قالب‌های صنعتی تولید داخل در خدمت صنایع کشور

قالب‌های صنعتی تولید داخل در خدمت صنایع کشور


زمان مطالعه : 2 دقیقه
کد خبر : 35831
یکی از شرکت های دانش بنیان کشور در زمینه قالب‌سازی صنعتی سالها است که پیشتازی می کند و عرصه خوبی برای نمایش اقتدار و استقلال کشور فراهم کرده است


یکی از شرکت های دانش بنیان کشور در زمینه قالب‌سازی صنعتی سالها است که پیشتازی می کند و عرصه خوبی برای نمایش اقتدار و استقلال کشور فراهم کرده است و در این چند سال به دست جوانان برومند ایران زمین بارور شده است.
به گزارش مرکز ارتباطات و اطلاع رسانی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، شرکت مهرکار یک شرکت دانش بنیان است که بیش از ۵ دهه تجربه، در زمینه قالبسازی صنعتی دارد و جوانان و نخبگان ایرانی را در دل خود جای داده است.
این شرکت با وظيفه طراحي و ساخت قالب به فعاليت می کند و از اولین شرکتهای صنعتی محسوب می شود که امکانات CAD  و CAM  را در ایران مستقر کرد. این شرکت با فعالیت در صنعت ساخت و ساز و با بهره مندی از بهترین نیروهای متخصص  و پرسنل مجرب همچنین به خدمت گرفتن ماشینهای براده برداری سنگین و دقیق فرزCNC و فرز اسپارک و  تجهیزات  و سیستمهای پیشرفته طراحی و مهندسی صنعت قالبسازی را متحول کرده است.
سید ایمان تاج زاد مدیر عامل این شرکت می گوید: شرکت مهرکار چند سالی است که با کسب امتیاز دانش بنیان تلاش می کند که به عنوان موتور محرک تولید و نوآوری در خدمت صنعت کشور باشد و در زمینه های ساخت انواع قالب های پلاستیک، فلزی، دایکاست، ماشين‌كاري انواع قطعات صنعتي و تعمیر قالب‌ها، مشاوره فنی مهندسی در طراحی و ساخت انواع قالب‌ها و ساخت قالب برای صنایع خودرو، لوازم خانگی، نفت و گاز خدمات ارائه کند.
به گفته وی، اين واحد تاكنون اقدام به ساخت  قالبهای بیشماری در زمینه طراحی و ساخت قطعات خودرویی اعم از سپرهای جلو و عقب VAN، سپر عقب پراید استیشن، جلو داشبورد رنو، گل پخش کن پژو ۴۰۵ ، اسکلت داشبورد، قسمت بالای اسکلت جعبه داشبورد، شبکه زیرین برف پاک کن ماتیز، قاب بغل و بیرونی صندلی،  قالبهای فلزی صندلی  X100، جا کتابی چپ و راست رنو، و  گل پخش کن جلو و عقب تیبا ۲۳۲، روان ساز  تولید کننده روغنهای صنعتی، ایستکول، پاکشوما، قاب رادیاتور کرده است.
این شرکت تاکنون با شرکت های مختلف ایران خودرو، سایپا، پارس خودرو، ساپکو، فولاد صبا، ایران رادیاتور، ذوب آهن، فولاد گیلان، علم و صنعت کیان، پاکشوما، آبسال، آهنگري ايران خودرو، قالبهاي صنعتي ايران خودرو IKID، قالبهاي پيشرفته ايران خودروGPI، شرکت نفت پارس، گاز اکباتان، سامسونگ، پاناسونیک، قالبهای بزرگ سایپا، رینگ اسپرت شیراز، استیل البرز و نیز صنایع دفاعی همکاری کرده است.
همچنین شرکت مهرکار توانسته با بالا بردن سطح کیفی خدمات ارائه شده با دیگر کشورها نیز همکاری کند که برخی از این کشورها شامل چین و ترکیه می شود که با هدف انتقال دانش فنی و فناوری به داخل کشور در خصوص اجرای طرح پروژه ساخت مجموعه قالبهای سپر جلو و عقب پژو اقدام به مشارکت با شرکت قالبسازی ترکیه ای به نام karel kalip  کرده است. این شرکت بیش از ۲۵ سال است که در زمینه ساخت قالبهای خودرویی فعالیت داشته است.
پایان پیام/23

تصاویر

نظرات شما
تهران، میدان ونک، خیابان ملاصدرا، خیابان شیخ بهایی شمالی،
خیابان لادن، پلاک 20 (کد پستی : 1991745681)
تلفن : 83530
ایمیل : pr@isti.ir
بیشتر بخوانیم