پودرهای نانویی جایگزین مصالح سنتی در ساخت‌وساز ساختمان‌ها می‌شود
با تلاش محققان داخلی؛

پودرهای نانویی جایگزین مصالح سنتی در ساخت‌وساز ساختمان‌ها می‌شود


زمان مطالعه : 2 دقیقه
کد خبر : 35751
با تلاش محققان داخلی، برای نخستین بار در کشور تحولی نوین بر پایه نانو مواد، در صنعت ساختمان‌سازی ورود پیدا کرد، که بر پایه آن پودرهای نانویی جایگزین مصالح سنتی در ساخت‌وساز ساختمان‌ها می‌شود.


با تلاش محققان داخلی، برای نخستین بار در کشور تحولی نوین بر پایه نانو مواد، در صنعت ساختمان‌سازی ورود پیدا کرد، که بر پایه آن پودرهای نانویی جایگزین مصالح سنتی در ساخت‌وساز ساختمان‌ها می‌شود.

به گزارش مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری؛ بهروز بهرام نژاد مدیرعامل شرکت دانش‌بنیان آ اف سبلان یکی از شرکت‌کنندگان نمایشگاه بین‌المللی نوآوری و فناوری (اینوتکس 2018) با تاکید بر اهمیت به‌کارگیری فناوری نانو در مصالح ساختمانی گفت: فناوری نانو از دو جهت به صنعت ساختمان کمک می‌کند، نخست بهینه‌سازی و ارتقای عملکردی فناوری‌های موجود دوم ارائه گروه جدیدی از مواد و محصولات که پیش از ظهور فناوری نانو ممکن نبوده است، بنابراین از  مزایای کاربرد فناوری نانو در صنعت ساختمان می‌توان به افزایش کیفیت مصالح، صرفه‌جویی در مصرف انرژی و به‌تبع آن صرفه‌جویی اقتصادی اشاره کرد. 
بهرام نژاد بابیان اینکه فناوری نانو در صنعت ساختمان رسوخ پیداکرده است گفت: در حال حاضر کاربرد فناوری نانو در صنعت ساختمان به نسب گستردگی آن کم است. اگرچه امروزه شاهد استفاده محدود از مواد و مصالح نانو در ساختمان هستیم.
وی بابیان اینکه فناوری نانو از دو جهت به صنعت ساختمان کمک می‌کند گفت: نخست بهینه‌سازی و ارتقای عملکردی فناوری‌های موجود مطرح می‌شود و دومین شاخه این بهبود فرایند در صنعت ساختمان درزمینهٔ ارائه گروه جدیدی از مواد و محصولات که پیش از ظهور فناوری نانو در صنعت ساختمان ممکن نبوده است  برمی‌گردد.
این فعال حوزه فناوری با اشاره به چندین نمونه از فناوری‌های ارائه داده‌شده توسط تیم R&D این شرکت کرد و توضیح داد: پودر بندکشی و درزگیری کاشی‌کاری و آب‌بندی، پودر چسب بتن و ملات آماده ازجمله محصولاتی است که بر پایه نانو ارائه‌شده است و توانسته کمک شایانی به صنعت ساختمان کشور کند.


پودر بندکشی
وی بابیان اینکه پودر بندکشی ترکیبی از مواد مخصوص و مواد افزودنی نانوی به روش نانو تکنولوژی و نانو فناوری است اظهار کرد: پودر بندکشی از دیگر محصولات ارائه‌شده توسط تیم تحقیقاتی این شرکت است که بر پایه نانو ارائه‌شده است، و مورداستفاده این محصول برای  واتر پروف کردن سطح کاشی‌کاری سرامیک و سنگ‌های آنتیک و جلوگیری از نفوذ آب و رطوبت در ساختمان  است.


پودر چسب بتن
این فعال حوزه فناوری با اشاره به دیگر محصول ارائه‌شده توسط این شرکت دانش‌بنیان گفت: پودر چسب بتن و ملات آماده خشک برای اتصال و چینش آجرهای سفالی و بتنی بلوک‌های هبلکس و سیپورکس لیپر و سفال‌های بلوکی و بلوکهای سیمانی معمولی به کار می‌رود. این فناوری ترکیبی از مواد افزودنی ذرات نانوی به روش نانوتکنولوژی است.

بر اساس این گزارش، شرکت  دانش‌بنیان آ اف سبلان یکی از شرکت‌های حضور یافته در هفتمین نمایشگاه بین‌المللی نوآوری و فناوری (اینوتکس 2018) بود که به  همت معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری برگزار شد.
پایان پیام/32

تصاویر

نظرات شما
تهران، میدان ونک، خیابان ملاصدرا، خیابان شیخ بهایی شمالی،
خیابان لادن، پلاک 20 (کد پستی : 1991745681)
تلفن : 83530
ایمیل : pr@isti.ir
بیشتر بخوانیم