خدمات پارک فناوری پردیس معاونت علمی در یک نگاه ارائه شد

خدمات پارک فناوری پردیس معاونت علمی در یک نگاه ارائه شد


زمان مطالعه : 4 دقیقه
کد خبر : 33636
نشست مدیران عامل بخش استیجاری و مرکز رشد فناوری نخبگان با مدیران ستادی در محل سالن اجتماعات سراج پارک فناوری پردیس معاونت علمی برگزار شد. در این جلسه هر یک از معاونین و مدیران ستاد به معرفی خدمات قابل ارائه ‍پرداختند.

 

نشست مدیران عامل بخش استیجاری و مرکز رشد فناوری نخبگان با مدیران ستادی در محل سالن اجتماعات سراج پارک فناوری پردیس معاونت علمی برگزار شد. در این جلسه هر یک از معاونین و مدیران ستاد به معرفی خدمات قابل ارائه ‍پرداختند.

به گزارش مرکز ارتباطات و اطلاع‌رسانی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، مهدی صفاری‌نیا رییس پارک فناوری پردیس معاونت علمی و دبیر هیات امنا  در نشست مدیران عامل بخش استیجاری و مرکز رشد فناوری نخبگان با مدیران ستادی این پارک، گفت:  ورود هر شرکت به پارک فناوری پردیس معاونت علمی حرکت به سوی موفقیت‌های بیشتربوده است.
وی بیان کرد: به اعتقاد من این موفقیت با ارائه خدمات متناسب با نیاز شرکت‌ها حاصل می‌شود که شناخت هر یک از شرکت‌ها با خدمات پارک یکی از الزامات است.
به گفته صفاری نیا،  از آنجایی که این خدمات متناسب با نیازشرکت ها طراحی می‌شود، در این راستا، اطلاع از نیاز و مشکلات شرکت‌ها یکی از ضروریات رشد پار ک و شرکت‌های مستقر به حساب می‌آید. این امر تنها با تعامل بیشتر با معاونین و مدیران مرکز محقق می‌شود.
امین‌رضا خالقیان مدیرکل ارتباطات و امور بين‌الملل پارك فناوري پرديس معاونت علمی  در ادامه انعكاس و تشريح ديدگاه‌ها، برنامه‌هاي پارك فناوري پرديس معاونت علمی و دستاورد شرکت‌های عضو به جامعه مخاطب همچنین برگزاری برنامه‌های توسعه هم‌افزایی، تقویت فرهنگ پارک و گرامیداشت مناسبت‌های ملی و مذهبی، فراهم كردن محیطی پویا با برنامه‌های ورزشی و رفاهی و کمک به بازاریابی و صادرات محصولات شرکت‌ها و در نهایت توسعه همکاری‌هاي بین‌المللی با سازمان‌ها و كشورهاي هدف را از جمله خدمات درنظر گرفته شده در این واحد بیان کرد.
در بخش دیگر جلسه مجتبي جباري‌پور سرپرست دفتر امور پژوهش و فناوري پارك فناوري پرديس معاونت علمی راه‌اندازی سامانه صنعت، دانشگاه و فناوری (صدف) با هدف معرفي فرصت‌هاي شغلي، انجام كارآموزي و پايان‌نامه دانشجويان از جمله اقدامات این واحد عنوان کرد.
وی ادامه داد: از دیگربرنامه‌ها می‌توان به ارائه خدمات به شرکت‌های عضو در قالب؛ جذب نیروی انسانی، جذب کارآموز، پایان نامه و طرح های پژوهشی نام برد. برنامه مهم این واحد ارزیابی و رتبه‌بندی شرکت‌ها عضو با هدف کمک به توانمندسازی شرکت ها است.

اکبر قنبرپور، رییس مرکز فن بازار ملي ايران  که در پارك فناوري پرديس معاونت علمی مستقر است، در ادامه جلسه خدمات قابل ارائه به شركت‌هاي پارك فناوري پرديس معاونت علمی را در قالب 10 خدمت عنوان کرد.
وی این خدمات را پورتال فن‌بازار ملي ايران، شبكه فن‌بازار‌های منطقه‌ای، فن‌بازار تخصصی صنعت گاز، بازاريابي محصولات فناورانهB2B ، بازار دارايي فكری، فستيوال هاي عرضه نوآوري، نمايشگاه نوآوري و فناوري (اينوتكس)، انواع رويدادهاي سرمايه‌گذاري در نوآوری، پروژه رفع نيازهاي فناورانه شرکت های پارک توسط شرکت ها، شبكه انتقال فناوري كشورهاي عضو دی- هشت (TTEN) و در نهایت تورهاي فناوري بین‌المللی ارایه می‌کنند، معرفی کرد.

محمدحسین عسکری، سرپرست مرکز توسعه کسب و کار فناوری پارك فناوري پرديس معاونت علمی خدمات این مرکز در سه دسته کلی خدمات فناوری و کسب و کار، توانمند سازی و ارزیابی تقسیم قابل ارایه دانست.

احمد عسگري، رييس مركز تجاري سازي و خدمات فناوري پارك فناوري پرديس معاونت علمی  نیز تامین مالی و جذب سرمایه‌گذاری برای حمایت از توسعه بازار و سبد محصولات شرکت‌های عضو (قراردادهای تجاری‌سازی و پژوهشی) همچنین حمایت از توسعه بازار و سبد محصولات شرکت‌های عضو (همراهي اعضا جهت حضور در مناقصات)ضروری و قابل ارایه این مرکز عنوان کرد.
وی ادامه داد: رونمایی از محصولات فناورانه و آيين‌نامه بهره‌مندي از مزايا و حمايت‌هاي پارك (آیین‌نامه حمایتی) از دیگر برنامه های حمایتی این واحد است.

امیرحسین نیکوگفتار، مشاور رییس و مدیرکل امور شركت هاي دانش بنيان پارك فناوري پرديس معاونت علمی انواع پذیرش شرکت‌ها در پارك فناوري پرديس معاونت علمی بر اساس اراضی، استیجاری و مرکز رشد بیان کرد.
وی گفت: این خدمات شامل انواع پذیرش شركت‌ها در پارك، استقرار در ساختمان‌هاي استيجاري دولتي، خريد زمين وطراحي و احداث ساختمان، خريد ساختمان نيمه‌كاره يا آماده و استقرار در ساختمان‌هاي استيجاري خصوصی هستند.

سیدعلی هزاوه، مدیر مرکز رشد فناوري نخبگان پارك فناوري پرديس معاونت علمی  بیان کرد: فرآیند جذب و پذیرش در مرکز رشد فناوری نخبگان در 6 سرفصل است. این فرایند شامل اطلاع رسانی و دریافت درخواست ها، مطالعه و بررسی درخواست های واصله، برگزاری جلسه معارفه برای تیم هایی که شرایط اولیه را دارند، برگزاری جلسات مصاحبه، تیم متخصص و کارآفرین و برگزاری دوره کاری اشتراکی برای مدت 3 ماه است.

پایان پیام/29

تصاویر

نظرات شما
تهران، میدان ونک، خیابان ملاصدرا، خیابان شیخ بهایی شمالی،
خیابان لادن، پلاک 20 (کد پستی : 1991745681)
تلفن : 83530
ایمیل : pr@isti.ir
بیشتر بخوانیم