تحقق حمایت از کالای ایران ساخت نیاز به تغییر قانون دارد

تحقق حمایت از کالای ایران ساخت نیاز به تغییر قانون دارد


زمان مطالعه : 2 دقیقه
کد خبر : 39045
نائب رییس مجلس شورای اسلامی با تاکید بر این که حمایت از کالای ایرانی به تغییر قانون نیاز دارد گفت: صدا و سیما و سایر رسانه‌ها، مساجد، مدارس و معلمان، تجار و بازار همگی باید برای نهادینه شدن فرهنگ استفاده از کالای تولید داخل و تداوم آن کمک کنند.

 نائب رییس مجلس شورای اسلامی  با تاکید بر این که  حمایت از کالای ایرانی به تغییر قانون نیاز دارد گفت: صدا و سیما و سایر رسانه‌ها، مساجد، مدارس و معلمان، تجار و بازار همگی باید برای نهادینه شدن فرهنگ استفاده از کالای تولید داخل و تداوم آن کمک کنند.

به گزارش مرکز ارتباطات و اطلاع رسانی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری از ستاد خبری دومین جشنواره ملی، فرهنگی و هنری "ایران ساخت"، مسعود پزشکیان نائب رییس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه برای حمایت از کالای ایرانی باید به خودمان اعتماد کنیم اظهار کرد: این اعتماد باید به گونه ای باشد که تمامی مراحل کاشت، داشت، برداشت و تولید در کشور خودمان و به دست هموطنانمان انجام شود.
وی ادامه داد: نمی‌شود خودمان کالای خارجی مصرف کنیم و به مردم بگوییم ایرانی بخر، از این رو همه اعم از مسئولان و مردم برای حمایت از کالای ایرانی باید تلاش کنند و تناقضی بین حرف و عمل نباشد.

پزشکیان با تاکید بر ضرورت رعایت برخی مسائل توسط تولیدکنندگان داخلی گفت: تعیین قیمت مناسب و بهبود کیفیت کالا باید از سوی تولیدکنندگان مورد توجه قرار گیرد، مصرف کننده‌ها نیز با حمایت از کالایی که ساخت صنعتگران ایرانی است، از تولیدات خودمان حمایت کرده و به اشتغال خارجی‌ها کمک نکنند.

نماینده‌ مردم تبریز، اسکو و آذرشهر در مجلس شورای اسلامی ابراز کرد: با وجود بهبود شرایط نسبت به گذشته، هنوز هم مشکلاتی داریم. با توجه به حوادث اخیر در منطقه و برخوردهای آمریکا، راهی جز ایستادن روی پای خودمان نداریم.
وی همچنین بیان کرد: با به روی کار آمدن ترامپ، سرعت ارتباطات خارجی ما کم‌تر شد، همچنین به دلیل نوع حرف زدن ما و ناهماهنگی‌هایی که در داخل با یکدیگر داشتیم، ارتباطات اجتماعی و اقتصادی در سال گذشته، آن طور که باید، درست نشد و امکان بهبود هم وجود نداشت.

دومین جشنواره ملی فرهنگی، هنری «ایران ساخت» با اهداف «جریان سازی و تولید محتوا برای فضای مجازی مرتبط با چرخه تجاری سازی، کارآفرینی و اقتصاد دانش بنیان»، «حمایت از خدمات و تولیدات دانش بنیان ساخت ایران»، «ساماندهی واردات بی‌رویه و ارج نهادن به کالاها و محصولات ایرانی با کیفیت» و همچنین «کمک به برجسته سازی (نشان تجاری) کالاهای مرغوب ایرانی»، در بخش ادبیات، هنرهای تجسمی، رسانه های دیداری و شنیداری، رسانه‌های دیجیتال و ایده بازار و بخش دانش آموزی به همت ستاد فرهنگسازی اقتصاد دانش بنیان معاونت علمی و به دبیر کلی پرویز کرمی و با شعار «فناوری ایرانی، کسب و کار ایرانی»در دی‌ماه سال جاری برپا می‌شود. آخرین مهلت ارسال آثار به جشنواره «ایران ساخت»، ۱۵ آبان ماه ۱۳۹۷ است.

تصاویر

نظرات شما
تهران، میدان ونک، خیابان ملاصدرا، خیابان شیخ بهایی شمالی،
خیابان لادن، پلاک 20 (کد پستی : 1991745681)
تلفن : 83530
ایمیل : pr@isti.ir
بیشتر بخوانیم