ورود استارتاپ‌ها و خلق کاراکتر کمیک

ورود استارتاپ‌ها و خلق کاراکتر کمیک


زمان مطالعه : 2 دقیقه
کد خبر : 44698
*فاطمه محمدی

 

کمیک (پی نمایی)مجموعه تصاویرداستان گونه ای است که مسوولیت انتقال بصری هر ایده ای را فراهم کرده و روند رشد یک داستان را بر عهده می‌گیرد.از این صنعت می توان به عنوان روایتی تصویری یاد کرد که خود روند پیشرفت داستان را جلو می برد ومتن را طوری به تصویر تبدیل می کند که در ذهن مخاطب شکل گیرد .

از سویی کمیک در زنجیره‌ای قرار دارد که بر محور خلق کاراکتر شکل گرفته است.تمایل ذاتی بشر نسبت به انسان‌های خطرپذیری که اهداف بلند در سر می‌پرورانند انسان معاصر را بیش از پیش به سمت پذیرش و ستایش قهرمانان تاریخی، اسطوره‌ای و خیالی سوق داد وعلیرغم فرازوفرودهای سیاسی،اقتصادی و اجتماعی چند دهة اخیر،شاهد آن هستیم که سرگرمی مطلوب هر دوره با قهرمانان گره خورده است. از عصر محبوبیت کتاب‌ها و مجلات که در آن کمیک ‌بوک‌ها به فروش چشمگیر دست یافتند تا دورة محبوبیت تلویزیون و سریال‌های قهرمانی، به دوران انیمیشن و فیلم سینمایی رسیدیم که رکورد فروش در صنعت سینما نیز تحت تاثیر قهرمان‌های کمیک‌ بوکی قرار گرفت. نهایتا با فراگیر شدن گیم یا بازی رایانه‌ای و برخلاف عرف گذرا بودن محبوبیت آنها برخی از بازی‌های شخصیت‌محور چندین سال در صدر بازی‌های پرمخاطب قرار گرفتند.

امروزه می‌بینیم که صنعت سینما که خود سکوی پرتاب قهرمان‌ها در جذب مخاطب شده بود برای تداوم رونق و حیات اقتصادی‌اش به حضور مستمر همین قهرمانها چشم دارد.خلق کاراکتروشخصیت جدید و ارزیابی میزان استقبال از این کاراکتر یکی از موضوعات حائز اهمیت در این صنعت است و نقش مهمی در موفقیت سرمایه‌گذاری در صنعت سرگرمی دارد.

مدل دیگر عبارت است از راه‌اندازی تعدادی مجموعه کوچکتر که زمینة فعالیت همزمان چند شرکت را فراهم می‌سازد و از سویی زمینه را برای ورود مستقل جوانان مساعد می‌کند. ایجاد فرصت برای حضور جوانان، بروز ایده‌های نو و شکل‌گیری فضای رقابتی از مزایای این مدل است. در واقع هر مجموعه یا شرکت کوچک می‌تواند نوعی استارتاپ باشد که در آغاز با حمایت منطقی و محدود یک مجموعه سرمایه‌گذار شروع به کار می‌کند و برای ادامة مسیر و کسب جایگاه خود در بازار تلاش می‌کند. راه‌اندازی این شرکت‌ها در حال حاضر با توانمندسازی هنرجویان رشته‌های مرتبط در زمینه‌هایی مانند مدیریت پروژه و نیز ایجاد فضای واقعی کار حرفه‌ای (مثلا با در اختیار قرار دادن فضا، امکانات اولیه، دسترسی به اساتید فن، ارتباط با کارفرما ) امکان‌پذیر است.

هنر پی نمایی در کشوربرای رشد و پیشرفت راهی سخت را پیش رو دارد که باید با تلاش و تکیه بر توانمندی های جوانان خلاق کشور خلاقیت ها و استعدادهای آن ها را شکوفا کرد.

 

*کارشناس حوزه فناوری های نرم و هویت ساز

تصاویر

نظرات شما
تهران، میدان ونک، خیابان ملاصدرا، خیابان شیخ بهایی شمالی،
خیابان لادن، پلاک 20 (کد پستی : 1991745681)
تلفن : 83530
ایمیل : pr@isti.ir
بیشتر بخوانیم