چراغانی راه زیست بوم نوآوری
با آغاز به کار ششمین مجمع اقتصاد فناوری نانو به دست آمد؛

چراغانی راه زیست بوم نوآوری


زمان مطالعه : 4 دقیقه
کد خبر : 39820
ششمین مجمع اقتصاد فناوری نانو با تمرکز بر روی محتوا در فضای مدیریت نوآوری و کسب و کار، افزایش مشارکت اکوسیستم فناوری نانو، ایجاد روح نوآوری در ابعاد مختلف و توجه ویژه به ارزش شبکه‌سازی در فناوری آغاز به کار کرد.



ششمین مجمع اقتصاد فناوری نانو با  تمرکز بر روی محتوا در فضای مدیریت نوآوری و کسب و کار، افزایش مشارکت اکوسیستم فناوری نانو، ایجاد روح نوآوری در ابعاد مختلف و توجه ویژه به ارزش شبکه‌سازی در فناوری آغاز به کار کرد.
به گزارش مرکز ارتباطات و اطلاع رسانی معاونت علمی و غناوری ریاست جمهوری؛ مجمع اقتصاد فناوری نانو، بزرگ‌ترین گردهمایی سالانه‌ای است؛  که در آن فعالان حوزه فناوری نانو در کنار یکدیگر به مدت دو روز به بحث و تبادل نظر پیرامون مدیریت و کسب‌وکار این فناوری می‌پردازند. ستاد ویژه توسعه فناوری نانو به عنوان متولی برگزاری این رویداد، با همراهی پژوهشگاه نیرو، اقدام به برگزاری این دوره کرده است.


هدف ششمین مجمع اقتصاد فناوری نانو، انتخاب مسیر در فضای نوآوری است بر همین اساس ستاره قطبی که به عنوان ابزاری مهم و باستانی در جهت‌یابی انعکاسی است، به عنوان نمادی برای این نشست انتخاب شده است.کارگاه‌ها و سخنرانی‌ها و موضوعات مورد بررسی در این مجمع پاسخ به سوالاتی چون چه فناوری‌، چه مسیری، چه ایده‌ای، چه بازار داخلی و چه بازار بین‌المللی به عنوان بازار هدف است.
رضا اسدی فرد مدیر کارگروه صنعت و بازار ستاد ویژه توسعه فناوری نانو در این مجمع خاطرنشان کرد: ششمین مجمع اقتصاد فناوری نانو تلاش دارد تا زیست بوم مشوق نوآوری شکل بگیرد.


اسدی فرد در مورد عملکرد حوزه فناوری نانو از نظر تعداد شرکت و محصولات گفت: در حال حاضر حدود ۵۰۰ محصول تجاری شده  که در بازار توسط ۱۹۴ شرکت تاکنون عرضه شده است .۶۰ درصد شرکت‌ها مبتنی بر فناوری نانو فعالیت خود را آغاز کرده‌اند و ۴۰ درصد شرکت‌ها نیز از قبل محصول تولید می‌کردند و بعد حوزه کاری خود را به نانو تغییر و توسعه دادند. رشد بازار محصولات مبتنی بر فناوری نانو هر سال بالای ۱۰۰ درصد رشد داشته و سال گذشته بازار نانو ۱۴ هزار میلیارد ریال بوده است. سه مقصد صادرات محصولات نانوی ایرانی به ترتیب عراق، ترکیه و افغانستان بوده و پیش‌بینی می‌شود ‌در سال جاری صادرات به چین به بالغ بر ۱۰ میلیون دلار برسد.

چه موضوعاتی در ششمین مجمع اقتصاد فناوری ‌نانو ارائه خواهد شد؟
مجمع اقتصاد نانو قرار است میزبان سخنرانانی از حوزه‌های مختلف باشد تا در حوزه‌های مرتبط با کسب و کار نانو، اقتصاد نانو، چالش‌های تحریم‌، بازاریابی، تعامل با شرکت‌ها و گروه‌ها و موضوعات متنوع دیگر مطالب مفیدی برای مخاطبان عرضه شود.


ششمین مجمع اقتصاد فناوری ‌نانو که 29 و 30 آبان 97 در پژوهشگاه نیرو برگزار می‌شود، میزبان سخنرانانی در حوزه‌های مختلف است. در روز نخست، سیاوش ملکی‌فر مدیرعامل اندیشکده صنعت و فناوری (آصف) و بنیان‌گذار پلتفرم نوآوری ichallenge درباره ضرورت همکاری و چگونگی تعامل شرکت‌های صنعتی و شرکت‌های دانش‌بنیان سخنرانی خواهد داشت.


