ساخت دارویی از گیاهان بومی ایران برای رفع درد زانو
توسط پژوهشگران کشور انجام شد؛

ساخت دارویی از گیاهان بومی ایران برای رفع درد زانو


زمان مطالعه : 2 دقیقه
کد خبر : 37622
" ساخت و فرمولاسيون داروي جديد ضد آرتروز و ضد درد زانو با منشأ گياهي" عنوان پژوهشی است که با پشتیبانی صندوق حمایت از پژوهشگران و فناوران معاونت علمی و توسط محققان کشور انجام شد.


" ساخت و فرمولاسيون داروي جديد ضد آرتروز و ضد درد زانو با منشأ گياهي" عنوان پژوهشی است که با پشتیبانی صندوق حمایت از پژوهشگران و فناوران معاونت علمی و توسط محققان کشور انجام شد.
به گزارش مرکز ارتباطات و اطلاع‌رسانی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، زانو درد را می توان یکی از مشکلات شایع دانست که عمدتا بر اثر التهاب ایجاد می شود. آرتروز، روماتيسم، عفونت مفصل زانو، ايجاد برجستگي زير كشكك. موجب تورم و التهاب در اين عضو مي شوند. براي تسكين درد، از مسكن هاي مختلف موجود در بازار دارويي استفاده مي شود كه داراي عوارض مختلفي هستند. اما امروزه اغلب مردم داروهاي گياهي را ترجيح مي دهند. زيرا داروها با منشأ گياهي، داراي عوارض كمتري نسبت به داروهاي شيميايي و سنتتيك است.  با توجه به این موضوع طرحی با عنوان " ساخت و فرمولاسيون داروي جديد ضد آرتروز وضد درد زانو با منشأ گياهي " با پشتیبانی صندوق حمایت از پژوهشگران و فناوران معاونت علمی و پژوهشگران دانشگاه آزاد واحد خلخال انجام شد. در اين طرح براي توليد يك نوع داروي گياهي از گياهان بومي ايران برای رفع درد زانو با تكيه بر اثر ضد التهابي آن اقدام شده است.
بررسي، شناسايي و تعيين مقدار مواد مؤثره موجود در چهار گونه گياهي دارويي شامل: بابونه كبير، رزماري، بيد و سويا و تركيب آنها به منظور ساخت دارويي گياهي براي رفع التهاب و درد زانو. رفع نياز بيماران و تبديل علم به ثروت از اهداف این طرح پژوهشی است. درباره ضرورت انجام این طرح نیز باید گفت اغلب دردهای زانو ناشی از التهاباتی است که بنا به دلایل مختلف ایجاد می شود. بنابراین باید این التهابات  به طریقی کاهش داده شود و شدت درد را کم کرد. یکی از مهمترین این روش ها استفاده از داروهای ضد التهاب و مسکن است. داروهایی که امروزه در بازار دارویی کشور وجود دارند اغلب شیمیایی بوده و دارای عوارض هستند و به سایر اندام های بدن انسان صدمات جبران ناپذیری وارد می کند. در حالی که داروهای با منشاء گیاهی و طبیعی عوارض جانبی ناچیزی داشته و موجب بهبوی می شود. بنابراین تولید یک نوع داروی گیاهی از گیاهان بومی ایران برای رفع درد زانو با تکیه بر اثر ضد التهابی آن بسیار ضروری است.
انتهای پیام/25

تصاویر

نظرات شما
تهران، میدان ونک، خیابان ملاصدرا، خیابان شیخ بهایی شمالی،
خیابان لادن، پلاک 20 (کد پستی : 1991745681)
تلفن : 83530
ایمیل : pr@isti.ir
بیشتر بخوانیم