برند ایرانی قابلیت جهانی شدن هم دارد

برند ایرانی قابلیت جهانی شدن هم دارد


زمان مطالعه : 2 دقیقه
کد خبر : 38234
دومین دوره از جشنواره ملی فرهنگی و هنری جشنواره " ایران ساخت" عزم جدی برای جریان سازی و تولید محتوا در ترویج فرهنگ حمایت از کالا و خدمات ایرانی دارد

 


دومین دوره از جشنواره ملی فرهنگی و هنری جشنواره " ایران ساخت" عزم جدی برای جریان سازی و تولید محتوا در ترویج فرهنگ حمایت از کالا و خدمات ایرانی دارد و این مهم با اتکای به ابزارها و زیرساخت‌های فرهنگی، هنری و رسانه‌ای و با مشارکت تمامی فعالان فرهنگی، توسط ستاد توسعه فرهنگ علم، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان معاونت علمی برگزار می شود.

به گزارش مرکز ارتباطات و اطلاع رسانی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری به نقل از ستاد خبری دومین جشنواره ملی فرهنگی ،عبدالرضا یعقوب زاده طاری مدیر عامل شرکت دانش بنیان پویندگان راه سعادت از معتقدان امور فرهنگی با بیان اینکه ساختار کلی کشور در مجموع نه خیلی تحقیقاتی است و نه خیلی صنعتی، گفت: ایران در جهان نه به عنوان کشور پیشرو در تحقیقات و نه به عنوان کشور صنعتی شناخته می‌شود، از طرفی شرکت‌های دانش بنیان زیادی در کشور تأسیس و رشد کرده اند و در حال صنعتی شدن هستند، حاصل این روند، رشد شرکت‌هایی به مثال نهالهای کوچکی است که باید مورد توجه قرار گیرند. ولی در نهایت به دلیل نبود ساختار مناسب خیلی از این شرکت‌ها میان راه بازمی‌ایستند. 


یعقوب زاده طاری با اشاره به کاهش حساسیت نسبت به موضوعات فرهنگی در کشور اضافه کرد: جشنواره ملی فرهنگی و هنری "ایران ساخت" باهدف حمایت از کالای ایرانی می‌تواند با نظارت کارشناسانه بر امور تحقیقاتی حساسیت نسبت به موضوعات فرهنگی را افزایش دهد.


وی بابیان اینکه نظارت بر روند تحقیقاتی شدن نگاه کارشناسانه می‌خواهد گفت: تمام شرکت‌های فعال در حوزه فناوری در مسیر فعالیت خود با مشکلاتی دست و پنجه نرم می‌کنند، معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری با شناسایی مشکلات شرکت‌های دانش بنیان در حوزه‌های مختلف می‌تواند به عنوان مرجعی زبده، کارشناسانه وارد عمل شود و با رصد شرکت‌ها به صورت تخصصی موانع حقوقی را حل ‌وفصل کند.


وی با اشاره به موضوع تفسیر استاندارد در میان شرکت‌های دانش بنیان اظهار کرد: موضوع پر اهمیت صلاحیت استاندارد شرکت‌های دانش بنیان، از همان مسائلی است که می‌بایست مورد بررسی قرار گیرد به طور مثال شرکت پویندگان راه سعادت به عنوان یک شرکت دانش بنیان سالهاست که استاندارد اروپا را برای تمامی محصولات خود دارد. اما متأسفانه برخی از کارشناسان وزارت بهداشت استانداردهای اروپا را هم قبول ندارند.

دومین جشنواره ملی فرهنگی، هنری «ایران ساخت» با اهداف «جریان سازی و تولید محتوا برای فضای مجازی مرتبط با چرخه تجاری سازی، کارآفرینی و اقتصاد دانش بنیان»، «حمایت از خدمات و تولیدات دانش بنیان ساخت ایران»، «ساماندهی واردات بی‌رویه و ارج نهادن به کالاها و محصولات ایرانی با کیفیت» و همچنین «کمک به برجسته سازی (نشان تجاری) کالاهای مرغوب ایرانی»، در بخش ادبیات، هنرهای تجسمی، رسانه های دیداری و شنیداری، رسانه‌های دیجیتال و ایده بازار و بخش دانش آموزی به همت ستاد فرهنگسازی اقتصاد دانش بنیان معاونت علمی و به دبیر کلی پرویز کرمی و با شعار «فناوری ایرانی، کسب و کار ایرانی» در دی‌ماه سال جاری برپا می‌شود. آخرین مهلت ارسال آثار به جشنواره «ایران ساخت»، ۱۵ آبان ماه ۱۳۹۷ است.
پایان پیام/32

 


تصاویر

نظرات شما
تهران، میدان ونک، خیابان ملاصدرا، خیابان شیخ بهایی شمالی،
خیابان لادن، پلاک 20 (کد پستی : 1991745681)
تلفن : 83530
ایمیل : pr@isti.ir
بیشتر بخوانیم