حفاظت از شبکه برقی کشور با رله‌های تولیدی داخل

حفاظت از شبکه برقی کشور با رله‌های تولیدی داخل


زمان مطالعه : 2 دقیقه
کد خبر : 37527
با توجه به رشد روزافزون مصرف انرژی و همچنین سیاست های کلان برای رشد تولید، انتقال و توزیع نیروی برق در سراسر کشور و با هدف قطع وابستگی در زمینه حفاظت در این شبکه ها، شرکت همیان فن (هفکو) در سال 70 تاسیس شد.


با توجه به رشد روزافزون مصرف انرژی و همچنین سیاست های کلان برای رشد تولید، انتقال و توزیع نیروی برق در سراسر کشور و با هدف قطع وابستگی در زمینه حفاظت در این شبکه ها، شرکت همیان فن (هفکو) در سال 70 تاسیس شد.
به گزارش مرکز ارتباطات و اطلاع رسانی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، این شرکت پس از یک دوره تحقیقات مستمر موفق شد تا اولین نمونه های صنعتی رله های اولیه را تولید و جهت انجام تستهای مربوطه ارائه کند و درسال 73 همزمان با کسب تاییدهای این رله تولید انبوه آن نیز آغاز شد.
شرکت همیان فن با بهره مندي از نيروهاي متخصص و مجرب خود، موفق به طراحي و توليد انواع رله هاي ثانويه شده است. هم اكنون اين شركت پس از دو دهه فعاليت، اولين و بزرگترين توليد كننده اين محصولات در ايران است. هم چنين تسلط كارشناسان و تكنسين هاي اين مجموعه بر رله هاي توليد شده، جلب درصد بسيار بالاي رضايت مشتريان از واحد خدمات پس از فروش را فراهم آورده است.
محمد رضا اسلامی مدیر عامل این شرکت می گوید: شرکت همیان فن با کمک نیروهای متخصص خود توانسته پروژه های مختلفی مانند قرارداد تأمین رله های پست شهید رجایی با شرکت برق منطقه ای تهران، تأمین رله های پست 63kv ناظریه مشهد، اتوماسیون کلید های هوایی 20kv شرکت توزیع نیروی برق استان زنجان، پروژه SCADA پست باجگیران، مانیتورینگ پست های BTS شرکت مخابرات استان تهران، مانیتورینگ پست های BTS شرکت مخابرات استان البرز و پروژه ی مانیتورینگ روشنایی اتوبان های چمران و مدرس در استان تهران راب ا موفقیت به اتمام برساند.
رله اضافه جریان نومریکال مدل DOA2.1، رله اتوریکلوزر مدل DOA2.1، رله خطای زمین حساس نیومریکال DOA 0.1، رله خطای زمین حساس نیومریکال DOA 0.1، رله ولتاژی مدل DUA2.1، رله سکشنلایزر مدل DSA2.1، رله قفل کننده ELA069، رله نظارت بر مدار تریپ ETCA42، رله تریپ (TRIP) مدل ETA042، سیستم تغذیه HCHS20، تست بلاک و تست پلاگ، پنجره آلارم، سیستم اتوماسیون به روش GSM و سمافور از جمله تولیدات این شرکت محسوب می شود.
رله در واقع یک کلید سریع است که به صورت متناوب می تواند بدون هیچ گونه مشکلی و حتی در کسری از ثانیه قطع و وصل شود. وظیفه آن را نیز صرفا باز و بستن مدار در نظر می گیرند که البته می دانیم این عملکرد پایه رله هست و کاربردهای فراوان دیگری نیز دارد. امروزه شاهد حضور رله ها در قالب های مختلفی نظیر؛ مکانیکی، حرارتی، مغناطیسی، الکترومغناطیسی، الکترومکانیکی و الکترواستاتیکی هستیم که مسلما هر کدام برای اهداف مدنظرشان طراحی و تولید می شود.
مزیت های کلی رله ها شامل ایزوله سازی، کنترل مدار توان بالا و صرفه اقتصادی می شود.
پایان پیام/23

تصاویر

نظرات شما
تهران، میدان ونک، خیابان ملاصدرا، خیابان شیخ بهایی شمالی،
خیابان لادن، پلاک 20 (کد پستی : 1991745681)
تلفن : 83530
ایمیل : pr@isti.ir
بیشتر بخوانیم