نگارش متون درسی برای رشته حقوق نفت و گاز الزامی است
عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی:

نگارش متون درسی برای رشته حقوق نفت و گاز الزامی است


زمان مطالعه : 3 دقیقه
کد خبر : 25934
حداد عادل در جلسه 139 شورای تخصصی تحول و ارتقاء علوم انسانی شورای عالی انقلاب فرهنگی بر دو موضوع تلاش برای حل مشکل رشته مشاوره و لزوم نگارش متون درسی برای رشته حقوق نفت و گاز تأکید کرد.

 

حداد عادل در جلسه 139 شورای تخصصی تحول و ارتقاء علوم انسانی شورای عالی انقلاب فرهنگی بر دو موضوع  تلاش برای حل مشکل رشته مشاوره و  لزوم نگارش متون درسی برای رشته حقوق نفت و گاز تأکید کرد. 

 

به گزارش مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی معاونت علمی، در جلسه 139 شورای تخصصی تحول و ارتقاء علوم انسانی شورای عالی انقلاب فرهنگی، غلامعلی حداد عادل عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی، با اشاره به مسائل ایجادشده درزمینهٔ برنامه‌ریزی درسی رشته مشاوره گفت: علی‌رغم تلاش‌های صورت گرفته هنوز این مشکل احساس می‌شد و بعد از برگزاری یک جلسه مفصل پیشنهاد شد که یک کارگروه مستقل برای بررسی برنامه درسی و سرفصل‌های آموزشی مشاوره تشکیل شود و نظر کارگروه روانشناسی نیز در مورد برنامه تدوین‌شده مشاوره لحاظ شود.

 

در این جلسه، توضیحاتی پیرامون تغییرات صورت گرفته در سرفصل‌های آموزشی و برنامه درسی رشته حقوق انرژی در مقطع کارشناسی ارشد مطرح شد همچنین  نظرات شورای پشتیبان حوزوی شورای تخصصی تحول و ارتقاء علوم انسانی پیرامون این سرفصل‌ها را تشریح شد. 

 

عادل با اشاره به مباحث مطرح‌شده گفت: موضوع فقه انرژی به‌طور اعم و فقه نفت و گاز به معنای احض هنوز در حوزه‌های علمیه جوان است که انشالله با همکاری حوزه و دانشگاه و تألیف متون درسی و نگارش پایان‌نامه‌های مفید ادبیات این رشته غنی‌تر شود.

 

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی ادامه داد: دانشجوی این رشته باید توانایی برقراری ارتباط مؤثر و کارآمد به‌منظور عقد قراردادهای بین‌المللی حقوقی درزمینهٔ انرژی داشته باشد.

 

بر اساس این گزارش، در پی برگزاری این جلسه بارأی مثبت اکثرت اعضای شورا، برنامه درسی و سرفصل‌های آموزشی رشته حقوق انرژی در مقطع کارشناسی ارشد به تصویب رسید. دستور بعدی جلسه 139 شورای تخصصی تحول و ارتقاء علوم انسانی شورای عالی انقلاب فرهنگی، بررسی مجدد سرفصل‌های درسی و برنامه آموزشی رشته طراحی صنعتی در مقطع دکتری بود که در جلسات گذشته شورا ارائه‌شده و با توجه به نظرات ارائه‌شده توسط اعضاء موردبازنگری و اصلاح قرارگرفته بود.

 

در توضیحات ارائه‌شده پیرامون این موضوع با اشاره به اهمیت طراحی صنعتی و مهندسی خلاقیت در ارتقاء تولیدات صنعتی کشور، برنامه‌ریزی به‌منظور بومی‌سازی منابع علمی در این زمینه نیز مورد تأکید قرارگرفته است.

 

پس از ارائه گزارش کارگروه هنر و معماری هم اعضاء شورای تخصصی تحول و ارتقاء علوم انسانی به بیان نظرات و پیشنهادهای خود پرداختند که در پی آن توجه به مفاهیم بومی در این زمینه، روزآمدسازی منابع درسی، در نظر گرفتن ارتباط این رشته با رشته‌های دیگر علوم انسانی مانند فلسفه و ارتباط این رشته با سبک زندگی مطرح شد. 

 

پس از پیشنهادها و نظرات اعضای شورای تخصصی تحول و ارتقاء علوم انسانی، بارأی مثبت اعضاء این برنامه درسی و سرفصل آموزشی به تصویب رسید.

دستور دیگر جلسه 139 شورای تخصصی تحول و ارتقاء علوم انسانی، بررسی سرفصل آموزشی و برنامه درسی رشته مترجمی زبان انگلیسی در مقطع کارشناسی بود که پس از ارائه گزارش کارگروه مربوطه و پیشنهادها و نظرات اعضاء کلیات این سرفصل آموزشی و برنامه درسی به تصویب رسید. ادامه بررسی این مبحث به جلسه آینده موکول شد.

 

در پایان جلسه 139 شورای تخصصی تحول و ارتقاء علوم انسانی رأی‌گیری برای تکمیل اعضای یک کارگروه شورای به عمل آمد که دکتر فراهانی برای عضویت کارگروه ارتباطات موفق به کسب رأی اعضاء شد.

پایان پیام/32

تصاویر

نظرات شما
تهران، میدان ونک، خیابان ملاصدرا، خیابان شیخ بهایی شمالی،
خیابان لادن، پلاک 20 (کد پستی : 1991745681)
تلفن : 83530
ایمیل : pr@isti.ir
بیشتر بخوانیم