ارائه بیش از 200 سخنرانی محققان در کنگره بین‌المللی اعتیاد
با حمایت ستاد توسعه علوم و فناوری‌های شناختی معاونت علمی انجام می‌شود؛

ارائه بیش از 200 سخنرانی محققان در کنگره بین‌المللی اعتیاد


زمان مطالعه : 2 دقیقه
کد خبر : 36250
بخشی از دستاوردهای طرح‌های پژوهشی مصوب ستاد علوم شناختی در زمینه اعتیاد در دوازدهمین کنگره بین المللی"دانش اعتیاد" درتهران تشریح می شود.


بخشی از دستاوردهای طرح‌های پژوهشی مصوب ستاد علوم شناختی در زمینه اعتیاد در دوازدهمین کنگره بین المللی"دانش اعتیاد" درتهران تشریح می شود.

به گزارش مرکز ارتباطات و اطلاع‌رسانی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، دوازدهمین کنگره بین المللی"دانش اعتیاد" به منظور بررسی فعالیت های علمی و تخصصی در حوزه های بالینی و تحقیقاتی اعتیاد و ایجاد یک رویکرد سازنده در امر پیشگیری و درمان این پدیده اجتماعی در تهران برگزار و طی آن بخشی از دستاوردهای طرح های پژوهشی مصوب ستاد علوم شناختی در زمینه اعتیاد در این نشست بین المللی تشریح می شود.

این کنگره از سوی مرکز تحقیقات سلولی و مولکولی دانشگاه علوم پزشکی ایران و با حمایت ستاد توسعه علوم و فن آوری های شناختی و شماری از مراکز پزشکی، تحقیقاتی، اجرایی و علمی برگزار می شود.

در این کنگره اساتید، صاحب نظران، اندیشمندان، پژوهشگران و دست اندرکاران علمی، تحقیقاتی و تخصصی  در سطح ملی و بین المللی، نقطه نظرات و تجارب خود در زمینه آخرین یافته های پژوهشی در حوزه اعتیاد از منظر علوم پایه، بالینی، اجتماعی، حقوق و اثرات و پیامدهای مصرف مواد اعتیادآور را  به اشتراک می گذارند.
دبیر علمی کنگره دانش اعتیاد با بیان اینکه جمهوری اسلامی ایران یکی از فعال ترین کشورهای جهان در امر درمان و ایجاد مراکز بازتوانی برای این بیماران است، تصریح کرد:  به موازات این اقدامات و فعالیت های گسترده و سرمایه گذاری های وسیع، کشورمان همچنین این فرصت را داشته است تا ایده ها و برنامه های نوآورانه ای در زمینه پیشگیری و بازتوانی اعتیاد ارائه دهد.
حامد اختیاری با اشاره به اینکه عوارض شناختی اعتیاد و راه های بازتوانی شناختی آن نیز در این کنگره مورد بررسی قرار می گیرد، گفت: در این کنگره بخشی از دستاوردهای پژوهشی طرح های مصوب ستاد علوم شناختی در زمینه بازتوانی شناختی اعتیاد توسط تیم های مجری این طرح ها نیز ارائه می شود.
اختیاری یادآور شد: در دوازهمین کنگره سالانه بین المللی دانش اعتیاد درتهران، بیش از بیست گردهمایی تخصصی برگزار می شود و محققان  نقطه نظرات و دیدگاه های خود درارتباط با فرصت های پیش رو در حوزه های اپیدمیولوژی، پیشگیری، درمان، بازتوانی و پژوهش در ایران و جهان را ارائه خواهند داد.
دبیر علمی دوازدهمین کنگره "دانش اعتیاد"  یادآور شد: در این کنگره علاوه بر انجام بیش از دویست سخنرانی شفاهی و ارایه 600 پوستر  توسط محققان و متخصصان ملی و بین المللی، درخصوص مباحث اعتیاد به مواد افیونی، همچنین اختلالات اعتیاد غیر دارویی نظیر اعتیاد به اینترنت و بازی های کامپیوتری نیز مورد بحث و بررسی قرار می گیرد.
به گفته اختیاری، در این کنگره بین المللی علاوه بر اندیشمندان و دست اندرکاران علمی و تخصصی از کشورمان، هشت تن از محققان و متخصصان رشته های علمی مرتبط با دانش اعتیاد از کشورهای اروپایی، امریکا و  استرالیا نیز سخنرانی می کنند.

دبیر علمی کنگره دانش اعتیاد همچنین اضافه کرد:  به منظور ارج نهادن به تلاش های پژوهشی شرکت کنندگان در دوازدهمین کنگره بین المللی اعتیاد و بازتاب مناسب نتایج این پژوهش ها، چکیده یکصد مقاله برتر  دوازدهمین کنگره بین المللی دانش اعتیاد در مجله (Iranian Journal of Psychiatry)  منتشر خواهد شد.

این کنگره به مدت سه روز از 14 تا 16شهریور ماه امسال در مرکز همایش های بین المللی رازی تهران  برگزار می شود.
انتهای پیام/25

تصاویر

نظرات شما
تهران، میدان ونک، خیابان ملاصدرا، خیابان شیخ بهایی شمالی،
خیابان لادن، پلاک 20 (کد پستی : 1991745681)
تلفن : 83530
ایمیل : pr@isti.ir
بیشتر بخوانیم