نخستین رستوران دریایی و زیردریایی گشایش یافت
با حضور معاون علمی و فناوری رئیس‌جمهوری؛

نخستین رستوران دریایی و زیردریایی گشایش یافت


زمان مطالعه : 2 دقیقه
کد خبر : 43139
نخستین رستوران دریایی و زیردریایی کشور و خاورمیانه توسط موسسه های دانش بنیان و فناوران داخلی، با حضور معاون علمی و فناوری رییس جمهوری در نوروز 98، در جزیره کیش افتتاح شد.

 

نخستین رستوران دریایی و زیردریایی کشور و خاورمیانه توسط موسسه های دانش بنیان و فناوران داخلی، با حضور معاون علمی و فناوری رییس جمهوری در نوروز 98، در جزیره کیش افتتاح شد.

به گزارش مرکز ارتباطات و اطلاع رسانی معاونت علمی و فناوری رییس جمهوری، در نخستین روز از سال جدید که با شعار «رونق تولید» آغاز شده است، سورنا ستاری معاون علمی و فناوری رییس جمهوری به جزیره کیش در خلیج فارس رفت و در آن نخستین رستوران دریایی و زیردریایی کشور و منطقه خاورمیانه را افتتاح کرد.

معاون علمی و فناوری رئیس جمهوری در این مراسم، ساخت و راه اندازی رستوران دریایی کیش را یک نوآوری کرد.

وی افزود: خرسندیم که حمایت های انجام شده باعث اجرای پروژه ای زیبا و مبتکرانه شده است و دولت برای حمایت از این طرح های نوآورانه آمادگی دارد.

غلامحسین مظفری مدیرعامل منطقه آزاد کیش نیز ابراز کرد: باید به همت نیروهای توانمند و خلاق و تکیه بر موسسه ها و شرکت های دانش بنیان، گام های اساسی در تقویت بخش گردشگری دریایی برداریم و از مواهب و سرمایه های فراوان دریا بهره ببریم .

این رستوران دریایی در سه طبقه، شامل رستوران بومی کیش، رستوران بین المللی و بام سبز است و توسط متخصصان داخلی و شرکت های دانش بنیان در مدت ۴ سال با حمایت معاونت علمی و فناوری رییس جمهوری طراحی و ساخته شده است.

رستوران «او آنس» با کوشش موسسه های دانش بنیان و شرکت های فناور داخلی، با بیش از 1000 متر مربع مساحت و ظرفیت پذیرش 350 نفر در فاصله 650 متری ساحل اسکله تفریحی جزیره کیش شناور شده است.

این رستوران دریایی در سه طبقه، شامل رستوران بومی کیش، رستوران بین المللی و بام سبز است که با سرمایه ای بالغ بر 2 میلیون دلار و به همت بخش خصوصی  ساخته شده است.

طبقه نخست این رستوران دریایی همچون یک آکواریم ساخته شده و کاملا در عمق آب قرار دارد. همچنین از سه طرف می توان آبزیان و ماهی های دریا را مشاهده کرد.

رستوران دریایی و زیر دریایی "او آنس" در فاصله 650 متری ساحل کیش قرار دارد و قایق هایی ویژه (تاکسی بت) برای رفت و آمد گردشگران، کیشوندان و دوستداران طبیعت خلیج فارس به این رستوران در نظر گرفته شده است.

همچنین، مدیرعامل منطقه آزاد کیش که همواره بر اجرای طرح های نو و خوب تاکید دارد، طی سخنانی،این اقدام را گامی ارزشمند در تحرک بخشیدن به گردشگری دریایی جزیره کیش دانست.

 پایان پیام/

 

تصاویر

نظرات شما
تهران، میدان ونک، خیابان ملاصدرا، خیابان شیخ بهایی شمالی،
خیابان لادن، پلاک 20 (کد پستی : 1991745681)
تلفن : 83530
ایمیل : pr@isti.ir
بیشتر بخوانیم