تست خودرو و قطعات کاربردی این صنعت توسط متخصصان داخلی

تست خودرو و قطعات کاربردی این صنعت توسط متخصصان داخلی


زمان مطالعه : 2 دقیقه
کد خبر : 38552
یکی از شرکت های دانش بنیان که در سال ۷۲ تاسیس شد با هدف خرید و نصب تجهیزات سخت افزاری و نرم افزاری مورد نیاز محصولات خودرو در کشور فعالیت می کند و این مرکز نخستین مرکز تحقیقات و طراحی خودرو دانش بنیان در کشور است.


یکی از شرکت های دانش بنیان که در سال ۷۲ تاسیس شد با هدف خرید و نصب تجهیزات سخت افزاری و نرم افزاری مورد نیاز محصولات خودرو در کشور فعالیت می کند و این مرکز نخستین مرکز تحقیقات و طراحی خودرو دانش بنیان در کشور است.
به گزارش مرکز ارتباطات و اطلاع رسانی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، این شرکت در ابتدای زنجیره توسعه محصولات به عنوان موتور محرک و جلوبرنده گروه در تحقق اهداف تدوین شده برآن شده است که با ایجاد زیر ساختهای لازم پتانسیل ها و توانمندی های خود را برای اجرای برنامه های توسعه محصول گروه افزایش داده و جایگاه خود را به عنوان راهبر پروژه های توسعه محصول به ویژه در بخش خودروهای سواری تثبیت کند.
علیرضا مصدقی مدیر عامل مرکز تحقیقات و نوآوری صنایع خودرو سایپا در خصوص خدمات آزمایشگاهی قابل ارائه در این مرکز، می گوید: از جمله خدمات آزمایشگاهی که در این مرکز ارائه می شود می توان به «قابلیت ها در حوزه تست خودرو و قطعات»، «آزمونهای تست جاده»، «آزمونهای اندازه برداری دقیق»، «آزمونهای ارتعاشات و شبیه سازی جاده»، «آزمونهای برخورد غیر مخرب /تست های شتاب بالا جهت حفظ سلامت سرنشین در هنگام تصادف»، «آزمونهای صدا ، مودال و تغییر فرم استاتیکی بدنه» و «آزمونهای مرتبط با شرایط جوی» اشاره کرد.
وی همچنین تصریح می کند: فناوری های پیشرفته مرکز تحقیقات و نوآور صنایع خودرو سایپا شامل سه بخش اصلی می شود؛ راحتی، ایمنی و مصرف سوخت.
مصدقی ادامه می دهد: امروزه تنوع محصولات و تمایز آنها نسبت به رقبا برگ برنده هر شرکت خودروسازی موفق در بازار رقابتی است. خودروسازان موفق در محصولات خود اثری بر جا می گذارند که استفاده از خودروی آنها را برای مشتریان مبدل به یک تجربه منحصر به فرد می کند. حوزه راحتی سرنشینان وامکانات جانبی تاثیر بسزایی در تحقق این مهم دارد. این اثر بخشی در رقابت پذیری خودرو و ارتقا سطح رضایتمندی مشتریان و در نتیجه وفاداری آنها مشهود است. از دیگر سو فناوریهای این حوزه با کاستن از میزان خستگی راننده و افزایش سطح تمرکز وی، مکمل تلاشها در راه تحقق هدف "رانندگی ایمن" هستند. همچنین استفاده از این قابلیتها ارزش افزوده بسزایی برای خودرو ایجاد می کند چرا که توسعه این سیستم ها غالبا در حوزه نرم افزار اتفاق می افتد. این حوزه به چند زیر بخش تقسیم شده است که مهمترین آنها خودرو دارای ارتباط، آسودگی رانندگی، ارگونومی، تهویه مطبوع، ظاهر خارجی خودرو و در نهایت ظاهر داخلی خودرو است.
وی می افزاید: در بخش ایمنی نیز، ارتقاء ایمنی خودروها با استفاده از روش های سنتی محدود بوده و پیشرفت در این زمینه بدون استفاده از فن‏آوری های نوین امکانپذیر نیست.
این شرکت برای توسعه محصول نیز به دنبال اهدافی چون هدف گذاری، استایل، طراحی مفهومی، طراحی جزئیات، ساخت و نمونه سازی و انجام ارزیابی خودرو و تصدیق و صحه گذاری است.
پاین پیام/23

تصاویر

نظرات شما
تهران، میدان ونک، خیابان ملاصدرا، خیابان شیخ بهایی شمالی،
خیابان لادن، پلاک 20 (کد پستی : 1991745681)
تلفن : 83530
ایمیل : pr@isti.ir
بیشتر بخوانیم