نوزدهمین مسابقات ملی-آموزشی نادکاپ برگزار شد
با حمایت معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری؛

نوزدهمین مسابقات ملی-آموزشی نادکاپ برگزار شد


زمان مطالعه : 2 دقیقه
کد خبر : 13562
نوزدهمین دوره مسابقات ملی - آموزشی «نوآوری و ابتکارات دانش‌آموزی شریف» (نادکاپ) با حمایت معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در دانشگاه صنعتی شریف برگزار شد.

نوزدهمین دوره مسابقات ملی - آموزشی «نوآوری و ابتکارات دانش‌آموزی شریف» (نادکاپ) با حمایت معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در دانشگاه صنعتی شریف برگزار شد.

به گزارش مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، بزرگ‌ترین مسابقه‌ی دانش‌آموزی کشور با هدف شناسایی و هدایت استعدادها و تقویت روحیه خلاقیت در دانش‌آموزان و فرهنگ‌سازی و ترویج علم و فناوری در جامعه به حمایت معاونت علمی، برگزار شد.

هادی اسماعیلی، دبیر این مسابقات بیان کرد: نوزدهمین دوره مسابقات نادکاپ شریف در 42 بخش مختلف و با حضور دو هزار دانش‌آموز در قابل هزار تیم برگزار شد. در این رویداد از 72 شهر کشور شرکت‌کننده وجود داشت.

وی در توضیح فرآیند برگزاری این رویداد گفت: در طول سال فرآیند آموزشی‌ای با استانداردهای نادکاپ و توسط مشاورین ما صورت می‌گیرد که امسال به نزدیک 30 هزار دانش‌آموز آموزش داده شد. پس از آن نزدیک به دو هزار دانش آموزش توسط مربیان آموزش دیده ما برای مسابقات نادکاپ انتخاب می‌شوند.

اسماعیلی افزود: مسابقات نادکاب را می‌توان یک فرآیند آموزشی برای تکمیل این آموزش‌ها دانست که نتیجه آموزش‌های یک ساله محسوب می‌شود.

بنا بر این گزارش؛ گسترش و ترویج علوم نوین با رویکردی خلاقانه در فضای دانش‌آموزی، تقویت وجدان کار، انضباط اجتماعی و کارآفرینی، حمایت از تولیدات داخلی از جمله اهداف اصلی است که در این رویداد ملی دنبال می‌شود.

طی این رویداد، دانش‌آموزان در رشته‌هایی مانند؛ رباتیک و میکروالکترونیک، هوا فضا، زیست‌فناوری، ماشین‌های سوخت شیمیایی، نانو و... فرآیند گذار از ایده به پدیده را که متضمن افزایش مهارت، خلاقیت و تقویت اعتماد به نفس آنان است، تجربه می‌کنند.

گفتنی ست؛ این دوره از مسابقات شامل بخش‌های علمی، سرگرم‌کننده و فرهنگی می‌باشد و در آن سعی گردیده تا ضمن تقویت روحیه خلاقیت، نشاط و شادابی و همچنین مشارکت‌پذیری گروهی، توجه ویژه به نقش کودکان و نوجوانان در ترویج فعالیت‌های فرهنگی، علمی، آموزشی و تفریحی صورت پذیرد.

خاطرنشان می‌شود؛ مسابقات نوآوری و ابتکارات دانش‌آموزی نادکاپ یکی از مهم‌ترین مراحل در زنجیره مهارت – خلاقیت است که با هدف ایجاد بروز فرصت خلاقیت در دانش آموزان، در 6 دسته‌بندی و 42 رشته متنوع طراحی شده است.

لازم به ذکر است نوزدهمین دوره مسابقات نوآوری و ابتکارات دانش‌آموزی با حمایت ستاد توسعه فناوری‌های نرم و هویت‌ساز معاونت علمی و ستاد توسعه زیست‌فناوری و ستاد توسعه فرهنگ علم، فناوری و اقتصاد دانش بنیان معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری از 22 تا 23 اسفندماه در دانشگاه صنعتی شریف برگزار شد.

پایان پیام/29

تصاویر

نظرات شما
تهران، میدان ونک، خیابان ملاصدرا، خیابان شیخ بهایی شمالی،
خیابان لادن، پلاک 20 (کد پستی : 1991745681)
تلفن : 83530
ایمیل : pr@isti.ir
بیشتر بخوانیم