هدیه‌ای به مراکز نیروگاهی؛ محصولی دانش‌بنیان از شارژرهای صنعتی حفاظت می‌کند

هدیه‌ای به مراکز نیروگاهی؛ محصولی دانش‌بنیان از شارژرهای صنعتی حفاظت می‌کند


زمان مطالعه : 3 دقیقه
کد خبر : 69545
کنترل و حفاظت بومی از شارژرها و باتری‌های نصب شده در اتاق‌های باتری مورد استفاده مراکز مخابراتی، نیروگاهی و مراکز کنترل راه آهن و مترو با محصولی دانش‌بنیان امکانپذیر شد. این کار با تولید دستگاه یونیت نظارت و کنترل مرکزی سیستم شارژر میسر شد.

یک شرکت دانش‌بنیان در زمینه طراحي و ساخت محصولات SMPS فعالیت خود را آغاز کرد و از سال 86 به طور رسمی تاسیس شد. هدف از تأسيس اين شرکت انجام فعاليت‌هايی در زمينه طراحی، ساخت و توليد منابع تغذيه سوئيچينگ برای مصارف در تجهيزات نيروی مخابراتي و ساير صنايع مصرف کننده اين محصولات است.

از مهم‌ترین مصرف‌کنندگان محصولات این شرکت می‌توان به صنایع مخابرات، شرکت برق، شرکت نفت، بانک‌ها ،صنايع باتری‌سازی، صنايع نظامی و تمام صنایعی که باتری و تجهیزات مخابراتی را استفاده می‌کنند اشاره کرد.

احسان‌الله حائری مدیر عامل شرکت دانش‌بنیان الکترونیک سپیدافرا درباره فعالیت‌های شرکت، گفت: ما فعالیت خود را در زمينه پشتيبانی و تعميرات منابع تغذيه مربوط به شرکت‌های داخلی و خارجی از جمله شرکت منابع تغذيه الکترونيک PSP و ساير شرکت‌های توليدکننده آغاز کردیم. ما در مجموعه در زمينه طراحي و ساخت محصولات SMPS در ايران با پشتوانه دانش فنی سوئيچينگ، سال 92، دو محصول کنترلی و تغذیه را به تولید رساند.

وی با اشاره به اشتغال‌زایی نیروی انسانی در این مجموعه بیان کرد: از همان سال تا کنون حدود 30 نیروی انسانی متخصص در رشته‌های مهندسی الکترونیک، برق قدرت، طراحی صنعتی، مهندسان نرم‌افزار و سخت‌افزار در شرکت ما مشغول به فعالیت شده‌اند.

حائری همچنین تاکید کرد: ما در تلاشیم تا متناسب با نیاز مشتری و بازار مصرفی محصولات کم ظرفیت و پرظرفیت را تولید کنیم و در حال حاضر محصولات متنوعي بنا به نياز مصرف در سازمان‌های دولتي، خصوصي و يا مشتريان خاص در اين شرکت طراحی و توليد کرده‌ایم.

این فعال دانش‌بنیان، مهمترین دستاورد این شرکت را تولید یونیت نظارت و کنترل مرکزی سیستم شارژر دانست و گفت: ما این محصول را بر اساس نیاز بازار داخلی با استفاده از دانش و فناوری‌های روز دنیا و با برطرف کردن ضعف‌های نمونه‌های خارجی طراحی و تولید کرده‌ایم که می‌تواند کنترل یک سایت و یک مجموعه را برای کنترل و مانتورینگ به عهده بگیرد.

وی همچنین بیان کرد: طراحی و تولید این محصول از سال 94 آغاز شد که با استقبال خوبی از طرف صنایع مصرف کننده مواجه شد چرا که این محصول نسبت به نمونه‌های خارجی مزایای بسیاری را برای مصرف‌کننده به ارمغان می‌آورد.

حائری با اشاره به مزیت‌های رقابتی این محصول گفت: مهمترین محصول ما ایرانی بودن آن است. در واقع بحث نرم‌افزار و کنترل نرم‌افزاری در این یونیت ها و امنیت اهمیت بالایی دارد چرا که نرم‌افزارها روی یونیت‌های خارجی توسط خودشان طراحی شده و با استفاده از شبکه می‌توانند اطلاعات ما را در اختیار داشته باشند اما دسترسی خارجی و احتمال هک و کارهای خرابکارانه توسط منابع بیرونی در سیستم‌های ما صفر است.

وی در ادامه تصریح کرد: همچنین امکانات و کیفیت قطعات دستگاه ما نسبت به سایر نمونه ها بیشتر است و از نظر قیمتی هم کاملا رقابتی هستیم.

وی از اهداف مجموعه دانش بنیان خود چنین گفت: سعی بر این داریم که روز به روز کیفیت دستگاه ها را ارتقا دهیم و بتوانیم رقیب خارجی خود در بازار داخلی را کنار بزنیم و همچنین به فکر فعالیت در بازارهای بین المللی و صادرات هم هستیم و برای این منظور در حال رایزنی با برخی کشورهای منطقه هستیم چراکه محصول ما از نظر تکنولوژی و دانش فنی در سطح بالایی قرار دارد.

حائری همچنین توضیح داد: همچنین قصد داریم سبد محصول را از نظر تغذیه و منابع انرژی توسعه دهیم و سبد کاملی از مبدل ها را ارائه کنیم تا بتوانیم سهم بیشتری از بازار مصرفی خود را در اختیار داشته باشیم.

گزارش از مرکز ارتباطات و اطلاع رسانی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری

پایان پیام/23

اخبار مرتبط:

پیشگیری از بروز حوادث غیرمترقبه در صنایع با یک محصول بومی

پرداخت تسهیلات به شرکت های دانش بنیان

 

نظرات شما
تهران، میدان ونک، خیابان ملاصدرا، خیابان شیخ بهایی شمالی،
خیابان لادن، پلاک 20 (کد پستی : 1991745681)
تلفن : 83530
ایمیل : pr@isti.ir
بیشتر بخوانیم