نوآوری در تولید مهمترین نهاده کشاورزی
توسط یک شرکت فناور محقق شد؛

نوآوری در تولید مهمترین نهاده کشاورزی


زمان مطالعه : 2 دقیقه
کد خبر : 36222
تامین و تولید مهمترین نهاده کشاورزی یعنی بذر با راهکارهای جدید فعالیتی است که یکی از شرکت‌های دانش بنیان در داخل کشور انجام می‌دهد.



تامین و تولید مهمترین نهاده کشاورزی یعنی بذر با راهکارهای جدید فعالیتی است که یکی از شرکت‌های دانش بنیان در داخل کشور انجام می‌دهد.
به گزارش مرکز ارتباطات و اطلاع‌رسانی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، ابراهیم نجفی مدیر عامل شرکت دانش بنیان آرین خوشه پارس درباره فعالیت های این شرکت اظهار کرد: تحقیق، تولید، نوآوری و ارتقای كیفیت محصولات از اهداف مهمی است که در این شرکت دنبال می شود و برای رسیدن به این هدف از استعداد و توان نیروی متخصص و جوان بهره می بریم. انجام پروژه های مختلف کشاورزی در بخش هایی همچون تامین و تولید مهمترین نهاده کشاورزی یعنی بذر و آبیاری تحت فشار از جمله فعالیت های شرکت است.
نجفی ادامه داد: شرکت در سال 1395 به جهت تولید و اصلاح ارقام جدید و پر محصول ذرت دانه ای و علوفه ای در لیست شرکت ها دانش بنیان کشاورزی قرار گرفت. همچنین در سال گذشته با معرفی 2 رقم جدید ذرت با نام های رقم: BK65 و BK74 اولین شرکت پیشروو و خصوصی در کشور به جهت تولید و اصلاح ارقام ذرت قرار گرفت.
به گفته وی، کنترل و نظارت بر تولید بذر ذرت هیبرید شامل ارقام مختلف زود و دیر رس مطابق با استانداردهای بین المللی، فروش عمده بذر ذرت هیبرید ارقام مختلف زود و دیررس با قوه نامیه بالا، ارائه راهکارهای فنی, تخصصی و اجرایی جهت کاشت, داشت و برداشت محصول ذرت دانه ای و علوفه ای به جهت افزایش راندمان تولید و کاهش هزینه های داشت و اجرای تحقیقات به نژادی و فناوری اصلاح و تهیه ارقام مختلف ذرت برخی از خدماتی است که در زمینه تولید بذر ذرت هیبرید به کشاورزان ارائه می شود.
نجفی به فعالیت های شرکت در زمینه مهندسی آب و خاک اشاره کرد و گفت: شرکت دانش بنیان آرین خوشه پارس دارای صلاحیت 5 پیمانکاری آبیاری تحت فشار از معاونت آب و خاک وزارت جهاد کشاورزی و 5 رشته آب از سازمان برنامه و بودجه  است. پروژه هایی نیز در این زمینه اجرا شده است که می توان به لوله گذاری انتقال آب روستایی به طول 2560 متر در شهرستان ملارد، مطالعه و اجرای سیستم آبیاری تحت فشار و گلخانه سایت تحقیقاتی سبزی و صیفی در مرکز آموزش عالی امام خمینی اشاره کرد.
وی بهره گیری از نیروی انسانی متخصص و استفاده از دانش فنی روز دنیا را از ویژگی های این شرکت دانست به گونه ای که ضمن انجام تحقیقات به نژادی در داخل و خارج کشور ارقام را ضمن آزمون منطقه ای و استفاده از شیوه کوتاه کردن دوره رشد پروسه به نژادی را جلو می اندازند.
انتهای پیام/25

تصاویر

نظرات شما
تهران، میدان ونک، خیابان ملاصدرا، خیابان شیخ بهایی شمالی،
خیابان لادن، پلاک 20 (کد پستی : 1991745681)
تلفن : 83530
ایمیل : pr@isti.ir
بیشتر بخوانیم