ایجاد فرصت‌های تولید محصولات نوآورانه با صنعت ساخت افزایشی

ایجاد فرصت‌های تولید محصولات نوآورانه با صنعت ساخت افزایشی


زمان مطالعه : 1 دقیقه
کد خبر : 37888
ساخت افزایشی فناوری که کشورهای مختلف به طور جدی به دنبال پیشرفت در آن هستند چرا که با تکیه بر آن انقلابی در صنعت ساخت ایجاد شده و ادامه دارد.


ساخت افزایشی فناوری که کشورهای مختلف به طور جدی به دنبال پیشرفت در آن هستند چرا که با تکیه بر آن انقلابی در صنعت ساخت ایجاد شده و ادامه دارد.

به گزارش مرکز ارتباطات و اطلاع‌رسانی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، امروزه فناوری ساخت افزایشی انقلابی در ساخت قطعات مختلف در دنیا ایجاد کرده است با توجه به اهمیت این حوزه محققان بسیاری مشغول فعالیت روی این فناوری هستند به گونه ای که هر روز اخبار جدیدی از این فناوری و تحولاتی که ایجاد می کند به گوش می رسد. این مسئله باعث شده تا کشورهای مختلف به طور جدی به دنبال این فناوری باشند اگر در ایران نیز به دنبال پیشرفت در این حوزه نباشیم عقب می مانیم.
در کشورمان نیز ستاد توسعه فناوری های مواد و ساخت پیشرفته معاونت علمی اجرای سند ملی توسعه فناوری ساخت افزایشی را بر عهده دارد. این سند ده ساله توسعه بخش های مختلف آموزش، پژوهش، صنعت و فناوری در این حوزه را هدف قرار داده است.

وظایف برنامه ملی چاپ سه بعدی چیست؟
توسعه کمی و کیفی فرآیندهای ساخت محصولات صنایع تولیدی کشور مهمترین ماموریت فناوری و صنعت ساخت افزایشی ایران است تا همراه با پیوسـتگی و ارتقا فرآیندهای زنجیره ارزش افـزوده این صنعت به صـورت متـوازن بـه سـمت انتهای زنجیـره با حفـظ مزیت های رقابتی کشـور حرکت کنیم. همچنین با به کارگیـری فناوری هـای روز ساخت افزایشی شاهد جلب رضایت مشتریان و توسعه بازارهای داخلی و صادرات باشیم.
 صنعت ساخت افزایشی به دنبال ایجاد فرصت‌های تولید محصولات جدید و نوآورانه، الگوهای کسب و کار و مشاغل جدید برای تولید محصولات با ارزش افزوده بالا با قابلیت فروش داخلی و بین المللی با استفاده از منابع معدنی و آلی است.
همچنین این صنعت با تکیه بر توان مشارکتی و تجربه نیروی انسانی به عنوان ارزشمندترین سرمایه می کوشد با ارتقاء همه جانبه صنعت و حفظ منافع ذینفعان، نقش مؤثری در توسعه پایدار اقتصادی کشور داشته باشد.
انتهای پیام/25

تصاویر

نظرات شما
تهران، میدان ونک، خیابان ملاصدرا، خیابان شیخ بهایی شمالی،
خیابان لادن، پلاک 20 (کد پستی : 1991745681)
تلفن : 83530
ایمیل : pr@isti.ir
بیشتر بخوانیم