۳۰ درصد کاهش مهاجرت‌های بین‌المللی مربوط به کدام کشور است

۳۰ درصد کاهش مهاجرت‌های بین‌المللی مربوط به کدام کشور است


زمان مطالعه : 2 دقیقه
کد خبر : 71784
بسیاری از افراد برای تحصیل، کار و زندگی کشورهای اروپایی را به عنوان مقصد انتخاب می‌کنند. اما با شیوع کرونا این روند دستخوش تغییراتی شد.

بر اساس آمارهایی که به تازگی اداره آمار اتحادیه اروپا منتشر شد، مجموع کشورهای قاره اروپا کاهش 30درصدی مهاجرت‌های پناهندگی را تجربه کردند به طوری که تعداد متقاضیان پناهندگی در آلمان و در کل اتحادیه اروپا در سال ۲۰۲۰ یک سوم کم شده است. به ویژه در حوزه پناهندگی این کاهش پررنگ‌تر است و از ‌نخستین ماه سال تا آخرین ماه‌ها، کسانی که قصد داشتند مهاجرت کنند و درخواستی را ثبت کردند، از 93هزار و 700 نفر فراتر نرفتند. در سال ۲۰۱۹ نیز مانند سال‌‌های پیش، آلمان همچنان محبوب‌ترین کشور برای پناهجویان است؛ ۲۴.۳ درصد از کل درخواست‌های پناهندگی در اتحادیه اروپا در ۹ ماه اول سال جاری در این کشور ثبت شده‌اند.

 

پس از آلمان، اسپانیا با ۲۲.۸ درصد دومین کشور از نظر ثبت اولین تقاضای پناهندگی در اروپاست. آلمان، اسپانیا و فرانسه مجموعا دو سوم اولین تقاضاهای پناهندگی در میان ۲۷ کشور اتحادیه اروپا را ثبت کرده‌اند. کم‌ترین تعداد ثبت تقاضای پناهندگی در اتحادیه اروپا مربوط به مجارستان است که تنها ۷۰ مورد را ثبت کرده است. دلیل کاهش چشمگیر تقاضای پناهندگی در اروپا شیوع کرونا است. پیش از آغاز این پاندمی در ماه مارس شمار پناهجویان جهش داشت اما این آمار در پی پاندمی کرونا به طرز قابل توجهی کاهش داشت.

 

این مراکز اقامتگاه‌هایی ویژه برای پناهجویان هستند که آنان باید تا رسیدگی کامل به درخواست و مشخص‌شدن وضعیت‌شان در آنجا به سر ببرد. در این صورت یا با درخواست پناهندگی موافقت شده و پناهجویان به نقطه‌ای دیگر از آلمان منتقل می‌شوند، یا اینکه درخواست فرد رد می‌شود و او به کشورش بازگردانده می‌شود. آماری که وزارت کشور آلمان ارائه داده، مربوط به ماه ژانویه تا پایان نوامبر سال جاری است. در همین بازه زمانی سال گذشته این روند ۸.۳ ماه به طول می‌انجامید.

تعداد کسانی که در سال ۲۰۲۰ در کل اتحادیه اروپا درخواست پناهندگی کرده‌اند به علت شیوع کرونا ۳۰ درصد نسبت به سال گذشته میلادی کاهش داشته است. سرعت رسیدگی به تقاضاهای پناهندگی در آلمان نیز کمتر شده است.

 

منبع: دویچه‌وله

گزارش از مرکز ارتباطات و اطلاع‌رسانی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری

پایان پیام/24

نظرات شما
تهران، میدان ونک، خیابان ملاصدرا، خیابان شیخ بهایی شمالی،
خیابان لادن، پلاک 20 (کد پستی : 1991745681)
تلفن : 83530
ایمیل : pr@isti.ir
مشاغل و مهاجرت‌های بین‌المللی در عصر کووید 19
مشاغل و مهاجرت‌های بین‌المللی در عصر کووید 19
99/09/01 - 13:13
پاندمی و توقف جریان مهاجرت‌های دانشجویی و بین‌المللی
پاندمی و توقف جریان مهاجرت‌های دانشجویی و بین‌المللی
99/08/21 - 11:14
طرح جدید اروپا برای کاهش مهاجرت‌های بین‌المللی
طرح جدید اروپا برای کاهش مهاجرت‌های بین‌المللی
99/08/05 - 12:04
بیشتر بخوانیم