نرم‌افزارهای آموزش دیجیتال با تلاش 17 شرکت دانش‌بنیان و خلاق توسعه یافت

نرم‌افزارهای آموزش دیجیتال با تلاش 17 شرکت دانش‌بنیان و خلاق توسعه یافت


زمان مطالعه : 2 دقیقه
کد خبر : 78083
17 شرکت در کشور تلاش می‌کنند تا آموزش مجازی در کشور توسعه یابد. تولید نرم‌افزارهای آموزشی نتیجه فعالیت آنها است.

شاید تا چند سال پیش آموزش مجازی و توسعه این مدل آموزشی چندان برای مردم آشنا و پذیرفته شده نبود. اینکه افراد، اطلاعات و آموزش‌ها را به شکلی آنلاین و با استفاده از فناوری اطلاعات و ارتباطات کسب کنند.

اما کرونا که آمد همه معادلات به هم ریخت و بازار آموزش مجازی در دنیا داغ و پرمشتری شد. روزهایی که بزرگ‌ترین رویداد آموزشی یعنی برگزاری مدارس و دانشگاه‌ها نیز به شکلی برخط و آنلاین شکل گرفت. این شد که کسب و کارهای آنلاین رونق گرفت و آموزش مجازی نیز روی ریل افتاد.

در همین روزهای بحرانی، بیش از 17 شرکت تنها به حوزه طراحی و تولید نرم‌افزارهای آموزش مجازی روی آوردند و با حمایت معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری محصول خود را توسعه دادند.

«سیستم آموزش الکترونیک موبایل مبتنی بر شخصیت و اختلال‌های شخصیتی»، «یادیز (برنامه موبایل برای به خاطر سپاری مفاهیم مختلف به صورت فلش کارت)»، «اپلیکیشن آموزش دبیرستانی (زنگ مدرسه)»، «اپلیکیشن آموزش مهارت‌های رایانه ای (صفر و یک)»، «اپلیکیشن کمان آکادمی»، «اپلیکیشن قبولی»، «اپلیکیشن آموزش همراه (پایدار)»، «وب سایت و اپلیکیشن آموزش والدین و کودکان (نوکو)» و «اپلیکیشن کلاس مجازی محاسبه سریع با چرتکه» از جمله این محصولات است.

همچنین «نرم‌افزار جامع دروس حوزوی (مدرس)»، «اپلیکیشن مد مدیا (آموزش پزشکی به فارغ التحصیلان پزشکی)»، «سایت آموزشی nikzee.com (اپلیکیشن موبایل نیکزی)»، «جویلینگو( اپلیکیشن آموزش زیان/اپلیکیشن رژیم لاغری)»، «مداد مربی مکالمه (آموزش مهارت مکالمه بدون نیاز به معلم حضوری و کلاس)»، «اپلیکیشن های آموزشی رشته های ورزشی و سازهای موسیقی»، «اپلیکیشن آموزش زبان آیلینگو» و «اپلیکیشن رنگینه» نیز دیگر محصولات تولیدی در حوزه آموزش مجازی است.

سال 1999برای نخستین بار واژه آموزش مجازی در سمینار سیستم‌های CBT مورد استفاده قرار گرفت و از همان سال به بعد با سرعتی بالا در دنیا رشد و توسعه یافت. این نوع از آموزش برای اهدافی چون توسعه مهارت‌های جدید و یادگیری از راه دور مورد استفاده قرار می گیرد. مشتریان اصلی این مدل آموزشی هم معمولا کارمندان، دانشجویان، دانش‌آموزان، سازمان‌های دولتی و خصوصی و غیره هستند. ذخیره زمان، بهبود کارایی و تولید و کاهش اثرات مخرب زیست‌محیطی مهم ترین مزایای استفاده از این مدل آموزشی است.

مرکز ارتباطات و اطلاع رسانی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری

#23

نظرات شما
تهران، میدان ونک، خیابان ملاصدرا، خیابان شیخ بهایی شمالی،
خیابان لادن، پلاک 20 (کد پستی : 1991745681)
تلفن : 83530
ایمیل : pr@isti.ir
طراحی سایت بدون کدنویسی؛ مسیر خرید و فروش محصولات دیجیتال هموار شد
طراحی سایت بدون کدنویسی؛ مسیر خرید و فروش محصولات دیجیتال هموار شد
00/03/08 - 09:51
فعالیت خطوط هوايی  با نرم‌افزارهای داخلی کارآمدتر شد و این خدمات ارزان‌تر به دست کاربران رسید
فعالیت خطوط هوايی با نرم‌افزارهای داخلی کارآمدتر شد و این خدمات ارزان‌تر به دست کاربران رسید
99/12/25 - 08:34
گردشگری با طراحی نرم‌افزارهای تخصصی داخلی رونق می‌گیرد
گردشگری با طراحی نرم‌افزارهای تخصصی داخلی رونق می‌گیرد
99/11/29 - 09:47
بیشتر بخوانیم