تولید تجهیزات آزمایشگاهی زیست‌فناوری و کشاورزی با فناوری داخلی
با تلاش یک فناور صورت گرفت؛

تولید تجهیزات آزمایشگاهی زیست‌فناوری و کشاورزی با فناوری داخلی


زمان مطالعه : 2 دقیقه
کد خبر : 23524
که یکی از شرکت‌های فناور کشورمان با استفاده از توانمندی نیروی انسانی و فناوری بومی کشورمان توانسته است تجهیزات آزمایشگاهی متنوعی را برای زیست‌فناوری و صنعت کشاورزی و هوافضا تولید و به بازار تجاری عرضه کند.


که یکی از شرکت‌های فناور کشورمان با استفاده از توانمندی نیروی انسانی و فناوری بومی کشورمان توانسته است تجهیزات آزمایشگاهی متنوعی را برای زیست‌فناوری و صنعت کشاورزی و هوافضا تولید و به بازار تجاری عرضه کند.
به گزارش مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، تجهیزات آزمایشگاهی کارآمد و پیشرفته می‌تواند زمینه‌ساز ظهور و گسترش محصولات فناورانه برای بازار مصرف را به همراه داشته باشد. بر همین اساس یکی از شرکت‌های فناور کشورمان توانسته است تجهیزات آزمایشگاهی را برای بازار فناوری‌های راهبردی تولیدی کند.
مدیرعامل شرکت گروک به تولیدات در زمینه تحقیقات هوا و فضا و تست و کنترل کیفیت اشاره کرد و گفت: دستگاه های آزمایشگاهی مخصوص تست پرتابه های موشکی و نظامی شامل تست شرایط محیطی، تشعشع،  باد و باران، شبیه ساز پرتاب، گرد و غبار، سرما گرما و رطویت در این شرکت طراحی و روانه بازار تجاری می‌شود .
وی با اشاره به کاربرد فراوان این تجهیزات در اکثر مراکز تولید تجهیزات نظامی گفت: علاوه بر این دستگاه‌های دیگری نیز طراحی و تولید شده است که از مهم‌ترین آن‌ها می‌توان به دستگاه های مورد نیاز در آزمایشگاه ها و مراکز تولید بیوتکنولوژی و کشاورزی که شامل ژرمیناتور– فریزر آزمایشگاهی، انکوباتور، اتاق رشد و اتاق کشت بافت، خشک‌کن‌های تحقیقاتی و تولیدی و گلخانه های تحقیقاتی از همین طیف محصولات به شمار می‌روند.
این فعال فناور، به طراحی و تولید دستگاه های آزمایشگاهی مخصوص تست پرتابه های موشکی و نظامی اشاره کرد و گفت: این دستگاه‌های تست حائز اهمیت بالایی هستند و شرایط گوناگونی را مانند شرایط محیطی،  تشعشع، باد و باران، تست و بررسی می‌کنند.
وی با بیان این‌که تجهیزات خاص برای تست و کنترل کیفیت متناسب با نیاز صنایع و مراکز تحقیقاتی و استاندارد طراحی و ساخته می‌شود، اظهار کرد: تجهیزات و خشک‌کن های صنایع کشاورزی که در چندین سایز و مدل ساخته می شود که به چندین کشور مانند تانزانیا، ارمنستان، تاجیکستان، چین، گرجستان و ساحل عاج که بستر صادراتی مناسبی دارند صادر شده است .
این فعال عرصه تجهیزات آزمایشگاهی با اشاره به نقش حمایت‌های تولیدی و بازار از شرکت‌های دانش‌بنیان افزود: یکی از مهم‌ترین حمایت‌هایی که می‌تواند شرکت‌های فعال را در عرصه تولید موفق کند و نان برند ایرانی را در سطح کشور و بین‌المللی مطرح کند، حمایت از بازار شرکت‌هاست که با اختصاص دادن بازار بالقوه بخش‌های گوناگون دولتی و خصوصی به شرکت‌های فناور داخلی می‌توان انتظار داشت که شرکت‌ها بتوانند نقش قابل توجهی را در رونق اقتصادی کشور و حرکت به سوی اقتصاد دانش‎بنیان ایفا کنند.

پایان پیام/24

تصاویر

نظرات شما
تهران، میدان ونک، خیابان ملاصدرا، خیابان شیخ بهایی شمالی،
خیابان لادن، پلاک 20 (کد پستی : 1991745681)
تلفن : 83530
ایمیل : pr@isti.ir
بیشتر بخوانیم