هشتمین نشست سراسری فن‌بازارهای منطقه‌ای در استان فارس برگزار شد

هشتمین نشست سراسری فن‌بازارهای منطقه‌ای در استان فارس برگزار شد


زمان مطالعه : 3 دقیقه
کد خبر : 24745
هشتمین نشست سراسری فن‌بازارهای منطقه‌ای، این بار در فارس با هدف هم افزایی فن بازارها، ارائه تجربیات موفق و همچنین بررسی آخرین فعالیت‌های فن‌بازارها برگزار شد.


هشتمین نشست سراسری فن‌بازارهای منطقه‌ای، این بار در فارس با هدف هم افزایی فن بازارها، ارائه تجربیات موفق و همچنین بررسی آخرین فعالیت‌های فن‌بازارها برگزار شد.
به گزارش مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، طبق ابلاغیه ای که در سال 1390 توسط شورای عالی انقلاب فرهنگی به مرکز فن بازار ملی ایران اعلام شد پروسه ایجاد و سامان دهی فن بازارهای منطقه ای و محلی جزو تکالیف این مرکز قرار گرفت که از همان سال مرکز فن بازار ملی برای راه اندازی فن بازارهای منطقه ای اعلام حمایت و آمادگی برای مناطق مختلف کشور را به عمل آورد و نتیجه آن، تا امروز ایجاد و راه اندازی 15 فن بازار منطقه ای در کشور بوده است و نشست های سراسری فن بازارها هم بصورت دوره ای و در راستای همکاری و هم افزایی بین این فن‌بازارها برگزار می‌شود.
در این نشست که به میزبانی فن بازار منطقه ای استان فارس انجام گرفته، نمایندگانی از مركز فن‌بازار ملی ایران، معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، سازمان صنایع كوچك و شهرك‌های صنعتی ایران، جهاد دانشگاهی كشور، صندوق نوآوری و شكوفایی و 15 فن‌بازار منطقه‌ای حضور دارند و طی این رویداد آخرین وضعیت برنامه ها و فعالیتهای فن‌بازارهای كشور بررسی شده و تجربیات حاصل از اقدامات انجام شده در راستای توسعه و رونق بازار فناوری كشور به اشتراك گذاشته شد.
اکبر قنبرپور رئیس مرکز فن بازار ملی ایران در این رویداد گفت: در شش دوره ابتدایی نشست های فن بازار منطقه ای رویکرد اصلی ما ارزیابی و ارائه گزارش عملکرد فن بازارها بود اما از دوره پیش که در خراسان رضوی و در مشهد برگزار شد تلاش کردیم این نشست ها بهره وری بالاتری داشته و رویکرد نشست ها را به ارائه تجربیات و انتقال اطلاعات تغییر دادیم.
وی بیان کرد: نشست این دوره با رویکرد ارائه تجربیات و اطلاعات از سوی برخی فن بازارهای موفق منطقه ای و همچنین سازمان هایی چون معاونت علمی و فناوری کشور، صندوق نوآوری و شکویی و جهاد دانشگاهی کشور برگزار می شود.
قنبرپور در توضیح بیشتر این نشست افزود: بخش عمده‌ای از این نشست به اقدامات فن‌بازارهای منطقه‌ای و بیان تجربیات حاصل شده اختصاص دارد. این محورها شامل كمك به تجاری‌سازی فناوری و محصولات فناورانه، بازاریابی و فروش محصولات دانش‌بنیان و فناورانه، برگزاری تورهای فناوری و نشست‌های تبادل فناوری با هدف انتقال فناوری، تسهیل ورود اختراعات به بازاردارایی فكری، تكمیل بانك اطلاعات فناورانه‌ استان، شناسایی و تامین نیازهای فناوری استان، تسهیل صادرات محصولات فناورانه، برگزاری دوره‌های آموزشی در حوزه‌های فناورانه كشور و مشاركت در نمایشگاه ها و جشنواره‌های ملی و منطقه‌ای است.
در هشتمین نشست سراسری فن‌بازارهای منطقه‌ای به میزبانی استان فارس موضوعاتی از قبیل برنامه ها و فستیوال های آتی بازار دارایی فکری، خدمات معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در حوزه‌ی امور شركت‌های دانش‌بنیان، معرفی خدمات صندوق نوآوری و شكوفایی و تسهیلات قابل استفاده برای تحقق فن بازارها، بیان تجربیات موفق سازمان صنایع كوچك و شهرك‌های صنعتی ایران در همكاری مشترك با وزارت صنایع كره جنوبی، مطرح و ارائه شد.
همچنین تشریح برنامه های آتی مرکز فن بازار ملی ایران درخصوص بازاریابی محصولات دانش بنیان و همچنین شناسایی و رفع نیازهای فناوری صنایع، بخش دیگری از این نشست بود.
پایاین پیام/29

تصاویر

نظرات شما
تهران، میدان ونک، خیابان ملاصدرا، خیابان شیخ بهایی شمالی،
خیابان لادن، پلاک 20 (کد پستی : 1991745681)
تلفن : 83530
ایمیل : pr@isti.ir
بیشتر بخوانیم