گردهمایی فعالان اقتصاد طلای کثیف
برگزاری دومین نمایشگاه بین الملی مدیریت پسماند :

گردهمایی فعالان اقتصاد طلای کثیف


زمان مطالعه : 2 دقیقه
کد خبر : 46804
مدیریت پسماند شهری با هوشمند سازی فرایند ها و اقتصاد دیجیتال به منبع پایدار درآمد برای شهر ها تبدیل شده است . در این راستا دومین نمایشگاه بین المللی مدیریت پسماند در تهران برگزار می شود .

 

 

به گزارش مرکز ارتباطات و اطلاع رسانی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری ، مدیریت پسماند شهری به دلیل حجم تولید زباله در کلانشهر ها دیگر به شکل سنتی و بر اساس روش های معمول چندان ممکن نیست . بهره گیری از روش های نوین برای جمع آوری و تفکیک زباله  در سایه خلق و باز تولید دانش در میان متخصصین و شرکت های دانش بنیان ممکن می شود . ستاد توسعه فناوری‌های حوزه اقتصاد دیجیتال و هوشمندسازی معاونت علمی بر اساس اسناد بالادستی سعی دارد در حوزه های مختلف و متنوع ، توجه متخصصین را به مسائل و مشکلات موجود جلب کند تا این فعالین  برای تبدیل تهدید به فرصت  برای آن راه حل های اجرایی بیابند .

مسلماً برای کنترل و بهینه سازی  این روند به صورت بازیافت و به چرخه برگرداندن پسماند ، نیاز به همکاری عموم است. معضل مربوط به پسماندها به دلیل رشد سریع جمعیت و گسترش شهر نشینی و صنعتی شدن کشورها ، بیش از گذشته موجب نگرانی شده است .

در این راستا دومین نمایشگاه بین المللی مدیریت پسماند ، بازیافت ، خدمات شهری ، ماشین آلات  و تجهیزات وابسته به همت شرکت بین المللی نمایشگاه های شهر آفتاب و دیگر ارگانهای مربوطه در آذر ماه سال جاری برگزار می شود . تمام شرکت ها و جوانان خلاق علاقه مند به این حوزه از هم اکنون می توانند ایده ها و محصولات خود را برای این رویداد آماده کنند .

این نمایشگاه با هدف معرفی و ارائه توانمندی های داخلی در راستای تبدیل مواد زائد به مواد مصرفی ، جلوگیری از خروج ارز ، صدور خدمات فنی و مهندسی کالا ، ایجاد فرصت های سرمایه گذاری  و همچنین تبادل تکنولوژی با سایر مشارکت کنندگان برگزار ی شود تا با تجمیع همه تصمیم سازان و تصمیم گیران سازمان ها و ارگان های حاکمیتی ، متولی ، صنفی ، پژوهشی ، علمی  و نیز زنجیره تامین  در یک زمان و مکان  ، توانمندی  واحدها و بنگاههای مختلف را به نمایش گذاشته و از سوی دیگر با گرد همایی تمام ارگانها و سازمانهای متولی و حاکمیتی که در این مهم نقش اصلی و حاکمیتی دارند ، زمینه را برای دست یابی به پویش ها و کمپین های هدفمند به منظور شکل گیری افکار عمومی و فرهنگ سازی افکار فراهم سازد . 

 

 

تصاویر

نظرات شما
تهران، میدان ونک، خیابان ملاصدرا، خیابان شیخ بهایی شمالی،
خیابان لادن، پلاک 20 (کد پستی : 1991745681)
تلفن : 83530
ایمیل : pr@isti.ir
بیشتر بخوانیم