سپس رضا سیف‌اللهی، مشاور و مدرس در حوزه‌های مدیریت و بازاریابی و مدیر سابق مرکز آموزش بازرگانی ایران پیرامون قیمت‌گذاری محصولات فناورانه مطالبی را ارائه خواهد کرد. محمود زنده‌دل، مدیرعامل و رئیس هیئت مدیره شرکت کیمیا سولار اسپادانا، عضو هیئت مدیره شرکت IRITALY Trading ایتالیا، مؤسس و مدیر اتحادیه بین‌المللی سلول‌های خورشیدی پروسکایت نیز به تشریح روندهای بزرگ کاربرد فناوری‌نانو به ویژه سلول‌های خورشیدی می‌پردازد.

سعیدسرکار، دبیر ستاد توسعه فناوری‌نانو به سؤالاتی در مورد سیاست‌ها و عملکرد ستاد نانو پاسخ خواهد داد و در پایان بخش نخست، رضا اسدی‌فرد، مدیر کارگروه صنعت و بازار ستاد توسعه فناوری نانو، عملکرد اقتصادی فناوری‌نانو در سال 96 را تشریح می‌کند.


در بخش دوم فروم، مجتبی اسدی، مدیرعامل و عضو هیئت مدیره گروه پژوهشی صنعتی آریانا، به بررسی نقش مشاور و چگونگی انتخاب آن در حوزه کسب و کار می‌پردازد و سپس رضا غیابی، مدیرعامل شرکت فرصت آفرین، مباحثی درباره چگونگی گذر از تحریم و تبدیل آن به فرصت در بخش کسب و کار صحبت خواهد کرد.


پنل نوآوری یکی ازبخش‌های فروم است که در آن یاسر خوشنویس، پژوهشگر مطالعات فناوری و مشاور توسعه کسب‌وکار، میزبان مهدی رحمانی، مدیرعامل شرکت رنگین نانو ساختار است، شرکتی که از نقطه نظر رشد و اتخاذ راهبردهای هوشمندانه بسیار موفق بوده و قرار است در این پنل انتقال تجربه اتفاق بی‌افتد.


احسان خاندوزی، عضو هیئت علمی دانشکده اقتصاد دانشگاه علامه طباطبایی، قرار است درباره تحریم‌ها و تاثیرآن بر کسب و کار صحبت کند.
در بخش چهارم، سید کامران باقری، مشاور و مدرس نوآوری و مالکیت فکری، محمود کریمی، مشاور، مدرس و مروج نوآوری، محمود استقلال، مدرس دانشگاه و مشاور اتاق بازرگانی ایران در صادرات، احمد مهدوی ، مدیرعامل شرکت پوشش‌های نانو ساختار، سید حمزه حسنی، پژوهشگر پژوهشکده سیاست گذاری علم، فناوری و صنعت دانشگاه صنعتی شریف، رضا باقری، رئیس هیئت مدیره شرکت پارسا پلیمر شریف سخنرانی خواهند داشت.


در بخش پایانی فروم، محسن حاتمی، مدیرعامل و هم‌بنیان‌گذار اپلیکیشن استادکار، دانش‌آموخته MBA از دانشگاه استنفورد درباره شکست‌ در کسب و کار و مقابله با آن صحبت خواهد کرد. سپس جواد خلج، مدیر مرکز صنعتی‌سازی نانو فناوری کاربردی، مریم هاشمی، عضو هیئت علمی پژوهشکده بیوتکنولوژی کشاورزی، اکبر خدامی، رییس هیئت مدیره انجمن علوم و فناوری مهندسی نساجی ایران و ایزدیار ابراهیمی، محقق و دانش‌آموخته مهندسی نساجی درباره حوزه‌های تخصصی خود سخنرانی خواهند داشت.

پایان پیام/32

تصاویر

نظرات شما
تهران، میدان ونک، خیابان ملاصدرا، خیابان شیخ بهایی شمالی،
خیابان لادن، پلاک 20 (کد پستی : 1991745681)
تلفن : 83530
ایمیل : pr@isti.ir
بیشتر بخوانیم