رفع معضلات بنیانی در حوزه لیزر

رفع معضلات بنیانی در حوزه لیزر


زمان مطالعه : 2 دقیقه
کد خبر : 37072
از آفت‌های شرکت‌های دانش بنیان کشور، اصرار بیشتر آن‌ها بر طی مراحل فرآیند تولید از تحقیقات تا فروش است. این مراحل شامل تحقیقات، تولید نمونه آزمایشگاهی، تولید صنعتی و فروش است.


از آفت‌های شرکت‌های دانش بنیان کشور، اصرار بیشتر آن‌ها بر طی مراحل فرآیند تولید از تحقیقات تا فروش است. این مراحل شامل تحقیقات، تولید نمونه آزمایشگاهی، تولید صنعتی و فروش است.
به گزارش مرکز ارتباطات و اطلاع رسانی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری؛ در فرایند کاری شرکت های دانش بنیان، می بایست در مرحله اول شناسایی بازار و توان فروش محصول باید مد نظر باشد، در صورت به‌صرفه بودن تولید باید یک پله به عقب برگردیم و کار تولید را آغاز کنیم، برای تولید هم، دانش موردنیاز است، در صورت وجود دانش تحقیق می‌بایست انجام گیرد و در کار تولید استفاده شود. 
عموماً امروزه برعکس عمل می‌شود، مثلاً عده‌ای در دانشگاه تحقیق می‌کنند و برای آنها مهم نیست که تولید خواهیم داشت یا خیر. بعضی داشتن تولید را مطرح می‌کنند و باافتخار میگویند ما شرکت دانش بنیان هستیم و تولید داریم، این عده تازه در گام دوم قرار دارند و بسیاری از آن‌ها کالاهای موجود در بازار، نه خود بازار را مشناسند، بنابراین این شرکت‌ها محکوم‌به شکست هستند.
دیدگاه کارشناسانه    
سید حسن توسلی استاد کارآفرین پژوهشکده لیزر و پلاسمای داشنگاه شهید بهشتی در خصوص فعالیت و مدیر عامل شرکت تکفام سازان طیف نور( تکسان)  در خصوص رفع مشکلات شرکت‌های دانش بنیان گفت: دولت به این نتیجه رسیده است که اگر تحولی بخواهد در کشور ایجاد شود از طریق همین دانش بنیان صورت می‌گیرد. به همین سبب باید با استفاده از افراد متخصص، نقشه راهی برای شرکت‌های دانش بنیان ترسیم کند، به طور مثال نیاز بازار تا 10 سال آینده را شناسایی کند.
وی در پایان افزود: از تولید کالاهایی که نیاز جامعه نیست جلوگیری کنند. در مورد بعضی محصولات درب مرزها بسته بشوند تا بازار داخلی به سمت کالاهای داخلی روی بیاورند. حمایت‌های مالی نیز در کنار این موارد بسیار ضروری است . کر فرهنگی مثل تبلیغ خرید کالای ایرانی، که تقریباً شروع‌شده است، بسیار مفید است.
مدیر عامل شرکت تکفام سازان طیف نور( تکسان) در خصوص : محصولات این شرکت به طور کلی از خانواده دستگاه‌های آنالیز مبتنی بر اسپکترو اسکوپی است. یعنی نور واردشده به دستگاه آنلایز می‌شود و بعد طیف‌سنجی صورت می‌گیرد. از روی نتیجه نوع ماده، مولکول و بعضی خواص دیگر آن را به دست می‌آوریم. مثل رامان میکروسکوپی که ساختار مولکولی مواد را اندازه‌گیری می‌کند.
به گفته وی دستگاه‌های دیگری هم چون اسپکتروفوتومتر فلوری متری PL"" و "CE" از جمله محصولات این شرکت هستند.

پایان پیام/32

تصاویر

نظرات شما
تهران، میدان ونک، خیابان ملاصدرا، خیابان شیخ بهایی شمالی،
خیابان لادن، پلاک 20 (کد پستی : 1991745681)
تلفن : 83530
ایمیل : pr@isti.ir
بیشتر بخوانیم