گذاری در این طرح  اعلام کرد.

براساس این گزارش، طراحی مفهومی این منطقه به همت مدیریت پژوهش و فناوری شرکت ملی گاز و به کمک تیمی از متخصصان صنعت و دانشگاه انجام شده است.

پایان پیام/32

 

 

تصاویر

نظرات شما
تهران، میدان ونک، خیابان ملاصدرا، خیابان شیخ بهایی شمالی،
خیابان لادن، پلاک 20 (کد پستی : 1991745681)
تلفن : 83530
ایمیل : pr@isti.ir
بیشتر بخوانیم